گوناگون

باکو هم به طالبان سفارت داد

باکو هم به طالبان سفارت داد

وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان، از باز شدن سفارت آذربایجان برای نخستین بار در افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان، امروز (پنج‌شنبه،26 دلو) با نشر خبرنامه‌ی از دیدار معارفه مولوی امیرخان متقی سرپرست این وزارت با آقای الهام محمدوف سفیر کشور آذربایجان در کابل خبر داد.

به گزارش ایرنا، سفیر آذربایجان در این دیدار، نامه رسمی وزارت امور خارجه آن کشور را در مورد افتتاح سفارت‌اش در کابل به سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان تحویل داد.

طرفین در این دیدار آغاز روابط دیپلماتیک افغانستان و آذربایجان، همکاری‌های اقتصادی و بسیاری موضوعات دیگر صحبت کردند.

متقی، افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در کابل برای اولین بار و اعزام دیپلمات‌ها در سطح سفیران را تحولی مهم در روابط دوجانبه خواند و آن را نشانه خوبی از دوستی افغانستان و آذربایجان عنوان کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان، روابط افغانستان و آذربایجان را تاریخی خواند و ضمن خیر مقدم به سفیر آذربایجان اطمینان داد که وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان آماده کمک‌های لازم به سفارت آذربایجان در کابل است.

 متقی اظهار داشت: که مسیر لاجورد، برای افغانستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با فعال شدن این مسیر می توان افغانستان را به اروپا متصل کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان تاکید کرد: امارت اسلامی خواهان افزایش سطح حضور دیپلماتیک در سفارت افغانستان در باکو است.

در همین حال الهام محمد وف گفت: آذربایجان به حاکمیت و استقلال افغانستان احترام می‌گذارد و در امور داخلی افغانستان مداخله نمی‌کند.

سفیر آذربایجان ادامه داد: این اولین بار در تاریخ است که سفارت آذربایجان در کابل افتتاح می‌شود. این درمورد امنیت، ثبات، مبارزه با مواد مخدر و توسعه اقتصادی مهم است.

این مقام آذربایجان مقیم کابل تاکید کرد که ظرفیت‌های همکاری خوبی بین دو کشور در بسیاری از زمینه‌ها وجود دارد که می‌تواند برای هر دو کشور مفید باشد.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار