گوناگون

تاتوی پلک، پشت گوش یا شاهرگ بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان+عکس

تاتوی پلک، پشت گوش یا شاهرگ بین 300 تا 400 هزار تومان+عکس

پارسینه: قیمت انجام تاتو و خالکوبی برای مشتریان ممکن است با توجه به محله و روش کار متفاوت باشد. به عنوان قیمت تاتوی ابرو در سالن آرایشی که در جنوب شهر تهران قرار دارد، بین 90 تا 100 هزار تومان می‌باشد و انجام همین کار در آرایشگاه شمال تهران به قیمت 250 تا 300 هزار تومان است

به گزارش پارسینه ، این روزها وجود یک خالکوب ماهر برای هر آرایشگاه مردانه و زنانه‌ای به یک امتیاز ویژه تبدیل شده است، چرا که درخواست مراجعین برای انجام خالکوبی بسیار زیاد شده است و بسیاری از این افراد حتی حاضرند برای انجام این کار مبالغ هنگفتی بپردازند.

خالکوبى که البته بیشتر با عنوان تاتو خطاب می‌شود، قدمتى بيش از ۴۰۰۰ هزار ساله داشته و در فرهنگ‌هاى گوناگون مفاهيم متفاوتى را در بردارد.

اولین بار واژه «Tattoo» در سال ۱۷۷۷ ميلادى در مدارک موجود نمودار شد و به معناى تصاوير رنگى بر سطح بدن می‌باشد که در زبان انگليسى به همان معنای «to Mark» است که آن را با واژه Tatta بيان می‌کردند


خالکوبی چیست؟

خالکوبی یا تاتو از طریق وارد کردن مواد رنگی به داخل پوست برای ترسیم اشکال یا خطوط با نظمی خاص انجام می‌شود. این رسم در گذشته در بین دسته‌ای از افراد خاص و به منظور نشان دادن برخی رویکردهت و خلقیات رایج بود اما متاسفانه در حال حاضر شاهد شیوع این فرهنگ در میان جوانان و نوجوانان کشور به ویژه در میان زنان هستیم. فرهنگی که علاوه بر عدم سنخیت با مبانی ایرانی و اسلامی، بیماری‌های عفونی و عواقب جبران‌ناپذیری نیز به دنبال دارد چرا که انجام این تاتوها بیشتر در آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، توسط افراد غیر متخصص و در شرایط غیربهداشتی انجام می‌گردد و بسياري از خانم‌هاي ايراني بدون در نظر گرفتن مضرات تاتو، سراغ این افراد مي‌روند. این آرایشگاه‌ها نیز با وجود دریافت حق‌العمل بالا از متقاضیانشان براي اينكه متحمل هزينه زيادی نشوند، از رنگ‌هاي غير مجاز و بدون استاندارد استفاده مي‌كنند.


به گزارش پارسینه، تحقیقات نشان داده است برخی از جوهرهای غیراستاندارد در طول فرآیند تولید با یک باکتری غیرمعمول به نام مایکو باکتریوم چلونی(Mycobacterium chelonae) آلوده شده‌اند و بسیاری از مصرف‌کنندگان این جوهرها بعد از گذشت 3 هفته در محل خالکوبی خود متوجه جوش‌های برآمده و مزمنی شدند.


علاوه بر این بیماری، اغلب كساني كه براي تاتو كردن به مكان‌هايي غيربهداشتي و بدون مجوز قانوني مراجعه مي‌كنند، به علت استفاده از سوزن‌هاي آلوده و چند بارمصرف، به بيماري ايدز دچار مي‌شوند.



هپاتيت نیز از دیگر بيماري‌هايي است كه به وسيله خالكوبي شايع مي‌شود. تحقيقات اخير انجمن خيريه حمايت از بيماران كبدي نشان داده است افرادي كه روي قسمت‌هاي مختلفي از پوستشان خالكوبي كرده اند، 9 برابر بيش از سايرين در معرض ابتلا به هپاتيت قرار گرفته‌اند.



همچنین در خالکوبی ممکن است سیستم دفاعی بدن دچار اختلال شده و در نهایت عدم رعایت بهداشت باعث بروز عفونت در فرد ‌خواهد شد. در برخی موارد نیز امکان بروز جذام وجود دارد.


البته ناگفته نماند در صورتی که شخص نیاز به عکس برداری با MRI داشته باشد، وجود تاتو در محل به دلیل وجود فلزات سنگین مانند اکسید آهن می‌تواند در اینگونه تصویربرداری‌ها تداخل ایجاد کرده و تشخیص را دچار مشکل نماید.



اما متاسفانه بسیاری از زنان و مردان بدون توجه به عواقب این عمل و یا بی‌اطلاعی از آن بسیار مشتقانه خالکوبی کرده و خودنمایی می‌کنند. غافل از آنکه ترک برداشتن و پوست‌اندازی اطراف لب و چشم، بروز مشکل در هنگام غذا خوردن، نفوذ مواد رنگی به داخل مویرگ‌ها و لایه‌های جلدی پوست و تولید حساسیت و در موارد تاسف‌آمیز تر ایدز و هپاتیت از جمله معضلات مخرب خالکوبی بر بدنشان است.

انجام یک تاتو چقدر هزینه دارد؟

قیمت انجام تاتو و خالکوبی برای مشتریان ممکن است با توجه به محله و روش کار متفاوت باشد. به عنوان قیمت تاتوی ابرو در سالن آرایشی که در جنوب شهر تهران قرار دارد، بین 90 تا 100 هزار تومان می‌باشد و انجام همین کار در آرایشگاه شمال تهران به قیمت 250 تا 300 هزار تومان است. همچنین تاتوی پلک یا پشت گوش یا شاهرگ بین 300 تا 400 هزار تومان هزینه دارد.

طرح های بزرگ نیز قیمت‌های متفاوتی دارند که به اندازه طرح و تعداد رنگ‌های به کار رفته و حتی دو بعدی یا سه بعدی بودنش بستگی دارد. طرح دست بین 1.5 تا 2.5 میلیون تومان، هر دو پا بسته به نقش و تعداد رنگ بین سه تا چهار میلیون و طرح کامل کمر بین 3.5 تا 4.5 میلیون تومان هزینه خواهد داشت. همچنین قیمت تاتوی کامل بدن که کمتر که بیشتر مورد علاقه آقایان می‌باشد، بین 10 تا 12 میلیون تومان است.


در این میان کسانی نیز هستند که پس از تاتو به دلایلی به فکر پاک کردن می‌افتند. اینکار با لیزر، مواد و کرم‌های خاص پاک کننده و یا با روغن‌های مخصوص انجام می‌شود که قیمت پاک کردن آن بسته به اندازه و نوع کار، بین 50 هزار تا یک میلیون تومان هزینه دارد.

به هر حال این پدیده پر درد و رنج با هر دلیل و هدفی که انجام می‌شود، هم اکنون به نمادی برای جلوه‌گری تبدیل شده و حتی در میان ورزشکاران و هنرمندان نیز شاهد این مسئله هستیم.


حدود 5 سال پیش انتشار تصاویری از خالکوبی یکی از فوتبالیست‌های مطرح روی پا که تصویر یک مارمولک بود، سر و صدای زیادی به پا کرد و مجبور شد با فشار سازمان لیگ آن تصویر را پاک کند اما به نظر می‌رسد این اتفاق دیگر عادی شده و حال بیشتری ورزشکاران حداقل یک خالکوبی روی بدنشان دارند و دیگر از فشار و تهدید برای پاک کردن این آثار نیز خبری نیست.

ارسال نظر

  • ناشناس

    آدم بايد خيلي ابله و ديوانه باشه بخواد همچين بلايي رو سر خودش بياره..

  • مهندس رضائی

    در اینکه هرکسی اختیار بدن خود را دارد حرفی نیست (البته بدن انسان نیز امانت و هدیه ای از طرف خداوند است که باید در درست نگهداری آن کوشا باشیم) اما اکثریت ما مردم که از وضع بد اقتصادی گلایه داریم و هزاران کار واجب تر و هزینه های لازمتر در پیش داریم آیا بهتر نیست این پول ها را صرف سرمایه گذاری و پس انداز برای خودمان بکنیم؟ روزانه ده ها و شاید صد ها تن از شهروندان ما دیده میشوند که درآمد چندانی ندارند ولی میلیون ها تومان خرج جراحی ها و آرایش ها و خالکوبی های آنچنانی میکنند که هیچ فایده ای هم نداره اونوقت همه از وضع بد اقتصادی گلایه میکنند. خودتان قضاوت کنید براستی کدام بهتر است؟ قسمت جالب قضیه اینست که علاوه بر ان هزینه ها باید میلیون ها تومان هم برای درمان عوارض و ضایعات ناشی از این جراحی ها و عمل ها به علاوه کلی درد و رنج و عدم توانایی کار هم تحمل شود.

  • علیرضا

    واقاً وقتی این عکس ها را می بینم حالم به هم می خوره

  • ناشناس

    حالا هی بگید اسلام واسه خودش حرف زده وقتی این کار رو حروم کرده حتما از مضراتش هم خبر داره.

  • ایرانی

    من دوستم رفته ونک یک ونیم میلیون داده تتوی ابرو خط لب وپلک که دیگه هرروزارایش نکنه !!!بهش گفتم چطوری دلت اومد اینهمه پول بی زبون روبدی به اینجورچیزها؟!!!اخه میدونم شغل شوهرش چیه ،بعدحالا هی میره ترمیم وهی پول خرج کردن عوازض وایدزوهپاتیتش بماند میگه رفتم ونک مطمین ترباشه فکرمیکنه چون پول زیادی داده مطمین تره!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار