گوناگون

ماجرای پدر و پسری که دریاچه معروف را به نام خود سند زدند!

ماجرای پدر و پسری که دریاچه معروف را به نام خود سند زدند!

چندی پیش پی بردیم اعضای یک خانواده با دور زدن قانون توانسته بودند برای دریاچه «بزنگان» سند بگیرند! عاملان این اقدام پدر و پسر بودند و یکی از آن‌ها در محیط زیست و دیگری هم در منابع طبیعی خراسان رضوی شاغل بودند.

روزنامه قدس نوشت: چندی پیش پی بردیم اعضای یک خانواده با دور زدن قانون توانسته بودند برای دریاچه «بزنگان» سند بگیرند! عاملان این اقدام پدر و پسر بودند و یکی از آن‌ها در محیط زیست و دیگری هم در منابع طبیعی خراسان رضوی شاغل بودند.

پیگیری‌های رسانه‌ای و اعلام نظر مسئولان آب منطقه‌ای خراسان رضوی در نهایت مشخص کرد این افراد با استفاده از یک خلأ قانونی، برای حریم و بستر دریاچه بزنگان سند ششدانگ دریافت کرده‌اند.

پیگیری‌ها برای ابطال سند صادر شده از سوی نهادهای نظارتی و... ادامه داشت و تیم خبری «خط قرمز» هم به دقت موضوع را رصد می‌کرد تا اینکه مشخص شد یکی از اعضای این خانواده که قبلاً در منابع طبیعی شهرستان سرخس شاغل بوده و چند سال پیش به مشهد منتقل شده، در یک پست سازمانی دیگر هم مرتکب تخلف شده است.

چندین ماه بررسی تحرکات و اقدامات فرد مزبور مشخص کرد او به صورت گسترده در نابودی طبیعتی که خودش باید حافظش می‌بود، دست داشته و به نوعی سرپرستی و هدایت باند قاچاق و فروش چوب را برعهده داشت؛ آن‌هم در موقعیتی که انتشار ریزگردها، منطقه خراسان را درنوردیده و منشأ بخشی از این وضع، نابودی طبیعت با هدف قاچاق چوب است.

در نهایت پس از مستندسازی‌های صورت گرفته با دستور مقام قضایی در دادسرای ناحیه ۲ مشهد، این باند مورد زیر ضرب نیروهای اطلاعاتی قرار می‌گیرد و تمامی قاچاقچیان چوب هم دستگیر می‌شوند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار