گوناگون

یک دقیقه سکوت مجمع عمومی سازمان ملل به احترام رئیس جمهور شهید ایران + فیلم

یک دقیقه سکوت مجمع عمومی سازمان ملل به احترام رئیس جمهور شهید ایران + فیلم

مجمع عمومی سازمان ملل به احترام آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهید ایران و همراهان او از جمله حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در سانحه سقوط بالگرد، یک دقیقه سکوت کرد.

پارسینه:  «دنیس فرانسیس» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست مجمع عمومی گفت: وظیفه است که یاد سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران که متاسفانه در تاریخ ۱۹ ماه مه ۲۰۲۴ جان خود را از دست داد، گرامی بدارم.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل افزود: به نمایندگی مجمع عموی من از نماینده جمهوری اسلامی ایران می خواهم به دولت و مردم ایران و خانواده آیت الله سید ابراهیم رییسی تسلیت بگوید.

او تصریح کرد: من اکنون از اعضای مجمع عمومی می خواهم به احترام سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران در جایگاه خود بایستند و یک دقیقه سکوت کنند.

پیش از این نیز، شورای امنیت سازمان ملل به احترام رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ایران و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد سکوت کرده بودند و پرچم سازمان ملل نیز به حالت نیمه افراشته درآمد.

همچنین تاکنون سفرا و نمایندگان بیش از ۵۰ کشور جهان با حضور در محل نمایندگی ایران در سازمان ملل با امضای دفتر یادبود نسبت به رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ایران ادای احترام کرده اند.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

 

حجم ویدیو: 6.54M | مدت زمان ویدیو: 00:00:50 دانلود ویدیو
منبع: ایرنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار