گوناگون

جایزه پیشگامی «جایزه ملی فناوری نکست» به بن‌دافرآور رسید

جایزه پیشگامی «جایزه ملی فناوری نکست»  به بن‌دافرآور رسید

شرکت توسعه بن‌دا فرآور( بایولوئنس) که در میان ده شرکت برگزیده در مرحله فینال این رویداد علمی حضور یافته بود، به عنوان شرکت برگزیده به جایزه ویژه پیشگامی دست یافت.

پارسینه: به گزارش روابط عمومی گروه بن‌دا، این جایزه با هدف شناسایی شرکت‌های دانش بنیان در سه حوزه هوش مصنوعی، تحول مبتنی بر داده و زیست‌مهندسی  برگزار شد. شناسایی و رقابت شرکت‌های مختلف از شهریور سال‌جاری آغاز و دوم اسفند با اعلام برگزیدگان و با حضور معاون علمی رئیس جمهور به کار خود پایان داد.

گروه بن‌دا در این رقابت‌ها با دو شرکت سنجه و توسعه بن‌دافرآور (بایولوئنس) حضور یافت که هر دو شرکت بعد از دو مرحله داوری، در میان ده شرکت برگزیده مرحله نهایی قرار گرفتند.

زیست تشخیص سنجه دیگر شرکت حاضر از گروه بن‌دا در مرحله فینال این جایزه بود که توانست در میان ده شرکت برتر در قرار گیرد. شرکت سنجه بستری برای تولید انواع کیت‌های تشخیصی با استفاده از فناوری Lateral flow assay است که امکان تشخیص سریع، آسان و مقرون به صرفه را برای غربالگری اولیه، شرایط اورژانسی و محدودیت امکانات فراهم می‌کند.

شرکت توسعه بن‌دافرآور به عنوان تنها تولید‌کننده آنزیم در خاورمیانه و همچنین بزرگترین تولیدکننده پروبیوتیک در ایران، سویه‌های تازه‌ای از تولید در این دو حوزه را از سال گذشته در بخش تحقیق و توسعه خود قرار داده است و با همکاری با برخی از مهم‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف صنعتی کشور چون صنایع خوراک دام و طیور، شوینده، بهداشتی،‌ مکمل دارویی، ‌آرایشی وبهداشتی، ‌غذایی و ... کشور را در حوزه تولید آنزیم و پروبیوتیک از واردات بی‌نیاز ساخته است.

در این رویداد دو روزه، نمایشگاهی نیز در حاشیه جایزه برگزار شده بود که علاقه‌مندان با بازدید از غرفه توسعه‌بن‌دا فرآور و سنجه با توانمندی‌های آن آشنا شدند.

جایزه ملی فناوری نکست دوم اسفند ماه با اهدای جوایز به برگزیدگان به کار خود در اصفهان پایان داد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار