گوناگون

چند دانش اموز دیگر باید بسوزند تا از خواب غفلت بیدار شویم؟!

پارسینه: بخاری های نفتی همچنان میهان بسیاری از مدرسه هاست تا با آغاز فصل سرما دوباره زیبایی و سلامت و ...

پارسینه-گروه اجتماعی: بخاری های نفتی همچنان میهان بسیاری از مدرسه هاست تا با آغاز فصل سرما دوباره زیبایی و سلامت و جان دانش اموزان را بگیرد.

ماجرا ساده است و همیشه همین اتفاق تکراری رخ می دهد، بخاری‌های نفتی در کلاس درس هستند، نفت چکه می کند ، گالون‌ها و بشکه‌های بزرگ نفت پشت در کلاس‌ هستند تا به محضتمام شدن نفت بخاری دوباره مخزن ان را پر کنند، یک جرقه و جانهایی که مانند سیران یگانه و سارینا رسول‌زاده نوگلان شین آبادی گرفته می شود و آب هم از آب تکان نمی خورد.

در اخبار آمده است در حالی که 26‌هزارمدرسه کشور به اصطلاح هوشمند شده است، 150‌هزارکلاس درس در زمستان امسال با بخاری نفتی گرم می‌شوند تا باز هم شعله‌های آتش در انتظار فرزندان معصوم ایران زمین باشد.

آتش با شعاله های بی رحمانه اش با کسی شوخی ندارد و بی رحمانه در کلاس های درس می تازد. یک سال دانش‌آموزان مدرسه درودزن فارس را اسیر می کند، سال دیگر دانش‌آموزان مدرسه جندق‌آباد را می سوزاند و سال بعد هم دانش‌آموزان مدرسه شین‌آباد و امسال نیز معلوم نیست نوبت کدام شهر یا روستاست که دانش اموزانش طعمه حریق شوند.

با وجود این که بعد ازحادثه شیناباد وزیر آموزش و پرورش دولت دهم قول داد نسل بخاری های نفتی در مدارس را ریشه کن کند اما عبدالوحید فیاضی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از وجود 150هزارکلاس درس با بخاری نفتی خبر داده و گفته مجهزکردن این کلاس‌ها به سیستم حرارت مرکزی یا پکیج به اعتبار یک‌هزارمیلیاردتومانی نیاز دارد اما در لایحه بودجه امسال اعتبار 200میلیاردی توسط مجلس مصوب شد و با این رقم تنها می‌توان یک‌پنجم کلاس‌های درس را به سیستم گرمایشی استاندارد تجهیز کرد.

این در حالی است که طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 92، مقرر شده است هر ماه از مصرف‌کنندگان گاز، مالیاتی ثبت شده در قبض های گازشان دریافت شود و آموزش‌وپرورش آن را صرف ایمن‌سازی بخاری‌های غیراستاندارد مدارس کند.

اما این اقدام نه‌تنها انجام نشده بلکه سازمان هدفمندی یارانه‌ها این اعتبار را برداشته و صرف هزینه‌های خود کرده است.

زهره طبیب‌زاده در این خصوص گفته: مسوولان شرکت گاز در جلسه یکشنبه‌شب اعلام کردند تمام درآمدی که از افزایش عوارض بر قبض گاز مشترکان حاصل می‌شود مستقیما به حساب خزانه واریز شده و از آنجا به حساب شرکت گاز واریز می‌شود تا این شرکت سهم آموزش‌وپرورش را استخراج و به حساب آنها واریز کند اما سازمان هدفمندی یارانه‌ها به دلیل کمبود اعتبار، پولی را که به حساب خزانه واریز می‌شود، دریافت می‌کند و تاکنون سهم شرکت گاز را از این عوارض پرداخت نکرده است و مسوولان این شرکت تا به امروز 30 نامه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این رابطه ارسال کرده اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند.

به این ترتیب بودجه‌ای که باید صرف ایمن‌سازی سیستم گرمایشی مدارس می‌شده، بی‌سروصدا به جیب سازمان هدفمندی یارانه‌ها رفته است و این در حالی است که با گذشت بیش از یک سال از حادثه مدرسه شین آباد ، مادران سیران و سارینا هنوز داغدارند و جای زخم های بی رحمانه شعله های آتش هنوز بر چهره بچه های درود زن و جندق آباد و شین آباد خود نمایی می کند.

وزارت اموزش پرورش در دولت جدید نیز هنوز بی وزیر مانده و تکلیف این بخاری های خطرساز نفتی هنوز مشخص نیست و این در حالی است که سرما در نقاط سردسیر کشور آغاز شده و خطر درکمین دانش اموزان است.

کاش مسئولان عکس های دختران شین آبادی را مرور می کردند و کاش درد و رنج را در چهره های خانواده های داغدار می دیدند ، شاید برای سلامت دانش اموزان فکری اساسی می کردند!

ارسال نظر

  • alia

    خوب کاری نداشت که پولی که برای یک بازیکن فوتبال دادن برای چند تا مدرسه خوب بود من کاری به اون فوتبالیست ندارم ولی توی این همه دانش آموز یکی کشون اندازه اون خوبی نداره

  • ناشناس

    امید وارم بچه های همه جای ایران این زمستونو به سلامت طی کنن.غیر دعا چه توانیم کردن؟

  • ناشناس

    بابا پول خرج کنید از بیت المال مگر ملت ایران چه گناهی کردن که اسیرشان کرده اید فکر کنید خاوری برده کانادا و امثالهم

  • ناشناس

    صبر داشته باش دوست عزیز.این راه که میریم به ترکستانه.هیچی تغییر نکرده و نمیکنه.

  • 1166

    درامد--خزانه== دلار--- خاوري=== كانادا--صفا سيتي
    شين اباد===سكوت===مرگ==مسئول بيمسئوليت==و اين راه ادامه دارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار