گوناگون

طرح جدید پلیس راهور برای جلوگیری از سرقت با موتور

طرح جدید پلیس راهور برای جلوگیری از سرقت با موتور

پلیس راهور طرح جدیدی را برای برخورد با مخدوشی و پوشش پلاک موتورها اجرا و اعلام کرده است که هرگونه مخدوش کردن پلاک تخلف است و موتور توقیف و راهی پارکینگ پلیس شده و صاحب موتور هم ۶ ماه تا یک سال حبس خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، همه آنها که «در بارانداز» را دیده‌اند، حتما آن نمای معروف را به یاد می‌آورند؛ آنجا که مارلون براندوی جوان نیم‌خیز نشسته روی موتورسیکلتش و کلاهی لبه‌دار بر سر دارد. لابد آنها هم تأیید می‌کنند که این صحنه شخصیت آن جوان عاصی را تماما به نمایش می‌گذارد. فیلم را الیا کازان در سال ۱۹۵۴ساخت. انگار از همان موقع بود که موتورسیکلت به نماد جوانی و یاغی‌گری ‌تبدیل شد؛ البته این فقط یک روی سکه دنیای مردانه‌ای است که در آن سواران اسب آهنی به پیش می‌تازند. روی دیگر آن را باید در این روزهای پایتخت دید و موتورسوارانی را به تماشا نشست که به این وسیله نقلیه به چشم یک منبع درآمد نگاه می‌کنند، اما این همه ماجرا نیست.

اگر عابرپیاده‌ای باشی که می‌خواهد از وسط خیابانی در مرکز شهر بگذرد، حتما باید حواست به موتورسواری باشد که از دور می‌رسد و از کنارت می‌گذرد. خیلی از موتورسوارها به غیر از رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت بالا، برای اینکه کارشان راحت‌تر راه بیفتد، پلاک موتور را مخدوش می‌کنند و معتقدند با این کار می‌توانند هم وارد خط ویژه شوند و هم ورود ممنوع‌ها را بدون گیر و گرفت پلیس طی کنند.

اما موضوع فقط دور زدن قانون راهنمایی و رانندگی نیست و عده‌ای هم برای خلاف‌های بزرگ‌تر مثل کیف‌قاپی، موبایل‌قاپی، سرقت و زورگیری از موتور استفاده می‌کنند و با مخدوش کردن پلاک، به سختی شناخته شده و گیر پلیس می‌افتند.

به همین دلیل هم پلیس راهور که معتقد است «راننده‌ای که به هر نحوی پلاک وسیله‌نقلیه خود را بپوشاند، می‌تواند هر جرمی را مرتکب شود»، طرح جدیدی را برای برخورد با مخدوشی و پوشش پلاک موتورها اجرا و اعلام کرده است که هرگونه مخدوش کردن پلاک مثل پوشش و تغییر پلاک موتور یا انداختن زنجیر موتور روی پلاک، کج کردن لبه پلاک، تغییر اعداد یا استفاده از طلق یا حتی پوشاندن با پارچه و کاغذ و... تخلف است و موتور توقیف و راهی پارکینگ پلیس شده و صاحب موتور هم ۶ ماه تا یک سال حبس خواهد شد.

 

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار