گوناگون

شوک بزرگ کانادا به اسرائیل؛ یک قطعنامه مهم علیه تل‌آیو تصویب شد

شوک بزرگ کانادا به اسرائیل؛ یک قطعنامه مهم علیه تل‌آیو تصویب شد

وزیر امورخارجه کانادا از توقف فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی در آینده خبر داد.

پارسینه: ملانی جولی، وزیر امورخارجه کانادا پس از آن از توقف فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی در آینده خبر داد که پارلمان این کشور در بحبوحه فشار فزاینده نمایندگان برای محکومیت حملات اسرائیل علیه نوار غزه که به تازگی وارد ششمین ماه خود شده است، قطعنامه‌ای را در این زمینه تصویب کرد.

باوجود غیر الزام‌آور بودن این قطعنامه، جولی تایید کرد که دولت انتقال سلاح به اسرائیل را متوقف خواهد کرد. او در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت: این یک اقدام واقعی است.

مقاومت اسلامی عراق از هدف قرار دادن فرودگاه بن گورین واقع در اراضی اشغالی خبر داد.

بنابر گزارش شبکه راشا تودی، این اقدام پارلمان کانادا بخشی از پیشنهاداتی بود که در ابتدا توسط اقلیت‌های چپ‌گرای دموکرات‌های نوین (NDP) ارائه شد و آن را به عنوان راهی برای احیای مذاکرات صلح و حمایت از فلسطینی‌ها مطرح کردند. قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس در غزه است، روز دوشنبه پس از آن تصویب شد که نمایندگان پارلمان موافقت کردند لحن آن را تعدیل کنند و درخواستی را شامل شود که از حماس می‌خواهد سلاح‌های خود را زمین بگذارد.

در این قطعنامه همچنین از اتاوا خواسته شده است که مجوز و انتقال بیشتر و صادرات تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند. متن اصلی آن خواستار تعلیق «تجارت کلیه کالا‌های نظامی و فناوری با اسرائیل» بود.

این قطعنامه علاوه‌براین خواستار «تاسیس کشور فلسطین به عنوان بخشی از راه حل دو دولتی» شده است.

وزیر امورخارجه اسرائیل نیز در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اظهارات جولی را محکوم کرد و گفت که تاریخ درباره اقدام کنونی کانادا به شدت قضاوت خواهد کرد.
منبع: ايسنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار