گوناگون

راه‌اندازی ۲۰ هزار مهد کودک روستایی+جزئیات/ از تصویب سند ملی حقوق کودک تا دو دوره‌ای شدن پیش دبستانی‌ها

راه‌اندازی ۲۰ هزار مهد کودک روستایی+جزئیات/ از تصویب سند ملی حقوق کودک تا دو دوره‌ای شدن پیش دبستانی‌ها

پارسینه: رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت از راه اندازی ۲۰ هزار مهد کودک روستایی خبر داد و گفت: این مهد‌ها برای توسعه فعالیت‌های آموزشی در مناطق محروم و ایجاد عدالت آموزشی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش پارسینه ، علی رضا حاجیان زاده امروز در جمع خبرنگاران گفت: بخشی از شهریه این مهدکودک‌ ها قرار است با یارانه‌های دولتی تأمین شود تا هزینه سنگینی برای خانواده‌ها ایجاد نکند.

وی افزود: هم اکنون ۸ میلیون کودک زیر ۶ سال در ۵۰ هزار مهدکودک و مرکز پیش دبستانی مشغول به آموزش هستند که در این مهد‌ها رشد دینی، کلامی، علاقه مندی به زبان مادری و مهارت‌های تفکر و جستجو گری به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت ادامه داد: شهریه مهد‌ها امسال با افزایش حداکثر ۳۲ درصدی نسبت به پارسال برای سال تحصیلی جدید اعمال خواهد شد.

وی به فعالیت مهدکودک‌های غیرمجاز اشاره کرد و افزود: ۵۰ هزار مهد کودک مجوز رسمی از آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی ندارند و از سایر سازمان‌ها مجوز گرفته اند که همه این مهد‌ها ملزم به دریافت مجوز از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برای ادامه فعالیت هستند.

وی اظهارداشت: نظام نامه تربیت مربیان کودک در حال تدوین است و ۲۰۰ هزار مربی پیش دبستانی در این نظام نامه تعریف شده اند.

حاجیان زاده تصریح کرد: فعالیت مهد‌های کودک قبلی تا ابلاغ دستورالعمل‌های سازمان ملی تعلیم و تربیت همچنان مجاز است و این مهد‌ها می‌توانند تا پایان سال ۱۴۰۱ به فعالیت خود ادامه دهند.

وی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مهد‌های کودک جزو مشاغل گروه دو شغلی هستند و می‌توانند در مناطق غیر از شرایط قرمز کرونایی به فعالیت خود ادامه دهند.

حاجیان زاده از طراحی و تصویب سند ملی حقوق کودک خبر داد و افزود: اجرای این سند بعد از ابلاغ آن به آموزش و پرورش در دستور کار ماست.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت تصریح کرد: فعالیت پیش دبستانی‌ها از سال تحصیلی آینده به دو دوره سه ساله تقسیم خواهد شد و فعالیت این مهدکودک‌ها طبق این دوره‌ها مشخص خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال بازبینی استاندارد‌های ساختمان مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی هستیم که این استاندارد‌ها از سال آینده اجرایی و اعمال خواهد شد.

حاجیان زاده یادآور شد: پیشنهاد تأسیس رشته‌های تربیت مربی کودک در دانشگاه‌ها را داده ایم و هر مربی مهدکودک در صورت داشتن گواهی نامه صلاحیت حرفه‌ای می‌تواند در مهد‌ها مشغول به فعالیت شود.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار