گوناگون

تصویب لایحه‌ ای در ضدیت با روسیه، ایران و چین توسط مجلس نمایندگان آمریکا

تصویب لایحه‌ ای در ضدیت با روسیه، ایران و چین توسط مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا امروز شنبه با 360 رای موافق لایحه‌ای تحت عنوان «قانون صلح قرن 21 از طریق قدرت» را به تصویب رساند که در چارچوب اقدام علیه روسیه، ایران، چین و حماس است.

به گزارش پارسینه و به نقل از اسپوتنیک، مجلس نمایندگان آمریکا امروز شنبه با 360 رای موافق لایحه‌ای تحت عنوان «قانون صلح قرن 21 از طریق قدرت» را  به تصویب رساند که در چارچوب اقدام علیه روسیه، ایران، چین و حماس است.

این قانون به آمریکا اجازه می‌دهد تا دارایی‌های توقیف شده روسیه را به اوکراین منتقل کند، ایران را تحریم کرده و در فعالیت‌های گروه حماس که «حمایت مالی از تروریسم» خوانده شده، اخلال ایجاد نماید.

به علاوه، این لایحه مانع از آن می‌شود که فروشگاه‌های اپلیکیشن یا خدمات میزبانی وب در ایالات متحده از نرم افزار چینی TikTok استفاده کنند.

مجلس نمایندگان آمریکا امروز شنبه همچنین بسته کمکی به اوکراین را به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار تصویب کرد.

این لایحه برای تبدیل‌شدن به قانون باید به تصویب سنا هم برسد. در این صورت و پس از امضای رئیس‌جمهور به قانون تبدیل می‌شود.

کاخ سفید اعلام کرد بایدن از مجلس سنا می‌خواهد قانون کمک‌های اوکراین ـ اسرائیل را برای امضا به دفتر او ارسال کند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت: ما از تصویب بسته کمکی به اسرائیل و اوکراین توسط مجلس نمایندگان آمریکا استقبال می کنیم.

کاخ کرملین اعلام کرد کمک های آمریکا به کی‌یف، باعث می شود اوکراینی های بیشتری کشته شوند.

پیش از این، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از غرب خواست تا در جنگ اوکراین دخالت و از کی‌یف همانند تل‌آویو محافظت کند.

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش ۶۱ میلیارد دلار که در ماه اکتبر توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا رونمایی شد، مخالفت کرده بودند.

جمهوری خواهان تاکید داشتند این مبالغ می‌تواند خرج مصارف داخلی کشور شود و مسئله عبور مهاجران غیرقانونی از مرز با مکزیک اولویت بالاتری نسبت به جنگ اوکراین دارد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار