گوناگون

لیست پارک‌های معروف بندرعباس

لیست پارک‌های معروف بندرعباس

شهر بندرعباس یکی از جذاب‌ترین شهرهای جنوبی کشور است. این شهر در استان هرمزگان در نزدیکی دریای خلیج‌فارس قرار دارد. نمی‌شود به این شهر زیبا سفر کرد و به سراغ پارک‌های جذاب آن نرفت. تقریباً تمامی پارک‌های معروف بندرعباس در کنار ساحل واقع شده‌است و به نوعی پارک‌ ساحلی به حساب می‌آیند.

 اگر می‌خواهی تجربه جذابی از سفر به این شهر داشته باشید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا با جذاب‌ترین پارک‌های ساحلی این شهر آشنا شوید.

پارک ساحلی غدیر

یکی از جذاب­ترین پارک‌های شهر بندرعباس پارک ساحلی غدیر است. در این پارک ساحلی امکانات مختلفی برای بازدیدکنندگان قرار دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به هتل و رستوران گوهرشاد اشاره کرد. علاوه‌براین در این پارک امکانات زیر برای گردشگران مهیا شده‌است:

  • سالن ورزشی
  • استخر
  • پارکینگ
  • ایستگاه کرایه دوچرخه
  • سرویس بهداشتی
  • آلاچیق
  • تاکسی‌رانی

همچنین با مراجعه به این پارک ساحلی می‌توانید شتر سواری و قایق سواری را نیز امتحان کنید.

پارک ساحلی دولت

اگر بلیط هواپیما تهران به بندرعباس را خریداری کرده‌اید تا از طبیعت زیبای این شهر نهایت استفاده را ببرید به پارک ساحلی دولت بروید. این پارک ساحلی که با نام ساحل نخل ناخدا هم شناخته می‌شود یکی از جذاب‌ترین پارک‌های بندرعباس به حساب می‌آید.

 اگر قصد اتراق کردن یا چادر زدن داشته باشید، در این پارک ساحلی این امکان برای شما مهیا شده‌است. می‌توانید در این پارک به گشت‌وگذار بپردازید و از طبیعت زیبای سواحل خلیج‌فارس نهایت لذت را ببرید.

 

 

Picture2

 

 اگر هم اهل دوچرخه‌سواری باشید، می‌توانید در مسیر دوچرخه‌سواری این پارک  رکاب بزنید. اگر با کودک خود به شهر بندرعباس سفر کرده‌اید، می‌توانید او را به پارک بازی مخصوص کودکان ببرید. از دیگر امکانات پارک دولت می‌توان به پیست اسکی، کارتینگ، زمین فوتبال ساحلی، کافی‌شاپ و رستوران آن اشاره کرد.

پارک ساحلی ولایت

یکی دیگر از پارک های معروف شهر بندرعباس پارک ساحلی ولایت است. در این پارک امکانات رفاهی مختلفی برای بازدیدکنندگان مهیا شده‌است تا بتوانند از اوقات فراغت خود نهایت لذت را ببرند. از جمله این امکانات می‌توان به مسیر مخصوص دوچرخه‌سواری و اسکیت سواری در این پارک اشاره کرد.

اگر گرسنشه شدید می‌توانید به رستوران، قهوه‌خانه، سفره‌خانه یا بوفه این پارک سر بزنید و خوراک و نوشیدنی موردعلاقه­تان را سفارش دهید.

اگر اهل دوچرخه‌سواری یا اسکیت سواری باشید، می‌توانید لحظات لذت‌بخشی را در این پارک ساحلی سپری کنید. برای افرادی که علاقه به پیک‌نیک کردن دارند، آلاچیق هایی در این پارک مهیا شده‌است که می‌توانند در آن‌ها لحظاتی را در کنار دوستان یا خانواده‌شان به خوشی بگذرانند.

اگر به سراغ خرید بلیط هواپیما بندرعباس رفته‌اید تا بتوانید از جاذبه‌های دیدنی این شهر نهایت استفاده را ببرید، می‌توانید به پارک ساحلی ولایت مراجعه کنید.

پارک ساحلی سورو

در شهر بندرعباس پارک ساحلی به‌نام سورو وجود دارد که محل مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت خانواده‌ها به حساب می‌آید. در این پارک انواعی از امکانات تفریحی و رفاهی برای بازدیدکنندگان قرار دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به استخر مخصوص بانوان اشاره کرد. با قدم زدن در پارک ساحلی «سورو» می‌توانید انواعی از درخت‌های مختلف نظیر نارگیل، نخل زینتی و خرما را مشاهده کنید. در این پارک ساحلی امکان کمپ زدن برای گردشگران وجود دارد.

از دیگر امکانات آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آلاچیق
  • پلاژ مخصوص بانوان
  • نمازخانه
  • بوفه
  • آب‌خوری
  • بازارچه
  • نیمکت
  • رستوران
  • سرویس بهداشتی
  • زمین بازی مخصوص کودکان
  • حمام

 پارک جنگلی طبیعت

یکی دیگر از پارک‌های معروف بندرعباس که در کیلومتر ۴ جاده بندرعباس به میناب قرار دارد، پارک جنگلی طبیعت است. این پارک ۳۲ هکتار مساحت دارد. در سال ۱۳۹۷ در این پارک، باغ پرندگان احداث شد. علاقه‌مندان به دنیای پرندگان می‌تواند به این باغ مراجعه کنند و لحظات لذت‌بخشی را  با مشاهده پرندگان متنوع آن داشته باشند.

در پارک جنگلی طبیعت انواعی از گونه‌های مختلف گیاهی کاشته شده‌است. اگر می‌خواهید به یک پارک غیر ساحلی در بندرعباس مراجعه کنید و لحظاتی را در کنار دوستان و خانواده‌تان پیک‌نیک کنید، پارک جنگلی طبیعت مناسب شما است.

پارک شهید دباغیان

یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهر بندرعباس پارک شهید دباغیان است. به این پارک «پارک شهر» نیز گفته می‌شود. در این پارک امکانات تفریحی مختلفی نظیر سینمای ۵ بعدی و پارک بازی مخصوص کودکان وجود دارد. همچنین در این پارک باغ گل‌های بندرعباس نیز وجود دارد که می‌توانید به آن سربزنید. باغ گل این پارک  مساحتی بالغ بر ۲ هکتار دارد و در آن ۲۰۰ گونه گیاهی مختلف نگه‌داری می‌شود. پارک شهید دباغیان در بلوار امام‌خمینی شهر بندرعباس قرار گرفته است.

تا این‌جای مقاله با پارک های معروف شهر بندرعباس آشنا شدیم. متوجه شدیم که اکثر این پارک‌ها در کنار ساحل واقع شده اند و جزء پارک­های ساحلی به حساب می­آیند. در پارک­های ساحلی این شهر می­تواند انواعی از تفریحات جذاب را امتحان کنید. در بخش بعدی مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

 تفریحات ساحلی شهر بندرعباس

گردشگران می‌توانند از تفریحات جذاب ساحلی شهر بندرعباس نهایت لذت را ببرند. از جمله این تفریحات می‌توان به غواصی اشاره کرد. اگر به دنیای زیر آب علاقه دارید، می‌توانید بخشی از هزینه‌های سفرتان را صرف غواصی در ساحل خلیج‌فارس کنید تا بتوانید ماهی‌ها، اسفنج‌ها و آبزیان دریایی خلیج فارس را از نزدیک مشاهده کنید.

یکی دیگر از تفریحات جذابی که می‌توانید امتحان کنید، شنا کردن است. به‌خصوص اگر در فصول گرم سال به بندرعباس می‌روید، می‌توانید تنی به آب بزنید و در نزدیکی ساحل شنا کنید.

قایق‌سواری از دیگر تفریحات مورد علاقه بازدیدکنندگان شهر بندرعباس است.

 

Picture3

 

یکی از آرامش‌بخش­ترین تفریحاتی که می‌توانید در پارک‌های ساحلی بندرعباس انجام دهید، پیاده‌روی در ساحل است. به‌خصوص اگر با همسر خود به شهر بندرعباس سفر کرده باشید.

علاقه‌مندان به عکاسی نیز می‌توانند تصاویر خارق‌العاده‌ای را از سواحل بندرعباس بگیرند.

در فصل‌های مجاز ماهیگیری می‌توانید سوار قایق‌های چوبی و موتوری شوید و در دل خلیج فارس به ماهیگیری بپردازید.

 از دیگر تفریحات جذابی که می‌توانید در بندرعباس امتحان کنید، شکم گردی است. رستوران‌های ساحلی مختلفی در این شهر وجود دارد که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید از غذاهای جنوبی و دریایی نهایت لذت را ببرید. در ادامه نام برخی از رستوران‌های دریایی بندرعباس را مشاهده می‌کنید:

  • رستوران ساحلی ستاره دریایی
  • رستوران گل گندم
  • رستوران دریایی بندر
  • مجموعه پذیرایی برگه

 جمع بندی

شهر بندرعباس یکی از جذاب‌ترین شهرهای ساحلی ایران به حساب می‌آید. به‌همین دلیل معروف‌ترین پارک‌های آن جزء پارک‌های ساحلی به شمار می‌آیند. در این مقاله سعی کردیم این پارک‌ها را معرفی کنیم و امکانات و خدمات رفاهی آن را بیان کنیم. با مراجعه به این پارک‌ها می‌توانید انواعی از تفریحات جذاب نظیر شنا، قایق‌سواری، قدم زدن در ساحل، غواصی و تفریحات دیگر را امتحان کنید. همچنین برای علاقه‌مندان به غذاهای دریایی چند رستوران معروف این شهر را نیز معرفی کردیم.

 

 

ارسال نظر

  • عبدالرضا

    پارکهای بندرعباس روشنایی خیلی کمه

  • سما دباغیان

    سلام من وخانوادهیه سال پیش اومدیم مسافرت پارک سورو امکاناتی نداره سرویس های بهداشتی ودوش های هم بانوان وهم آقایون آب نداشت یا برخی درش قفل بود اون هم در ایام نوروز متشکرم

  • ناهید

    سلام 15ساله ساکنه بندرعباسم اصلااااااا از هیچ جاش خوشم نمیاد

  • شرجی نشین

    تفریح و شنا در ساحل فاضلابی بندرعباس یادتون رفته


    تا دلتون بخواد فاضلاب شهری بندرعباس تو آب دریا و ساحل شهر خالی میشه و توریست ها میتونن آب درمانی کنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار