گوناگون

تجربه تفریحاتی هیجان انگیز و تکرار نشدنی در بازدید از این ۳ شهر

تجربه تفریحاتی هیجان انگیز و تکرار نشدنی در بازدید از این 3 شهر

شهر رشت که زادگاه شخصیت‌های معروفی همچون میرزا کوچک‌خان جنگلی بوده، امروزه یک مقصد گردشگری با میلیون‌ها گردشگر است.

پارسینه: شهر رشت، یک ترکیب منحصربه‌فرد از دریا و جنگل با تاریخ و فرهنگ بسیار غنی است. این شهر که زادگاه شخصیت‌های معروفی همچون میرزا کوچک‌خان جنگلی بوده، امروزه یک مقصد گردشگری با میلیون‌ها گردشگر است، که رشت را بارها و بارها مقصد سفرشان انتخاب می‌کنند و با اجاره ویلا شمال راهی این شهر همیشه بارانی و پرطراوت می‌شوند.

با خیال راحت می‌توان یک اقامتگاه ویلایی در شهر رشت اجاره کرد و برای سفری چندجانبه و هیجان‌انگیز آماده شد؛ چرا که تفریحات و طبیعت‌گردی و گردشگری، بازار گردی و شکم‌گردی را می‌توان بدون اینکه از شهر خارج شد یا فاصله زیادی از آن گرفت، در زمان کوتاهی همه را در کنار هم تجربه کرد و لحظاتی بی‌نظیر را در این سفر رقم زد.

رشت به عنوان نگینی سبز در استان گیلان واقع شده و جنگل‌های انبوه این منطقه را در آغوش گرفته است. بازار تاریخی رشت نیز شهر را با اشتیاق و هیجان پر کرده و مردمان آن با وجود چالش‌های زندگی، از شادی و مهمان‌نوازی دست نمی‌کشند. همیشه بارانی بودن شهر رشت نیز بسیار جالب توجه است در هر فصلی از سال، ابرها بر بالای آسمان این شهر دیده می‌شوند. شکم‌گردی در رشت نیز در نوع خود فوق‌العاده و مثال زدنی است و جالب است بدانید که سازمان یونسکو آن را به عنوان خلاق‌ترین شهر از نظر غذاها و مزه‌ها معرفی کرده است.

یکی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد در نزدیکی شهر رشت، دریاچه سراوان و پارک جنگلی سراوان است. این دریاچه که در ورودی فاز دوی پارک جنگلی سراوان قرار دارد، منظره‌ای زیبا و جلوه‌ای خارق‌العاده دارد. در نگاه اول، بسیاری از گردشگران فکر می‌کنند که در مقابل‌شان چمنزاری گسترده است، اما واقعیت چنین نیست. خزه‌های روی دریاچه و گیاهان نواحی اطراف دریاچه به واسطه رطوبت و آفت‌های محیطی، سطح آب را پوشانده و پوشش سبزی به دریاچه بخشیده‌اند.

پوشش سبز روی دریاچه، مرداب سراوان را به یکی از جاذبه‌های پرطرفدار گیلان تبدیل کرده است. این منطقه به دلیل وجود جاده مناسب و فاصله نزدیک تا شهر رشت، جذابیت بیشتری پیدا کرده است. با مساحتی حدود ۱,۴۸۷ هکتار، دریاچه و پارک جنگلی سراوان، از جمله مکان‌هایی هستند که بخش قابل توجهی از آن حفاظت شده است. بخش‌های دیگر جنگل سراوان نیز برای گشت و گذار در این منطقه بسیار مناسب هستند. پارک جنگلی سراوان با ابعادی طولی حدود ۷,۶۰۰ کیلومتر و عرض شرقی-غربی دو کیلومتر، از سال ۱۳۷۰ به عنوان پارک جنگلی مستقل از جنگل سراوان در اختیار گردشگران است.

اگر برای بازدید از مرداب سراوان، صبح هنگام را انتخاب کنید، منظره زیبای دریاچه و جنگل سرسبز در میان مه صبحگاهی شما را شگفت‌زده خواهد کرد. قایق سواری در دریاچه سراوان و گشت و گذار در میان درختان سربه‌فلک‌کشیده، بدون شک خاطراتی فراموش‌نشدنی توامان با هیجان و لذت در این منطقه برای هر گردشگری رقم می‌زند.

سفر به عروس شهرهای ایران، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری

photo_2024-02-06_12-22-04

 

رامسر، یکی از شهرهای شمالی ایران است که به دلیل چشم‌اندازهای طبیعی فوق‌العاده و مکان‌های دیدنی منحصربه‌فرد، به ویژه در فصل‌های بهار و تابستان، به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب کشور شناخته می‌شود. این شهر سبز شمالی در حاشیه جنگلی کوه‌های البرز و ساحل دریای خزر قرار گرفته و از چشم‌اندازی جذاب بهره‌مند است و به عنوان عروس شهرهای ایران در بین گردشگران داخلی و خارجی شهرت دارد.

رامسر از شهرهای استان مازندران است و از طرفی با استان گیلان نیز هم مرز شده است، به همین دلیل از زیبایی‌های هر دو استان بهره‌مند است. در ترکیب با دو طبیعت متفاوت، این شهر به خاطر قرارگیری در بین دریای خزر و رشته کوه‌های البرز یک موقعیت جغرافیایی ویژه دارد و مناظر طبیعی آن شگفت انگیز هستند؛. همین موجب شده است تا گردشگران زیادی در فصل‌های مختلف سال به این منطقه سفر کنند و با اجاره ویلا رامسر، مهمان لحظاتی لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی شوند.

در رامسر حتما تله کابین آن را امتحان کنید؛ تله کابین رامسر با دو کیلومتر طول، به عنوان یکی از زیباترین مسیرهای تله کابین در ایران شناخته می‌شود. این مسیر چشم‌اندازی فوق‌العاده از رامسر، دریای خزر و شهرهای اطراف را ارائه می‌دهد و به عنوان یکی از جاهای دیدنی برجسته در رامسر محسوب می‌شود. این مجموعه همچنین شامل شهربازی برای کودکان و انواع تفریحات آبی و ورزش‌های موتوری است.

بازدید از زیباترین جزیره قشم

photo_2024-02-06_12-22-06

جزایر ناز، یکی از جواهرهای گردشگری استان هرمزگان در جنوب شرق جزیره قشم است. این منطقه شگفت‌انگیز که به عنوان یکی از سایت‌های ژئوپارک قشم و جز عجایب هفت‌گانه این جزیره شناخته می‌شود، فاصله‌ای 37.2 کیلومتری از فرودگاه بین‌المللی قشم دارد. با فاصله 29 کیلومتری از اسکله مسافربری شهید ذاکری و 61 کیلومتری تا بندر لافت، جزایر ناز به عنوان مقصدی آرامش‌بخش در دل جنوب ایران طرفداران زیادی دارند.

این ژئوپارک با 25 ژئوسایت، از جمله دره‌ ستاره‌ها، کورکوراکوه، بام قشم، دره تندیس‌ها، و تنگه چاه‌کوه، ارائه‌دهنده پدیده‌های زمین‌شناسی جذاب، میراث فرهنگی، و طبیعی است. در سال 2006، این ژئوپارک به عنوان اولین و تنها ژئوپارک خاورمیانه در شبکه جهانی ژئوپارک‌ها (GGN) در یونسکو ثبت شد و ایران به عنوان ششمین کشور آسیایی با این افتخار روبرو شد.

برای دسترسی به این زیبایی‌ها، ابتدا به جزیره قشم بروید. فرودگاه بین‌المللی دیرستان قشم، باعث سهولت در رسیدن به این مقصد شده است. شما می‌توانید در کمتر از دو ساعت خود را به این فرودگاه برسانید و سپس از آنجا با تاکسی یا اجاره خودرو به جزایر ناز بروید. انتخاب‌های دیگر شامل قطار و اتوبوس از بندرعباس می‌شوند، که زمان سفر با قطار تهران-بندرعباس حدود 19 ساعت است. بنابراین بهتر است پیش از شروع سفر برای اجاره سوئیت قشم اقدام کنید، تا تمام زمان سفر شما با برنامه‌ریزی و بدون معطلی پیش برود.

جزایر ناز از دو جزیره تشکیل شده است و بدون ساحل شنی، مساحتی حدود سه هکتار دارد. این جزایر با دیواره‌های صخره‌ای تا ارتفاع 10 متر احاطه شده‌اند. در هنگام جزر، چند صخره بیرون آمده در ساحل جزیره ناز، با باریکه‌ای از شن‌های درخشان به جزیره قشم متصل می‌شوند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار