گوناگون

انتقاد تند دبیرکل سازمان ملل از رویکرد شورای امنیت در قبال غزه و اوکراین

انتقاد تند دبیرکل سازمان ملل از رویکرد شورای امنیت در قبال غزه و اوکراین

دبیرکل سازمان ملل گفت: عدم اتحاد شورای امنیت در مورد غزه و اوکراین، اقتدار آن را تضعیف کرده است. شورای امنیت به اصلاحات جدی در ترکیب و بستر کاری خود نیاز دارد.

پارسینه: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: ما «نمی‌توانیم» و «نباید» نسبت به نقض مکرر و وحشتناک حقوق بشر و حقوق بین‌المللی بی‌احساس باشیم. عدم اتحاد شورای امنیت در مورد غزه و اوکراین، اقتدار آن را تضعیف کرده است. شورای امنیت به اصلاحات جدی در ترکیب و بستر کاری خود نیاز دارد.

دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه هشدار داد که جهان در حال ورود به دوران هرج و مرج است. گوترش که نشست سران کشورهای جهان در مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر را فرصتی برای چنین تعهد مجددی می‌داند، می‌گوید: ما فورا به تعهد جدیدی به همه حقوق بشر نیاز داریم.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: هیچ چیز مجازات دسته‌جمعی مردم فلسطین را توجیه نمی‌کند. قوانین بین‌المللی بشردوستانه در معرض تهدید است و ده ها هزار غیرنظامی در غزه کشته می‌شوند. کمک‌های بشردوستانه به غزه ناکافی است و جلوگیری از توزیع آن بر میلیون‌ها ساکن غزه تأثیر می‌گذارد. نقش آنروا در توزیع کمک در داخل غزه ضروری است.

دبیرکل سازمان ملل با نخست وزیر قطر در نیویورک دیدار و درباره وضعیت سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت‌وگو کرد.

وی تاکید کرد: حمله همه‌جانبه اسرائیل به رفح، آخرین میخ را بر تابوت برنامه‌های کمک‌رسانی خواهد زد. من خواستار آتش‌بس فوری و آزادی گروگان‌ها هستم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار