گوناگون

چطور بالش را در ماشین لباسشویی بشوییم؟

چطور بالش را در ماشین لباسشویی بشوییم؟

علاوه بر این، از آنجایی که اغلب افراد یک سوم از عمر خود و تقریباً تمام ساعات شب را در خواب می‌گذرانند، در نتیجه تمیزی بالش، روبالشی و ملحفه نیز بسیار حائز اهمیت است.

پارسینه: یکی از مهم‌‍‌ترین و تاثیرگذارترین احساسات در اتاق خواب و تختخواب، حس راحتی و آرامش در زمان خواب است که در اغلب موارد به نوع و کیفیت تشک، تخت، بالش و کیفیت روبالشی و ملحفه بستگی دارد. علاوه بر این، از آنجایی که اغلب افراد یک سوم از عمر خود و تقریباً تمام ساعات شب را در خواب می‌گذرانند، در نتیجه تمیزی بالش، روبالشی و ملحفه نیز بسیار حائز اهمیت است.

از این رو، ما قصد داریم در این مطلب به معرفی اهمیت استفاده از بالش و روبالشی خوب، اصول شستن بالش در لباسشویی و همچنین شستن بالش با دست بپردازیم.

اهمیت شستن بالش و روبالشی

Screenshot 2024-03-12 122729

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، اغلب ما روزانه حدود ۶ تا ۸ ساعت را در خواب و تخت‌خواب خود می‌گذرانیم. همچنین، از آنجایی که ممکن است در طول خواب عرق کنیم، چربی، عرق بدن و آلودگی‌های موجود در سطح پوست، سبب کثیف شدن روبالشی و ملحفه ‌خواهند شد. بنابراین ضروری است هفته‌ای یکبار و یا حداقل ماهی یکبار اقدام به شستن روبالشی، بالش و ملحفه خود کنیم.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر به حساسیت پوستی مبتلا هستید بهتر است ملحفه و روبالشی‌ خود را در فاصله‌ زمانی کوتاه‌تری بشویید. همچنین بهتر است بدانید که کیفیت و تمیزی رختخواب و بالش در سلامت پوست و موی ما بسیار تاثیرگذار هستند. در واقع پزشکان معتقدند که شستن بالش و ملحفه‌ در طولانی مدت سبب حفظ سلامت پوست و جلوگیری از ریزش مو خواهد شد.

شستن بالش با دست

یکی از روش‌های شستن بالش، شستشو با دست است. ممکن است اینطور به نظر برسد که شستن بالش با دست کار سخت و طاقت فرسایی است. با این حال، ما به شما اطمینان می‌دهیم که این کار به هیچ وجه سخت نیست و تنها ممکن است کمی زمان‌بر باشد.

در صورتی که بالش شما از نوع بالش‌های طبی موجود در بازار است، اولین قدم، توجه به دستورالعمل شستشو نوشته شده بر روی برچسب‌ بالش است. با استفاده از این برچسب نحوه شستن بالش در لباسشویی یا با دست مشخص می‌شود. به طور کلی بهتر است برای شستن انواع بالش با دست، از یک وان یا لگن بزرگ استفاده کنید. بعد از انداختن بالش‌ها در آب، به آن پودر یا مایع لباسشویی اضافه کرده و به آرامی آن‌ها را بشویید و آبکشی کنید.

نکته حائز اهمیت، مرحله آبکشی است. دقت داشته باشید که مرحله آبکشی با دقت انجام شود تا به این ترتیب، تمامی کف و مواد شوینده از بالش خارج شود. بعد از این مرحله لازم است تا اجازه دهید بالش‌ها به طور کامل خشک شوند. خشک نشدن کامل بالش و باقی ماندن آب داخل آن، سبب گلوله شدن الیاف موجود در آن خواهد شد.

نحوه شستن بالش در لباسشویی

برای شستن بالش‌ها در لباسشویی، روش‌های مختلفی متناسب با نوع متریال و الیاف به کار رفته در بالش وجود دارد. در این بخش قصد داریم به معرفی شیوه صحیح شستشوی بالش در لباسشویی بپردازیم.

Screenshot 2024-03-12 122744

1.نحوه شستن بالش پشم شیشه در لباسشویی

امرزوه بالش‌های پشم شیشه به سبب بافت نرم و شکل پذیری راحت، مورد توجه عموم قرار گرفته‌اند. با این حال بهتر است در هنگام خرید بالش پشم شیشه، به این نکته دقت داشته باشید که این نوع بالش به هیچ وجه برای شستشو در ماشین لباسشویی مناسب نیست.

در حقیقت، پشم شیشه بعد از شستشو گلوله‌گلوله شده و شکل خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل، ضروری است تا بالش‌های پشم شیشه خود را در آب سرد و با دست بشویید و آن‌ها را در معرض آفتاب قرار دهید تا کاملاً خشک شوند. بهتر است در هنگام خشک شدن، کمی بالش را با دست ماساژ دهید تا جمع نشده و شکل خود را حفظ کند.

  1. نحوه شستن بالش پر

بالش‌های پر یکی از محبوب‌ترین انواع بالش‌ در تمام دنیا به شمار می‌آیند. بهتر است قبل از قرار دادن بالش پر در لباسشویی، چند ضربه به بالش بزنید تا سطح آن کاملاً صاف شود. با اینکه این بالش‌ها در ماشین لباسشویی قابل ‌شستشو هستند، اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که شوینده‌های قوی و پودر لباسشویی اصلاً گزینه مناسبی برای این کار به شمار نمی‌آیند.

علاوه بر این، بعد از شستن بالش پر باید حتماً آن را در معرض آفتاب قرار دهید تا به‌ طور کامل خشک شود. از آنجایی که بالش‌های پر نرم و لطیف هستند و خاصیت ارتجاعی کمی نیز دارند، در نتیجه خواب راحت و آرامی را به ارمغان می‌آورند.

3.نحوه درست و اصولی شستن بالش پنبه در لباسشویی

بالش‌های پنبه‌ای از جمله بالش‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را در ماشین لباسشویی شست. در این صورت با هر بار شستشو، دو بالش پنبه‌ای را می‌توان با هم شست. نکته مهمی که باید در این باره بمورد توجه قرار بگیرد، دمای آب است که باید خیلی گرم باشد.

علاوه بر این، بهتر است توجه داشته باشید که هیچ مانعی برای شستشوی بالش پنبه‌ای با انواع مایع لباسشویی یا پودر ماشینی وجود ندارد و تنها لازم است پس از شستشو، بالش را در نور مستقیم خورشید خشک کنید.

4.شستن بالش الیاف در لباسشویی

از آنجایی که بالش‌های الیافی حاوی پلی‌استر هستند، در نتیجه نسبت‌ به بالش‌های پشم شیشه مقاوم‌تر بوده و حساسیت پوستی کمتری را ایجاد می‌کند. این بالش‌ها باید در دمای 30 درجه و با دور کند شسته شود. بعد از شستشو نیز باید حتماً از خشک‌کن برای خشک کردن آن‌ها استفاده کنید و سپس بالش را در معرض نور خورشید قرار دهید. توجه داشته باشید، برای شستن بالش در لباسشویی به هیچ وجه از نرم‌کننده استفاده نکرده و تنها از مواد شوینده معمولی استفاده کنید.

5.نحوه شستشوی بالش مموری‌فوم در ماشین لباسشویی

یکی از بالش‌هایی که مناسب شستشو با ماشین لباسشویی است و اصلاً نباید آن‌ها را با دست شست، بالش‌های مموری فوم هستند. در حقیقت، کف‌ها در داخل بالش مموری‌فوم باقی مانده و به راحتی از بین نرفته و تمیز نمی‌شوند، در نتیجه لباسشویی گزینه مناسب‌تری است. به‌ هیچ‌ عنوان بالش‌های مموری‌فوم را با اتو بخار، خشک و یا اتو نکنید؛ زیرا بالش از بین رفته و خراب می‌شود.

بهترین روش برای از بین بردن لکه‌های روی بالش مموری‌ فوم، استفاده از پارچه نم‌دار برای تمیز کردن آن‌ است. سپس بالش را به‌ مدت نیم ‌ساعت در خشک‌کن ماشین لباسشویی قرار دهید. بهتر است بالش‌های مموری فوم را هر 3 ماه یکبار شسته و در نور مستقیم خورشید خشک کنید.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار