گوناگون

دستگیری عامل اخاذی اینترنتی از دانشجویان

پارسینه: رییس پلیس فتای خراسان‌رضوی از دستگیری عامل کلاهبرداری از دانشجویان خبرداد.

سرهنگ عرفانی با بیان اینکه در پی شکایت سه دانشجو مبنی بر "اخاذی اینترنتی به بهانه فروش مقاله و تحقیق آماده" موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت، افزود: شاکیان عنوان کردند؛ مبلغی را به حساب فردی که وعده «تحقیق آماده شده» داده بود واریز کرده، اما با گذشت سه هفته از پرداخت وجه،‌ هیچ مقاله‌ای به دست آنها نرسیده است.

وی افزود: کارشناسان پس از شنیدن اظهارات شاکیان، با استعلام از مبادی ذی‌ربط، متهم که دانشجوی اخراجی بود را شناسایی و با تهیه مجوز قضای وی را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

به گفته رییس پلیس فتای خراسان‌رضوی، متهم ابتدا منکر هرگونه جرمی بود با دیدن شواهد با ندامت به بزهش اعتراف کرد و در این باره گفت که با راه‌اندازی سایتی جعلی و تبلیغات فراوان و دادن وعده‌های دروغین از جمله منحصر به فرد بودن، قیمت‌های استثنایی و همچنین کوتاه‌ترین زمان ممکن ... دانشجویان را فریب داده و پس از واریز وجه به حسابش دیگر پاسخگو نبوده و ارتباطش را با شاکیان قطع کرده است.

عرفانی با توجه به ماده 13 قانون مصوب 11 دی ماه سال 88 جرائم رایانه‌ای به مجرمان در این زمینه هشدار داد: استفاده غیرمجاز از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی برای ارتکاب اعمالی از قبیل واردکردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف‌کردن داده‌ها یا مختل‌کردن سامانه و تحصیل وجه، مال، منفعت، خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری، علاوه بر ردمال به صاحب آن به حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی از 20 تا 100 میلیون ریال یا هردو مجازات خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار