گوناگون

زلزله شدید در جنوب شرق ایران| زلزله خسارتی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرد / مصدومیت ۹۹ نفر تاکنون + فیلم و تصاویر

زلزله شدید در جنوب شرق ایران| زلزله خسارتی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرد / مصدومیت ۹۹ نفر تاکنون + فیلم و تصاویر

پارسینه: زمین لرزه شدیدی شهر بندرعباس و استان فارس را لرزاند.

به گزارش پارسینه ؛ لحظاتی قبل زمین لرزه استان هرمزگان را لرزاند.
این زلزله با قدرت ۶.۴ ریشتر به مرکزیت لافت و در عمق ۱۸ کیلومتری زمین در مناطقی از استان بوشهر، کرمان و جنوب استان فارس نیز احساس شده است.
این زمین‌لرزه که بسیار طولانی بود، سبب وحشت مردم و تخریب شماری از خانه‌های قدیمی شده است‌.

در ادامه برای اطلاع از اخبار لحظه به لحظه زمین لرزه لافت هرمزگان با پارسینه همراه باشید .

پس لرزه‌های زلزله‌ ۶.۴ ریشتری هرمزگان از بامداد امروز تاکنون
۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۰۸:۱۳

زلزله شدید در جنوب شرق ایران| زلزله خسارتی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرد / مصدومیت ۹۹ نفر تاکنون + فیلم و تصاویر

افزایش مصدومان زلزله هرمزگان به ۹۹ نفر
۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۰۸:۰۳

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، افزود: از این ۹۹ مصدوم در حال حاضر ۱۰ نفر بستری هستند.
وی با بیان اینکه ۸۸ نفر پس از دریافت اقدامات درمانی سرپایی مرخص شدند، عنوان کرد: اغلب این افراد دچار پیچ خوردگی و تنگی نفس شده اند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به فوت یک نفر در این زلزله، ادامه داد: اغلب این مصدومیت ها یا به دلیل اضطراب ناشی از زلزله یا در هنگام ترک یا فرار از محل قرارگیری افراد بوده است.

دستور ویژه فرمانده ناجا بر بسیج امکانات پلیس در خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان هرمزگان
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۲۳:۱۴

به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "مهدی حاجیان" با بیان این‌که با انتشار خبر زمین‌لرزه در بندرعباس استان هرمزگان، پلیس پای کار آمد، گفت: در این رابطه فرمانده نیروی انتظامی تدابیری را اتخاذ و دستورات لازم را ابلاغ کرد.


وی ادامه داد: از همان لحظات ابتدایی وقوع زمین لرزه، ناجا تمامی امکانات بهداشتی، درمانی، امدادی و همه ظرفیت های خود را برای خدمت رسانی به مردم به کار گرفته است.

حاجیان اظهار داشت: فرمانده ناجا از لحظات اولیه وقوع این حادثه دستورات لازم را به فرمانده و مسئولان انتظامی استان مبنی بر بسیج امکانات پلیس در خدمت رسانی به زلزله زدگان ابلاغ کرد.


معاون اجتماعی ناجا افزود: نخستین و مهم‌ترین این راهبردها مدیریت، ایجاد آرامش و تامین امنیت برای مردم زلزله‌زده است؛ به گونه‌ای که هموطنان عزیز هیچ دغدغه‌ای از این نظر نداشته باشند. مدیریت ترافیک در جاده‌ها و نیز امدادرسانی و برپایی چادرهایی برای اسکان مردم در تفرجگاهها از دیگر اقدامات پلیس پس از وقوع زمین‌لرزه است.

سخنگوی ناجا، اعتماد مردم و همکاری مؤثر سازمان‌ها در این حادثه را از موارد هموارکننده ماموریت‌های نیروی انتظامی دانست و افزود: قطع یقین می‌توان گفت همکاری مردم با گروه های امدادی و پلیس می‌تواند در ایجاد هرچه بهتر خدمات‌رسانی موثر باشد.
سردار حاجیان ادامه داد: بر اساس تمهیداتی که نیروی انتظامی برای وقوع حوادث این‌چنینی اندیشیده است، با تمام توان برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان آمادگی دارد.


وی با بیان این‌که تمام یگان‌های امدادی و عملیاتی نیروی انتظامی در سطح استان در حالت آماده‌باش کامل هستند، تصریح کرد: افزایش گشت‌های خودرویی، موتوری و پیاده پلیس در سطح شهر و برپایی چادر در مناطقی از شهر برای استقرار زلزله‌زدگان از دیگر اقدامات پلیس در این حادثه است.


معاون اجتماعی نیروی انتظامی با تاکید بر این‌که مردم به هشدارهای پلیس توجه کنند، تصریح کرد: تلاش همه ما این است که برای هیچ یک از مردم اتفاق ناگواری نیفتد. لذا مردم با رعایت هشدارهای پلیس و ستاد بحران می‌توانند همیار ما و ستاد بحران باشند.


وی اظهار داشت: مردم با حفظ خونسردی، جلوگیری از سوءاستفاده فرصت‌طلبان، سودجویان و تاکید بر مراقبت از اموال خود همیار ما باشند و پلیس نیز ضمن هوشیاری و اشراف کامل، از آمادگی کامل در برقراری امنیت مناطق زلزله زده برخوردار بوده و ضمن افزایش نیروهای گشتی خود، تدابیر لازم را در این زمینه به‌کار خواهد گرفت.


سردار حاجیان به مردم توصیه کرد: از توجه به شایعات بی‌پایه و اساس در فضای مجازی خودداری و هرگونه اخبار موثق را از منابع معتبر و رسانه‌های رسمی کشور پیگیری و هرگونه موارد مشکوک را از طریق سامانه ارتباطی ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

مصدومیت ۷۰ نفر در پی زمین‌لرزه هرمزگان/ فوت یک تن
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۲۲:۴۴

به نقل از روابط عمومی سازمان اورژانس کشور؛ جعفر میعادفر در خصوص آخرین آمار تعداد مصدومان زمین‌لرزه هرمزگان، گفت: بر اساس آخرین اخبار از حادثه زمین‌لرزه، متاسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: تعداد مصدومان نیز ۷۰ نفر است که ۴۸ مصدوم از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و سایر افراد در اورژانس بیمارستان‌ها حضور دارند. از تعداد کل مصدومان نیز یک نفر به علت ریزش آوار و سایر مصدومان به دلیل اضطراب ناشی از زلزله مراجعه کرده‌اند

وی افزود:‌ بیمارستان های استان های کرمان و هرمزگان نیز آماده میزبانی از مصدومان احتمالی هستند.

میعادفر تصریح کرد: ارزیابی آسیب دیدگان حادثه آغاز شده و همچنین پرواز بالگرد اورژانس کشور به محض بازگشت از ماموریت قبل از وقوع زلزله به مناطق زلزله زده جهت ارزیابی ابعاد حادثه اعزام شد .

رییس سازمان اورژانس کشور افزود: دو عدد قایق آمبولانس نیز برای بازدید و کمک رسانی به منطقه زلزله زده اعزام شده است.

ارزیابی ۶۱ روستای زلزله‌زده توسط نیروهای هلال‌احمر/ ارسال ۵۰۰۰ تخته پتو
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۲۱:۵۰

محمدحسن قوسیان مقدم، از آمادگی و امکانات لجستیکی کافی در هرمزگان خبر داد و افزود: جهت اطمینان محموله اقلام امدادی از استان‌های کرمان و فارس به هرمزگان ارسال شده است.

در پی وقوع زلزله در هرمزگان ۱۵۰ نیروی عملیاتی ۶۱ روستا را ارزیابی کردند. همچنین ۵۰۰۰ تخته پتو، ۲۷۰۰ دستگاه چادر، ۵۰۰۰ تخته موکت و سایر اقلام امدادی به کانون زلزله ارسال شده است.

افزایش مصدومان زمین‌لرزه به ۲۷ نفر
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۹:۴۰

جعفر معیادفر رییس اورژانس کشور درباره آخرین وضعیت مصدومان در پی وقوع زمین‌لرزه در استان هرمزگان گفت: در اثر زلزله یک نفر فوتی تاکنون گزارش شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۷ مورد به بیمارستان‌های هرمزگان منتقل شده‌ و ۱۴ نفر نیز مرخص شده‌اند و مابقی تحت نظر هستند.

جزئیات خسارات وارد شده زلزله به راه‌های هرمزگان
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۹:۳۰

دیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد که تنها خسارت وارد شده زلزله به محورهای مواصلاتی استان هرمزگان انسداد موقت محور حاجی‌آباد - بندرعباس به دلیل ریزش کوه بود که پس از ساعاتی بازگشایی شد.

فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره خسارات وارد شده به محورهای مواصلاتی این استان ناشی از وقوع زلزله به ایسنا گفت: دو زلزله در فاصله زمانی کم در هرمزگان رخ داد که خوشبختانه آسیب جدی‌ای به جاده‌ها، سازه‌ها و پل‌ها وارد نکرد.

وی افزود: تنها در دو نقطه در محور بندرعباس - حاجی‌آباد یکی در محدوده پلیس‌راه حاجی‌آباد و دیگری در دهانه جنوبی تونل تنگ‌زاغ به دلیل ریزش کوه و تراشه به سطح راه، مجبور به انسداد موقت این محور شدیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: طی ساعات گذشته عوامل راهداری مشغول پاکسازی مسیر بودند و پس از ساعاتی این محور بازگشایی شد و مشکل دیگری در راه‌های اصلی و فرعی این استان وجود ندارد.

نماینده بندرعباس: اوضاع تحت کنترل است/ بیشتر خسارات به منازل و ساختمان‌ها وارد شده است
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۹:۰۷

یک عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با حضور به موقع نیروهای امدادی و هلال احمر اوضاع در استان تحت کنترل بوده و ابعاد خسارات وارده در حال بررسی است.

وی در ادامه اظهار کرد: اما خوشبختانه تاکنون به جز یک مورد فوتی بر اثر سقوط تیر چراغ برق در بندرعباس گزارش دیگری در این زمینه نداشتیم و بیشتر گزارشات حاکی از شکستگی های دست و پا است. لازم است ابعاد کامل این حادثه با دقت مورد بررسی قرار گرفته و خسارات وارده به منازل مسکونی و ساختمان ها به طور دقیق ارزیابی شود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اکنون مدیران هلال احمر، استاندار و بنده به عنوان نماینده مردم در مناطق زلزله زده حاضر شده و ان شاءالله تا فردا خسارات به طور دقیق ارزیابی می شود. اکنون اوضاع تحت کنترل بوده و مشکلی در دسترسی به آب و برق وجود ندارد. با توجه به تعدد روستاها ابعاد این حادثه باید با دقت دنبال شود تا خسارات به طور دقیق برآورد شود.

افزایش شمار مصدومان زلزله جنوب کشور به ۱۱ تن/ حال عمومی مصدومان خوب است
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۸:۲۴

رئیس سازمان اورژانس کشور از افزایش شمار مصدومان زلزله در جنوب کشور به ۱۱ تن خبر داد و گفت: حال عمومی مصدومان خوب است و بعد از چند ساعت مرخص خواهند شد.

ریزش کوه محدوده تونل تنگ زاغ/ بخشداران ‌،شهرداران و دهیاران در روستاها و شهرها در حالت آماده باش هستند
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۵۶

زلزله شدید در جنوب شرق ایران| زلزله خسارتی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرد / تایید دو فوتی تاکنون + فیلم و تصاویر

حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت:در پی دو زمین لرزه عصر امروز به علت ریزش کوه محدوده تونل تنگ زاغ علت مسدود شد که با همکاری شرکت تنگ زاغ و حضور راهداران، این محور در حال بازگشایی و هم‌اینک تردد در یک لاین آن در جریان است.

جهانگیری درباره اقدامات صورت‌گرفته عنوان کرد: با تشکیل ستاد مدیریت بحران بخشداران ‌،شهرداران و دهیاران در روستاها و شهرها در حالت آماده باش هستند، گزارش‌های از شکاف و ترک‌خوردگی برخی منازل که فاقد ایمنی لازم بودند در روستای سیرمند و بخش احمدی شده است که تیم های ارزیاب به این مناطق اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: مردم جهت جلوگیری از هرگونه حادثه ای در ساعت‌های آینده نکات ایمنی را رعایت نمایند.

لحظه وقوع زلزله در یک مغازه لوسترفروشی! + فیلم
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۵۵

گزارش سخنگوی اورژانس کشور از آخرین وضعیت مناطق زلزله زده
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۴۹

دستور وزیر بهداشت برای آماده باش دانشگاه‌های علوم پزشکی جنوب کشور
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۴۸

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در تماس تلفنی با دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های کرمان، بوشهر و فارس از آن‌ها خواست با بسیج کلیه امکانات، برای ارائه خدمات به مصدومان احتمالی زلزله جنوب استان هرمزگان آمادگی کامل داشته باشند.

دکتر بهرام عین اللهی همچنین در تماس تلفنی با دکتر فرشیدی، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن اطلاع از آخرین وضعیت مناطق زلزله زده، دستور داد تا تمامی بیمارستان‌های سطح استان در آمادگی کامل باشند و در صورت نیاز با استفاده از توان اورژانس، مصدومان احتمالی به بیمارستان‌های معین در استان‌های همجوار، منتقل شوند.

مصدومیت هشت نفر/مراجعه کنندگان سرپایی درمان شدند
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۴۴

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد: هشت نفر مصدوم که بیشتر درد را در ناحیه قفسه سینه احساس می کردند به صورت سرپایی درمان شدند.

وی عنوان کرد: تمامی اورژانس های جاده ای و مراکز اورژانس بیمارستانی در شهرها و روستاها در حالت آماده باش کامل هستند.

استاندار هرمزگان: ارتباط با کانون زلزله قطع شده است
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۴۳

استاندار هرمزگان گفت: ارتباط با کانون زلزله در منطقه فین در بندرعباس قطع است اما شخصا در حال عزیمت به منطقه زلزله هستم.

دستور رئیس جمهور برای رسیدگی فوری به وضعیت زلزله‌زدگان
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۱۳

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور عصر امروز (یکشنبه، ۲۳ آبان) در نشست هیئت دولت برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان در جنوب کشور دستور فوری صادر کرد.

زلزله جنوب ایران در امارات و عربستان هم احساس شد
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۰۶

بر اساس اعلام مرکز هواشناسی امارات، پس لرزه های زمین لرزه ۶.۴ ریشتری در جنوب ایران در چندین منطقه از امارات و عربستان نیز احساس شده است.

شبکه العربیه در گزارشی اعلام کرد: تعدادی از شهروندان در برخی از شهرهای نواحی شرقی عربستان نیز لرزه‌های خفیفی احساس کرده اند.

همچنین مرکز لرزه نگاری اروپا- مدیترانه شدت این زمین لرزه را ۶.۵ ریشتر اعلام کرده که در ۶۸ کیلومتری شمال غرب بندرعباس به وقوع پیوسته است.

زلزله شدید در جنوب شرق ایران| زلزله خسارتی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرد / تایید دو فوتی تاکنون + فیلم و تصاویر

هرچند در گزارش‌های اولیه که مرکز هواشناسی امارات توئیت کرد، شدت این زمین لرزه در جنوب ایران ۶.۲ ریشتر اعلام شده است.

بنابر گزارش العربیه، ساکنان ابوظبی، دبی و راس الخیمه از لرزش ساختمان ها و خانه ها در پی وقوع این زلزله خبر دادند هرچند تاکنون خسارت جدی گزارش نشده است.

ثبت پنجمین زمین لرزه در هرمزگان؛
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۰۵

زلزله شدید در جنوب شرق ایران| زلزله خسارتی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرد / تایید دو فوتی تاکنون + فیلم و تصاویر

فوتی‌های زلزله به ۲نفر رسید
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۰۴

رئیس سازمان اورژانس کشور: در قشم هیچ تلفاتی گزارش نشده است. فقط یک جوان ۲۲ ساله در بندرعباس هنگام فرار فوت کرده است.

{$sepehr_media_1555378_800‍_600}
برق مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان تا ساعاتی دیگر وصل می‌شود
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۰۰

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت برق مناطق زلزله‌زده گفت: در پی زلزله‌ای که ظهر امروز در استان هرمزگان رخ داد، ۵ پست فوق توزیع و ۲ ترانس برق را در منطقه «سرزه» از دست دادیم.

وی افزود: همکاران ما در شرکت‌های برق منطقه‌ای این شهرستان در تلاش هستند که تا ساعت دیگر مشکل برطرف شده و برق این منطقه و منطقه‌های اطراف از جمله لافت و درگهان وصل شود.

تصاویر| حضور مردم قشم در خیابان‌ها بعد از زلزله ۶.۴ ریشتری
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۵۹

پس از وقوع زلزله مردم قشم در خیابان‌ها حضور یافتند.

زلزله خسارتی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرد/ تکذیب شایعه سونامی
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۵۷

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: زلزله هرمزگان خسارتی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرده و همه تأسیسات، تجهیزات و ساختمان‌های نیروگاه در صحت کامل هستند.

زلزله شدید در جنوب شرق ایران| زلزله خسارتی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرد / تایید یک فوتی تاکنون + فیلم و تصاویر

جهانگیر دهقانی در گفتگو با خبرنگار فارس در بوشهر در خصوص دو زلزله بالای ۶ ریشتر در هرمزگان اظهار داشت: زلزله خسارتی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرده و همه تأسیسات، تجهیزات و ساختمان‌های نیروگاه در صحت کامل هستند.

مدیرکل بحران استانداری بوشهر افزود: هیچگونه گزارشی مبنی بر خرابی یا هرگونه آسیب در استان بوشهر گزارش نشده و نیروگاه اتمی بوشهر هم در حالت عادی است.

وی با تکذیب شایعه وقوع سونامی در دریا خاطرنشان کرد: وضعیت استان بوشهر معمولی و پایدار است و جای هیچ نگرانی نیست.

دقایقی قبل پس‌لرزه‌‌ای به بزرگی ۴ ریشتر حوالی قلعه‌قاضی در استان هرمزگان را لرزاند
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۵۰

دو زمین لرزه ۶ و ۶.۵ ریشتری در جنوب شرقی ایران/ صدور هشدار سونامی در خلیج فارس در پی زلزله جنوب کشور اعزام تیم‌های ارزیاب و امدادی به منطقه + جزئیات

آخرین وضعیت اعزام تیم های ارزیاب اورژانس وهلال احمر به قشم و لافت
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۴۷

به دنبال زلزله ۶.۴ ریشتری در لافت، مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با شبکه خبر گفت: گزارش های اولیه از ریزش دیوار برخی منازل در این منطقه و یکی از روستاهای سیرجان در ‏جنوب کرمان حکایت دارد و باید منتظر جمع بندی گزارش های تلفنیی و گزارش های تیم های ارزیاب هستیم که تا دقایقی دیگر به دستمان می رسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تیم های ارزیاب اعزام شده اند.

وی درباره اعزام بالگردهای امدادی نیز گفت: می شود از آن استفاده کرد و بستگی به زمان پروازها دارد که از ۱۶:۳۰ تا ۱۷ در این شرایط است. ما آنجا مرکز امداد هواییمان آماده پرواز هستند.

میعاد فر رئیس اورژانس کشور نیز در گفتگو با شبکه خبر درباره وضعیت مصدومان احتمالی زمین لرزه گفت: همکاران ما در قشم و در منطقه هستند و یک بالگرد هم به صورت ارزیابی هوایی اعزام کردیم و منطقه را تا هوا اجازه می دهد ارزیابی کنند تا تیم های زمینی را اعزام کنیم.

وی ادامه داد: در قشم ۴ تیم ارزیاب اعزام کردیم. در منطقه‌ای که زلزله رخ داده اتفاقی نیفتاده و داریم در حول و حوش منطقه را بررسی می کنیم. کرمان و شیراز و سیستان و بلوچستان را آماده کردیم اگر نیاز به کمک باشد نیرو اعزام کنیم.

نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز با اشاره به آماده باش سراسری گفت: زلزله ۶.۴ ریشتری در عمق ۱۸ کیلومتری و دیگری در همین حدود در عمق ۱۰ کلیومتری رخ داده است. ما به محض وقوع حادثه ضمن آمادگی کلیه دستگاه های اجرایی با همکاری استان هم در حال بررسی هستیم و تیم های ارزیاب اعزام شده اند. امیدواریم تلفات جانی را شاهد نباشیم و اگر به صورت کشوری نیز نیاز به اعزام نیرو باشد این آمادگی را داریم.

تایید فوت مرگ یک هموطن براثر سقوط تیربرق
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۴۶

رئیس امداد و نجات هلال احمر : گزارش های اولیه از ریزش کوه و مرگ یک هموطن در اثر سقوط تیر برق حاکی است هنوز خسارت عمده ای اعلام نشده است.

قطعی برق در شمال بندرعباس
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۳۹

مدیر کل مهندسی راهبری شرکت توانیر از قطعی برق در شمال بندرعباس و حوالی آن خبرداد.

صادقی توضیح داد: در پی وقوع زلزله تعدادی از تأسیسات برق از مدار خارج شده است.

وی گفت: در حال حاضر همکاران در حال ارزیابی خسارت وارده و در حال تلاش برای رفع مشکل هستند.

مدیر کل مهندسی راهبری شرکت توانیر ادامه داد: در حال حاضر در شمال بندرعباس و اطراف این شهر قطعی‌هایی داریم.

لحظه ریزش کوه و وقوع زلزله دوم + فیلم
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۳۶

اولین تصاویر از زلزله شدید بندرعباس؛ ترس مردم و حضور در خیابان + فیلم
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۳۴

این زمین لرزه که بسیار طولانی بود، موجب وحشت مردم و تخریب شماری از خانه های قدیمی شده است. این زلزله در کرمان و کیش هم احساس شد. دو زلزله پشت سرهم با فاصله ۱ دقیقه جنوب ایران به مرکز بندرعباس را لرزاند! این زمین‌لرزه در عمق 18 کیلومتری زمین رخ داد. اولی ۶ ریشتر و دومی ۶.۵ ریشتر بوده است.

بندرعباس با دو زلزله ۶ و ۶.۵ لرزید/امتداد گسل زاگرس تا بندرعباس و تنگه هرمز
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۲۹

مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به زلزله امروز بندرعباس با بزرگای ۶ گفت: بندر عباس به ویژه در شمال آن زونی با لرزه خیزی بالا شناخته می شود.

در ساعت ۱۵ و ۳۶ دقیقه امروز یکشنبه ۲۳ آبان زمین لرزه‌ای به بزرگای ۶ در شمال بندر عباس رخ داد و یک دقیقه بعد یعنی در ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه زلزله دیگری با بزرگای ۶.۵ در این منطقه به ثبت رسید.

دکتر علی بیت الهی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به زلزله امروز شمال بندر عباس، گفت: در ۴۷ کیلومتری شمال بندر عباس زلزله‌ای به بزرگای ۶.۵ رخ داده است که بر اساس گزارش‌هایی که دریافت کردم این زمینلرزه در کرمان نیز احساس شده است.

وی زمان این رخداد لرزه‌ای را در ساعت ۱۵ و ۲۸ دقیقه و ۴۸ ثانیه امروز یکشنبه ۲۳ آبان ماه عنوان کرد و یادآور شد: هنوز اطلاعاتی از میزان خسارات این زلزله به دست ما نرسیده است، ولی اگر این زلزله در نزدیکی مراکز جمعیتی رخ داده باشد، با توجه به بافت مسکونی این مناطق که سازه‌های خشت و گلی و بنایی هستند، قطعا مخرب است.

بیت اللهی، به گسل‌های این منطقه اشاره کرد و افزود: در رابطه با گسل‌های مسبب این زلزله، احتمال داده می شود که منتهی الیه گسل‌های زاگرس است که در بالای تنگه هرمز واقع شده است، ولی نیاز به بررسی بیشتر دارد.

مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه بندرعباس یک منطقه لرزه خیز است، گفت: به ویژه در شمال بندر عباس در جایی که جهت ساز و کار تکتونیکی تغییر می کند، بسیار لرزه خیز است. در این منطقه یک گره تکنونیکی واقع شده و زمینلرزه‌های زیادی در این منطقه ایجاد شده و از آن به عنوان یک زون لرزه ای یاد می شود./ ایسنا

دو زلزله پشت سرهم با فاصله ۱ دقیقه
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۲۳

دو زلزله پشت سرهم با فاصله ۱ دقیقه جنوب ایران را لرزانده است که نخستین زلزله ۶.۴ ریشتر در عمق ۱۸ کیلومتری و دومین زلزله ۶.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری به وقوع پیوسته است.

ریزش کوه گنو در پی زلزله ۶ ریشتری در جنوب کشور
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۲۲

دو زمین لرزه ۶ و ۶.۵ ریشتری در جنوب شرقی ایران/ اعزام دو تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده + جزئیات

برخی منابع با انتشار این عکس نوشتند: اولین فوتی زلزله ۶.۴ ریشتری در بندرعباس در اثر سقوط تیر برق
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۲۰

برخی منابع با انتشار این عکس نوشتند: اولین فوتی زلزله ۶.۴ ریشتری در بندرعباس در اثر سقوط تیر برق

دو زمین لرزه ۶ و ۶.۵ ریشتری در جنوب شرقی ایران/ اعزام دو تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده + جزئیات

زلزله در هرمزگان/ اعزام تیم های ارزیاب
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۱۴

حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان گفت: در حال ارزیابی زلزله و تبعات آن هستیم.

سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان: به نهادهای ذیربط آماده باش داده شده و تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شدند.

ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به زلزله در منطقه هرمزگان گفت: کانون زلزله در جزیره قشم و منطقه لافت در عمق 18 کیلومتری زمین بود که هم اکنون در حال بررسی و جمع بندی خسارات وارده هستیم.

وی افزود: شعبه هلال احمر در جزیره قشم به محل زلزله اعزام شده اند و در کرمان نیز گروه های امدادی مشغول فعالیت هستند.

اعزام دو تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۱۲

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات زمین‌لرزه شدید در جنوب شرق کشور گفت: زمین‌لرزه‌‌ی به بزرگی 6.4 بین استان فارس و هرمزگان به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: دو تیم ارزیاب اورژانس در حال حاضر به منطقه زلزله‌زده اعزام شده است.

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۰۸

زلزله ۶.۴ ریشتری در جنوب ایران +فیلم
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۰۷

زلزله 6.4 ریشتری در جنوب ایران
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۵:۵۴

دقایقی قبل زلزله 6.4 ریشتری لافت در استان هرمزگان را به لرزه در آورد.

دو زمین لرزه ۶ و ۶.۵ ریشتری در جنوب شرقی ایران/ اعزام دو تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده + جزئیات

زلزله شدید در جنوب شرق ایران| زلزله خسارتی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرد / مصدومیت ۹۹ نفر تاکنون + فیلم و تصاویر

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، افزود: از این ۹۹ مصدوم در حال حاضر ۱۰ نفر بستری هستند.
وی با بیان اینکه ۸۸ نفر پس از دریافت اقدامات درمانی سرپایی مرخص شدند، عنوان کرد: اغلب این افراد دچار پیچ خوردگی و تنگی نفس شده اند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به فوت یک نفر در این زلزله، ادامه داد: اغلب این مصدومیت ها یا به دلیل اضطراب ناشی از زلزله یا در هنگام ترک یا فرار از محل قرارگیری افراد بوده است.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "مهدی حاجیان" با بیان این‌که با انتشار خبر زمین‌لرزه در بندرعباس استان هرمزگان، پلیس پای کار آمد، گفت: در این رابطه فرمانده نیروی انتظامی تدابیری را اتخاذ و دستورات لازم را ابلاغ کرد.


وی ادامه داد: از همان لحظات ابتدایی وقوع زمین لرزه، ناجا تمامی امکانات بهداشتی، درمانی، امدادی و همه ظرفیت های خود را برای خدمت رسانی به مردم به کار گرفته است.

حاجیان اظهار داشت: فرمانده ناجا از لحظات اولیه وقوع این حادثه دستورات لازم را به فرمانده و مسئولان انتظامی استان مبنی بر بسیج امکانات پلیس در خدمت رسانی به زلزله زدگان ابلاغ کرد.


معاون اجتماعی ناجا افزود: نخستین و مهم‌ترین این راهبردها مدیریت، ایجاد آرامش و تامین امنیت برای مردم زلزله‌زده است؛ به گونه‌ای که هموطنان عزیز هیچ دغدغه‌ای از این نظر نداشته باشند. مدیریت ترافیک در جاده‌ها و نیز امدادرسانی و برپایی چادرهایی برای اسکان مردم در تفرجگاهها از دیگر اقدامات پلیس پس از وقوع زمین‌لرزه است.

سخنگوی ناجا، اعتماد مردم و همکاری مؤثر سازمان‌ها در این حادثه را از موارد هموارکننده ماموریت‌های نیروی انتظامی دانست و افزود: قطع یقین می‌توان گفت همکاری مردم با گروه های امدادی و پلیس می‌تواند در ایجاد هرچه بهتر خدمات‌رسانی موثر باشد.
سردار حاجیان ادامه داد: بر اساس تمهیداتی که نیروی انتظامی برای وقوع حوادث این‌چنینی اندیشیده است، با تمام توان برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان آمادگی دارد.


وی با بیان این‌که تمام یگان‌های امدادی و عملیاتی نیروی انتظامی در سطح استان در حالت آماده‌باش کامل هستند، تصریح کرد: افزایش گشت‌های خودرویی، موتوری و پیاده پلیس در سطح شهر و برپایی چادر در مناطقی از شهر برای استقرار زلزله‌زدگان از دیگر اقدامات پلیس در این حادثه است.


معاون اجتماعی نیروی انتظامی با تاکید بر این‌که مردم به هشدارهای پلیس توجه کنند، تصریح کرد: تلاش همه ما این است که برای هیچ یک از مردم اتفاق ناگواری نیفتد. لذا مردم با رعایت هشدارهای پلیس و ستاد بحران می‌توانند همیار ما و ستاد بحران باشند.


وی اظهار داشت: مردم با حفظ خونسردی، جلوگیری از سوءاستفاده فرصت‌طلبان، سودجویان و تاکید بر مراقبت از اموال خود همیار ما باشند و پلیس نیز ضمن هوشیاری و اشراف کامل، از آمادگی کامل در برقراری امنیت مناطق زلزله زده برخوردار بوده و ضمن افزایش نیروهای گشتی خود، تدابیر لازم را در این زمینه به‌کار خواهد گرفت.


سردار حاجیان به مردم توصیه کرد: از توجه به شایعات بی‌پایه و اساس در فضای مجازی خودداری و هرگونه اخبار موثق را از منابع معتبر و رسانه‌های رسمی کشور پیگیری و هرگونه موارد مشکوک را از طریق سامانه ارتباطی ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

به نقل از روابط عمومی سازمان اورژانس کشور؛ جعفر میعادفر در خصوص آخرین آمار تعداد مصدومان زمین‌لرزه هرمزگان، گفت: بر اساس آخرین اخبار از حادثه زمین‌لرزه، متاسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: تعداد مصدومان نیز ۷۰ نفر است که ۴۸ مصدوم از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و سایر افراد در اورژانس بیمارستان‌ها حضور دارند. از تعداد کل مصدومان نیز یک نفر به علت ریزش آوار و سایر مصدومان به دلیل اضطراب ناشی از زلزله مراجعه کرده‌اند

وی افزود:‌ بیمارستان های استان های کرمان و هرمزگان نیز آماده میزبانی از مصدومان احتمالی هستند.

میعادفر تصریح کرد: ارزیابی آسیب دیدگان حادثه آغاز شده و همچنین پرواز بالگرد اورژانس کشور به محض بازگشت از ماموریت قبل از وقوع زلزله به مناطق زلزله زده جهت ارزیابی ابعاد حادثه اعزام شد .

رییس سازمان اورژانس کشور افزود: دو عدد قایق آمبولانس نیز برای بازدید و کمک رسانی به منطقه زلزله زده اعزام شده است.

محمدحسن قوسیان مقدم، از آمادگی و امکانات لجستیکی کافی در هرمزگان خبر داد و افزود: جهت اطمینان محموله اقلام امدادی از استان‌های کرمان و فارس به هرمزگان ارسال شده است.

در پی وقوع زلزله در هرمزگان ۱۵۰ نیروی عملیاتی ۶۱ روستا را ارزیابی کردند. همچنین ۵۰۰۰ تخته پتو، ۲۷۰۰ دستگاه چادر، ۵۰۰۰ تخته موکت و سایر اقلام امدادی به کانون زلزله ارسال شده است.

جعفر معیادفر رییس اورژانس کشور درباره آخرین وضعیت مصدومان در پی وقوع زمین‌لرزه در استان هرمزگان گفت: در اثر زلزله یک نفر فوتی تاکنون گزارش شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۷ مورد به بیمارستان‌های هرمزگان منتقل شده‌ و ۱۴ نفر نیز مرخص شده‌اند و مابقی تحت نظر هستند.

دیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد که تنها خسارت وارد شده زلزله به محورهای مواصلاتی استان هرمزگان انسداد موقت محور حاجی‌آباد - بندرعباس به دلیل ریزش کوه بود که پس از ساعاتی بازگشایی شد.

فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره خسارات وارد شده به محورهای مواصلاتی این استان ناشی از وقوع زلزله به ایسنا گفت: دو زلزله در فاصله زمانی کم در هرمزگان رخ داد که خوشبختانه آسیب جدی‌ای به جاده‌ها، سازه‌ها و پل‌ها وارد نکرد.

وی افزود: تنها در دو نقطه در محور بندرعباس - حاجی‌آباد یکی در محدوده پلیس‌راه حاجی‌آباد و دیگری در دهانه جنوبی تونل تنگ‌زاغ به دلیل ریزش کوه و تراشه به سطح راه، مجبور به انسداد موقت این محور شدیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: طی ساعات گذشته عوامل راهداری مشغول پاکسازی مسیر بودند و پس از ساعاتی این محور بازگشایی شد و مشکل دیگری در راه‌های اصلی و فرعی این استان وجود ندارد.

یک عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با حضور به موقع نیروهای امدادی و هلال احمر اوضاع در استان تحت کنترل بوده و ابعاد خسارات وارده در حال بررسی است.

وی در ادامه اظهار کرد: اما خوشبختانه تاکنون به جز یک مورد فوتی بر اثر سقوط تیر چراغ برق در بندرعباس گزارش دیگری در این زمینه نداشتیم و بیشتر گزارشات حاکی از شکستگی های دست و پا است. لازم است ابعاد کامل این حادثه با دقت مورد بررسی قرار گرفته و خسارات وارده به منازل مسکونی و ساختمان ها به طور دقیق ارزیابی شود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اکنون مدیران هلال احمر، استاندار و بنده به عنوان نماینده مردم در مناطق زلزله زده حاضر شده و ان شاءالله تا فردا خسارات به طور دقیق ارزیابی می شود. اکنون اوضاع تحت کنترل بوده و مشکلی در دسترسی به آب و برق وجود ندارد. با توجه به تعدد روستاها ابعاد این حادثه باید با دقت دنبال شود تا خسارات به طور دقیق برآورد شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور از افزایش شمار مصدومان زلزله در جنوب کشور به ۱۱ تن خبر داد و گفت: حال عمومی مصدومان خوب است و بعد از چند ساعت مرخص خواهند شد.

زلزله شدید در جنوب شرق ایران| زلزله خسارتی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرد / تایید دو فوتی تاکنون + فیلم و تصاویر

حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت:در پی دو زمین لرزه عصر امروز به علت ریزش کوه محدوده تونل تنگ زاغ علت مسدود شد که با همکاری شرکت تنگ زاغ و حضور راهداران، این محور در حال بازگشایی و هم‌اینک تردد در یک لاین آن در جریان است.

جهانگیری درباره اقدامات صورت‌گرفته عنوان کرد: با تشکیل ستاد مدیریت بحران بخشداران ‌،شهرداران و دهیاران در روستاها و شهرها در حالت آماده باش هستند، گزارش‌های از شکاف و ترک‌خوردگی برخی منازل که فاقد ایمنی لازم بودند در روستای سیرمند و بخش احمدی شده است که تیم های ارزیاب به این مناطق اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: مردم جهت جلوگیری از هرگونه حادثه ای در ساعت‌های آینده نکات ایمنی را رعایت نمایند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در تماس تلفنی با دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های کرمان، بوشهر و فارس از آن‌ها خواست با بسیج کلیه امکانات، برای ارائه خدمات به مصدومان احتمالی زلزله جنوب استان هرمزگان آمادگی کامل داشته باشند.

دکتر بهرام عین اللهی همچنین در تماس تلفنی با دکتر فرشیدی، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن اطلاع از آخرین وضعیت مناطق زلزله زده، دستور داد تا تمامی بیمارستان‌های سطح استان در آمادگی کامل باشند و در صورت نیاز با استفاده از توان اورژانس، مصدومان احتمالی به بیمارستان‌های معین در استان‌های همجوار، منتقل شوند.

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد: هشت نفر مصدوم که بیشتر درد را در ناحیه قفسه سینه احساس می کردند به صورت سرپایی درمان شدند.

وی عنوان کرد: تمامی اورژانس های جاده ای و مراکز اورژانس بیمارستانی در شهرها و روستاها در حالت آماده باش کامل هستند.

استاندار هرمزگان گفت: ارتباط با کانون زلزله در منطقه فین در بندرعباس قطع است اما شخصا در حال عزیمت به منطقه زلزله هستم.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور عصر امروز (یکشنبه، ۲۳ آبان) در نشست هیئت دولت برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان در جنوب کشور دستور فوری صادر کرد.

بر اساس اعلام مرکز هواشناسی امارات، پس لرزه های زمین لرزه ۶.۴ ریشتری در جنوب ایران در چندین منطقه از امارات و عربستان نیز احساس شده است.

شبکه العربیه در گزارشی اعلام کرد: تعدادی از شهروندان در برخی از شهرهای نواحی شرقی عربستان نیز لرزه‌های خفیفی احساس کرده اند.

همچنین مرکز لرزه نگاری اروپا- مدیترانه شدت این زمین لرزه را ۶.۵ ریشتر اعلام کرده که در ۶۸ کیلومتری شمال غرب بندرعباس به وقوع پیوسته است.

زلزله شدید در جنوب شرق ایران| زلزله خسارتی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرد / تایید دو فوتی تاکنون + فیلم و تصاویر

هرچند در گزارش‌های اولیه که مرکز هواشناسی امارات توئیت کرد، شدت این زمین لرزه در جنوب ایران ۶.۲ ریشتر اعلام شده است.

بنابر گزارش العربیه، ساکنان ابوظبی، دبی و راس الخیمه از لرزش ساختمان ها و خانه ها در پی وقوع این زلزله خبر دادند هرچند تاکنون خسارت جدی گزارش نشده است.

زلزله شدید در جنوب شرق ایران| زلزله خسارتی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرد / تایید دو فوتی تاکنون + فیلم و تصاویر

رئیس سازمان اورژانس کشور: در قشم هیچ تلفاتی گزارش نشده است. فقط یک جوان ۲۲ ساله در بندرعباس هنگام فرار فوت کرده است.

{$sepehr_media_1555378_800‍_600}

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت برق مناطق زلزله‌زده گفت: در پی زلزله‌ای که ظهر امروز در استان هرمزگان رخ داد، ۵ پست فوق توزیع و ۲ ترانس برق را در منطقه «سرزه» از دست دادیم.

وی افزود: همکاران ما در شرکت‌های برق منطقه‌ای این شهرستان در تلاش هستند که تا ساعت دیگر مشکل برطرف شده و برق این منطقه و منطقه‌های اطراف از جمله لافت و درگهان وصل شود.

پس از وقوع زلزله مردم قشم در خیابان‌ها حضور یافتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: زلزله هرمزگان خسارتی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرده و همه تأسیسات، تجهیزات و ساختمان‌های نیروگاه در صحت کامل هستند.

زلزله شدید در جنوب شرق ایران| زلزله خسارتی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرد / تایید یک فوتی تاکنون + فیلم و تصاویر

جهانگیر دهقانی در گفتگو با خبرنگار فارس در بوشهر در خصوص دو زلزله بالای ۶ ریشتر در هرمزگان اظهار داشت: زلزله خسارتی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرده و همه تأسیسات، تجهیزات و ساختمان‌های نیروگاه در صحت کامل هستند.

مدیرکل بحران استانداری بوشهر افزود: هیچگونه گزارشی مبنی بر خرابی یا هرگونه آسیب در استان بوشهر گزارش نشده و نیروگاه اتمی بوشهر هم در حالت عادی است.

وی با تکذیب شایعه وقوع سونامی در دریا خاطرنشان کرد: وضعیت استان بوشهر معمولی و پایدار است و جای هیچ نگرانی نیست.

دو زمین لرزه ۶ و ۶.۵ ریشتری در جنوب شرقی ایران/ صدور هشدار سونامی در خلیج فارس در پی زلزله جنوب کشور اعزام تیم‌های ارزیاب و امدادی به منطقه + جزئیات

به دنبال زلزله ۶.۴ ریشتری در لافت، مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با شبکه خبر گفت: گزارش های اولیه از ریزش دیوار برخی منازل در این منطقه و یکی از روستاهای سیرجان در ‏جنوب کرمان حکایت دارد و باید منتظر جمع بندی گزارش های تلفنیی و گزارش های تیم های ارزیاب هستیم که تا دقایقی دیگر به دستمان می رسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تیم های ارزیاب اعزام شده اند.

وی درباره اعزام بالگردهای امدادی نیز گفت: می شود از آن استفاده کرد و بستگی به زمان پروازها دارد که از ۱۶:۳۰ تا ۱۷ در این شرایط است. ما آنجا مرکز امداد هواییمان آماده پرواز هستند.

میعاد فر رئیس اورژانس کشور نیز در گفتگو با شبکه خبر درباره وضعیت مصدومان احتمالی زمین لرزه گفت: همکاران ما در قشم و در منطقه هستند و یک بالگرد هم به صورت ارزیابی هوایی اعزام کردیم و منطقه را تا هوا اجازه می دهد ارزیابی کنند تا تیم های زمینی را اعزام کنیم.

وی ادامه داد: در قشم ۴ تیم ارزیاب اعزام کردیم. در منطقه‌ای که زلزله رخ داده اتفاقی نیفتاده و داریم در حول و حوش منطقه را بررسی می کنیم. کرمان و شیراز و سیستان و بلوچستان را آماده کردیم اگر نیاز به کمک باشد نیرو اعزام کنیم.

نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز با اشاره به آماده باش سراسری گفت: زلزله ۶.۴ ریشتری در عمق ۱۸ کیلومتری و دیگری در همین حدود در عمق ۱۰ کلیومتری رخ داده است. ما به محض وقوع حادثه ضمن آمادگی کلیه دستگاه های اجرایی با همکاری استان هم در حال بررسی هستیم و تیم های ارزیاب اعزام شده اند. امیدواریم تلفات جانی را شاهد نباشیم و اگر به صورت کشوری نیز نیاز به اعزام نیرو باشد این آمادگی را داریم.

رئیس امداد و نجات هلال احمر : گزارش های اولیه از ریزش کوه و مرگ یک هموطن در اثر سقوط تیر برق حاکی است هنوز خسارت عمده ای اعلام نشده است.

مدیر کل مهندسی راهبری شرکت توانیر از قطعی برق در شمال بندرعباس و حوالی آن خبرداد.

صادقی توضیح داد: در پی وقوع زلزله تعدادی از تأسیسات برق از مدار خارج شده است.

وی گفت: در حال حاضر همکاران در حال ارزیابی خسارت وارده و در حال تلاش برای رفع مشکل هستند.

مدیر کل مهندسی راهبری شرکت توانیر ادامه داد: در حال حاضر در شمال بندرعباس و اطراف این شهر قطعی‌هایی داریم.

این زمین لرزه که بسیار طولانی بود، موجب وحشت مردم و تخریب شماری از خانه های قدیمی شده است. این زلزله در کرمان و کیش هم احساس شد. دو زلزله پشت سرهم با فاصله ۱ دقیقه جنوب ایران به مرکز بندرعباس را لرزاند! این زمین‌لرزه در عمق 18 کیلومتری زمین رخ داد. اولی ۶ ریشتر و دومی ۶.۵ ریشتر بوده است.

مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به زلزله امروز بندرعباس با بزرگای ۶ گفت: بندر عباس به ویژه در شمال آن زونی با لرزه خیزی بالا شناخته می شود.

در ساعت ۱۵ و ۳۶ دقیقه امروز یکشنبه ۲۳ آبان زمین لرزه‌ای به بزرگای ۶ در شمال بندر عباس رخ داد و یک دقیقه بعد یعنی در ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه زلزله دیگری با بزرگای ۶.۵ در این منطقه به ثبت رسید.

دکتر علی بیت الهی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به زلزله امروز شمال بندر عباس، گفت: در ۴۷ کیلومتری شمال بندر عباس زلزله‌ای به بزرگای ۶.۵ رخ داده است که بر اساس گزارش‌هایی که دریافت کردم این زمینلرزه در کرمان نیز احساس شده است.

وی زمان این رخداد لرزه‌ای را در ساعت ۱۵ و ۲۸ دقیقه و ۴۸ ثانیه امروز یکشنبه ۲۳ آبان ماه عنوان کرد و یادآور شد: هنوز اطلاعاتی از میزان خسارات این زلزله به دست ما نرسیده است، ولی اگر این زلزله در نزدیکی مراکز جمعیتی رخ داده باشد، با توجه به بافت مسکونی این مناطق که سازه‌های خشت و گلی و بنایی هستند، قطعا مخرب است.

بیت اللهی، به گسل‌های این منطقه اشاره کرد و افزود: در رابطه با گسل‌های مسبب این زلزله، احتمال داده می شود که منتهی الیه گسل‌های زاگرس است که در بالای تنگه هرمز واقع شده است، ولی نیاز به بررسی بیشتر دارد.

مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه بندرعباس یک منطقه لرزه خیز است، گفت: به ویژه در شمال بندر عباس در جایی که جهت ساز و کار تکتونیکی تغییر می کند، بسیار لرزه خیز است. در این منطقه یک گره تکنونیکی واقع شده و زمینلرزه‌های زیادی در این منطقه ایجاد شده و از آن به عنوان یک زون لرزه ای یاد می شود./ ایسنا

دو زلزله پشت سرهم با فاصله ۱ دقیقه جنوب ایران را لرزانده است که نخستین زلزله ۶.۴ ریشتر در عمق ۱۸ کیلومتری و دومین زلزله ۶.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری به وقوع پیوسته است.

دو زمین لرزه ۶ و ۶.۵ ریشتری در جنوب شرقی ایران/ اعزام دو تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده + جزئیات

برخی منابع با انتشار این عکس نوشتند: اولین فوتی زلزله ۶.۴ ریشتری در بندرعباس در اثر سقوط تیر برق

دو زمین لرزه ۶ و ۶.۵ ریشتری در جنوب شرقی ایران/ اعزام دو تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده + جزئیات

حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان گفت: در حال ارزیابی زلزله و تبعات آن هستیم.

سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان: به نهادهای ذیربط آماده باش داده شده و تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شدند.

ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به زلزله در منطقه هرمزگان گفت: کانون زلزله در جزیره قشم و منطقه لافت در عمق 18 کیلومتری زمین بود که هم اکنون در حال بررسی و جمع بندی خسارات وارده هستیم.

وی افزود: شعبه هلال احمر در جزیره قشم به محل زلزله اعزام شده اند و در کرمان نیز گروه های امدادی مشغول فعالیت هستند.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات زمین‌لرزه شدید در جنوب شرق کشور گفت: زمین‌لرزه‌‌ی به بزرگی 6.4 بین استان فارس و هرمزگان به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: دو تیم ارزیاب اورژانس در حال حاضر به منطقه زلزله‌زده اعزام شده است.

دقایقی قبل زلزله 6.4 ریشتری لافت در استان هرمزگان را به لرزه در آورد.

دو زمین لرزه ۶ و ۶.۵ ریشتری در جنوب شرقی ایران/ اعزام دو تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده + جزئیات

منبع: پارسینه

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار