گوناگون

پاسخ دادستانِ تهران و کل کشور به مواضع اخیر محمود احمدی نژاد

پاسخ دادستانِ تهران و کل کشور به مواضع اخیر محمود احمدی نژاد

پارسینه: دادستان تهران هجمه‌های اخیر عوامل خارجی و داخلی علیه قوه قضاییه را ناشی از اهمیت این قوه دانست که در قانون اساسی به آن توجه خاص شده و مبنای آن نیز فقه اسلامی است که قاضی را منتسب به ولایت و رهبری می‌داند.

پاسخ دادستان و تهران و کل کشور به مواضع اخیر محمود احمدی نژاد به گزارش پارسینه ، دادستان کل کشور در بخشی از سخنانش در مراسم بزرگداشت هفته بسیج با خطاب قرار دادن محمود احمدی نژاد گفت: آقای محترمی که هشت سال مدیریت کشور را عهده دار بودید و امروز به عنوان اپوزیسیون قوه قضائیه درآمده اید اگر انتقاد درستی دارید خب بفرمایید، این حرکات را چرا انجام می دهید، اگر راه اصلاحی دارید بفرمایید، اینکه جمعی را دور خود جمع کنید و به قوه قضائیه بد و بیراه بگویید، از رییس قوه قضاییه گرفته تا پایین، انواع اهانت ها و تهمت ها و جسارت ها را می گویید آیا با این کارها درست می‌شود؟

وی ادامه داد: کسی که مدیریت عالی کشور را عهده دار بوده است، و خصوصا در چهار سال دوم مدیریتش مجموعه‌ای و به قول امروزی‌ها کلکسیونی از نقض قوانین، قانون گریزی، خلاف قوانین عمل کردن و عدم ابلاغ قوانین مصوب که بیش از ۴۰ قانون را اعلام نکرد و رئیس مجلس اعلام کرد، را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه شناسنامه او از مقابله با رهبری در موارد متعدد مشحون است، گفت: قهر کردن و یازده روز خانه نشینی و رها کردن دولت، بوسه بر تابوت یک کافر ملحد زدن، مادر چاوز را در بغل گرفتن و بوسه بر گونه‌هایش زدن، اهانت به مراجع تقلید، مکرر دروغ گفتن، جابجایی اعتبارات که می‌توان از دیوان محاسبات پرسید و صدای مجلس و دستگاه قضایی نیز بلند شد از جمله این موارد است و آن وقت فردی با شناسنامه‌ای اینچنینی امروز اینگونه در عرصه مقابله با قوه قضائیه قرار گرفته و این اهانت و جسارت ها و توهین‌ها را بیان می‌کند و آیا این اخلاق اسلامی و دفاع از حقوق مردم است و در لباس دفاع از حقوق مردم آیا این درست است؟

دادستان کل کشور تصریح کرد: خدا می‌داند دلمان می سوزد، ولله از باب نصیحت عرض می کنم و می‌گویم آقایان اگر می خواهید به ملت و مردم خدمت کنید این راهش نیست.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری این قبیل اقدامات از سوی برخی افراد را به عنوان وسیله‌ای برای خروج از انزوا عنوان کرد و افزود: البته شاید اهداف دیگری دارند ولی این راه درست نیست.

وی تصریح کرد: البته قوه قضاییه ممکن است در آینده این حرف هایی که زده می شود و این دروغ هایی که گفته می شود و این نسبت هایی که داده می شود را مستدل و حقوقی جواب دهد ولی سکوت قوه قضائیه به معنای این نیست که از برخورد کردن عاجز است.

دادستان کل کشور بیان داشت: قطعا و مسلما اگر شرایط فراهم شود و اگر موقعیت اقتضا پیدا کند در برابر این حرکاتی که هیچ نفعی برای ملت ندارد، ساکت نخواهد نشست و باید با تدبیر حل شود.

وی با بیان اینکه انتظار ما این است که خودشان متوجه شوند، سر عقل بیایند و بدانند که این روش روش منطقی نیست، گفت: بنده ممکن است اشکالی در کارم باشد، ممکن نه قطعا اینچنین است مگر می شود انسانی که معصوم نیست و در معرض خطا و لغزش است، لغزش نداشته باشد منتهی با لغزش نباید اینگونه انسان برخورد کند، من اگر سینه ام را باز کنم کلی مطلب در این باره دارم که نمی توانم بگویم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: داریم حربه به دست دشمن می دهیم، بروید فضای مجازی را ببنید دشمن چگونه دارد از این مواضع واینگونه حرکات و برنامه ها علیه نظام، انقلاب، کشور، رهبری و نظام و مردم سو استفاده می کند و ما بیاییم چاقو تیز کنیم و دست دیگران بدهیم آیا این عقل و منطق است؟

اما از سویی دیگر جعفری دولت آبادی دادستان تهران روز گذشته در خصوص موارد ذکر شده از سوی محمود احمدی نژاد گفت: هجمه‌های اخیر علیه دستگاه قضا از سوی عوامل خارجی و داخلی را ناشی از اهمیت قوه قضاییه دانست که در قانون اساسی به آن توجه خاص شده و مبنای آن نیز فقه اسلامی است که قاضی را منتسب به ولایت و رهبری می‌داند.

وی با خاطر نشان نمودن بیان امام خمینی (ره) که دستگاه قضایی را ضامن حقوق و آزادی‌های مردم می‌دانستند، در بیان چگونگی تضمین سلامت دستگاه قضا، شاخصه نظارت را مورد توجه قرار داد و افزود: یک سیستم در صورتی سالم می‌ماند که ضمن به روز شدن، به نحو مستمر تحت نظارت باشد و لذا اگر امروز نهادهای متعدد نظارتی مانند دادسرای انتظامی قضات، دادستانی کل کشور طبق قانون آیین دادرسی کیفری جدید، دیوان عالی کشور، دادگستری‌های استان در امور نظارت ارزشیابی، هیأت‌های حفظ حقوق شهروندی و حفاظت اطلاعات قوه قضاییه به اقدامات کارکنان دستگاه قضا نظارت دارند، ناشی از اهمیت این قوه است تا سلامت دستگاه قضایی را تداوم بخشد و تضمین نماید.

ویبا تأکید بر این که اهمیت دستگاه قضایی و جایگاه منحصر به فرد آن به لحاظ ویژگی «استقلال»، موجب شده است این رکن از نظام مورد تهاجم دشمنان هم در داخل و هم در خارج قرار گیرد، در خصوص هجمه‌های داخلی اظهار داشت: هیچ کس منکر برخی مشکلات و نقیصه‌ها در دستگاه قضایی نیست اما این که شخصی که خود مدتی مسؤولیت داشته، به خاطر چند متهم، سعی در شکستن اقتدار دستگاه قضایی نماید، جای تأمل و تأسف دارد.

دادستان تهران سکوت قوه قضاییه در مقابل چنین ادعاهایی را به منزله‌ی بدون پاسخ بودن آن‌ها ندانست و اظهار داشت: برخی دوست دارند به هر طریق که شده خود را مطرح نمایند اما امروز که به کیان دستگاه قضایی حمله کرده‌اند، تاکید می‌نمایم که دستگاه قضایی در خط مقدم مبارزه با فساد بوده و همواره سعی بر این داشته‌ایم که از خط انصاف خارج نشویم، اما تسلیم فشارهای وارده از سوی عده‌ای با هدف حمایت از افراد متخلف یا جریان‌های فکری انحرافی، فرقه‌گرایی و جناحی‌گری نخواهیم شد. و اگر تصور کرده‌اند که با چنین هجمه‌هایی بر قوه قضاییه، قضات قلم‌ها را زمین می‌گذارند، اشتباه کرده‌اند.

جعفری دولت‌آبادی این که شخصی ادعا کرده است هشتاد میلیون نفر نزدیکان وی هستند را نوعی توهم خواند و با اشاره به این که مردم داوران منصفی هستند، افزود: با این اقدامات سخیف، مردم به تدریج درمی‌یابند که چه کسانی همراه انقلاب و پشتیبان کشورند و چه کسانی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. مردم خدمت‌گزاران خود را به خوبی می‌شناسند و چنین گزافه‌هایی تأثیری بر عزم دستگاه قضایی در مقابله با مفسدان نخواهد داشت.

ارسال نظر

  • ناشناس

    راز احمدی نژاد عدالت شجاعت استکبارستیز مردمی یاورمظلومان فقرا ستمدیدگان رهرو امام زمان(ع) دیگه چی میخوای

  • ناشناس

    درود بر احمدی نژاد

  • ناشناس

    درود بر احمدی نژاد

  • الکاپو

    همین این داستانا برای قهرمان کردن این آقاس تا در دوره بعدی دوباره رییس جمهورش کنن. مطمئن باشید اینقد سناریو ازش میسازن تا شوالیه جدیدی به جای رفسنجانی ساخته بشه ملت بهش رای بدن

  • احمد

    احسنت بر شجاعت و جسارت احمدی نژاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار