گوناگون

باران شدید جاده یاسوج - چرام در کهگیلویه را مسدود کرد

پارسینه: باران ناگهانی و سیل آسا در جاده یاسوج به چرام (باغچه سادات سرفاریاب) کهگیلویه وبویراحمد سبب جاری شدن سیل، طغیان رودخانه و مسدود شدن این جاده پرتردد شده که کار امداد رسانی و بازگشایی آن توسط نیروهای هلال احمر و راهداری ادامه دارد.

بخشدار سرفاریاب یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا گفت که بارش ناگهانی در این جاده و منطقه جوخانه که با طغیان رودخانه همراه بود سبب مسدود شدن یکی از پل های کوچک در مسیر شد.

غلام حسن آتش سودا، علت مسدود شدن پل را وجود سنگ و گل و لای همراه با طغیان رودخانه به دهانه پل و جاده دانست و اظهار داشت که نیروهای راهداری به سرعت در حال انجام کار هستند و تا ساعتی دیگر این جاده بازگشایی می شود.

جاده کوهستانی و پرتردد باغچه سادات - سرفاریاب به طول حدود ۱۷۰ کیلومتر یک جاده مهم میانبر است که شهرستان کهگیلویه را به جاده اصلی پاتاوه - دهدشت و همچنین اصفهان و مرکز کشور متصل می‌کند.

سالانه به ویژه در فصل های بهار و تابستان جمعیتی افزون بر هفت هزار نفر از روستائیان و عشایر شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و چرام در حاشیه این جاده سکونت دارند.

بخشدار سرفاریاب با اشاره به وجود پیچ های خطرناک و نقاط حادثه خیز در این جاده پرتردد خواستار همکاری و توجه ویژه مسئولان امر و اداره کل راه و شهرسازی برای اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز در این جاده شد.

وی گفت که البته عملیات اجرایی برای حذف برخی نقاط حادثه خیز به طول حدود سه و نیم کیلومتر این جاده با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال از دهه فجر پارسال آغاز شده که روند اجرای آن به کندی پیش می رود.
منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار