گوناگون

وقوع حمله تروریستی در شمال غرب پاکستان

وقوع حمله تروریستی در شمال غرب پاکستان

پلیس پاکستان اعلام کرد که در حمله افراد مسلح به ایستگاه پلیس در شمال غرب این کشور دست‌کم ۱۰ نیروی پلیس کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پلیس پاکستان اعلام کرد که در حمله شبه نظامیان روز دوشنبه به یک ایستگاه پلیس در شمال غرب این کشور، دست‌کم ۱۰ نیروی پلیس کشته و شش نفر دیگر نیز زخمی شدند.

پاکستان از سال ۲۰۲۲، زمانی که آتش بس میان طالبان پاکستان و دولت شکست خورد، شاهد افزایش حمله‌های شبه‌نظامیان و گروه‌های تروریستی به ویژه حمله علیه نیروهای پلیس افزایش یافته است.

افسران پلیس در منطقه درابان پاکستان درباره جزئیات این حمله اعلام کردند که حمله روز دوشنبه در ساعت ۳ بامداد به وقت محلی زمانی رخ داد که شبه‌نظامیان ابتدا نگهبان‌ها را با استفاده از تک‌تیراندازها هدف قرار دادند و سپس وارد ایستگاه پلیس شدند.

ملک عنیس الحسن، معاون نظارت پلیس در درابان هم گفت: «تروریست‌ها پس از ورود به ساختمان پاسگاه پلیس از نارنجک‌های دستی استفاده کردند که تلفات بیشتری را به پلیس وارد کرد.»

حداقل ۲۳ نظامی پاکستان به طور مشابه در ماه دسامبر کشته شدند، زمانی که یک جوخه انتحاری شش نفره یک کامیون مملو از مواد منفجره را در یک اردوگاه نظامی که در مجتمع ایستگاه پلیس در شمال غرب پاکستان برپا شده بود، منفجر کردند.

هفته گذشته رویترز گزارش داد که بر اثر حوادث تروریستی در پاکستان، تنها در ماه ژانویه ۹۰ نفر کشته شده اند. مؤسسه مطالعات درگیری و امنیت پاکستان مستقر در اسلام آباد در گزارشی اعلام کرد که حوادث تروریستی در پاکستان با نزدیک شدن به انتخابات سراسری رو به افزایش گذاشته و در ۹۳ حادثه تروریستی در ژانویه ۲۰۲۴، ۹۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

در این گزارش آمده است حملات تروریستی در مناطق مختلف پاکستان در ژانویه ۲۰۲۴ به مجروح شدن ۱۳۶ نفر و ربوده شدن ۱۵ نفر منجر شده است. بیشترین حملات تروریستی در ایالت بلوچستان رخ داده است.

این گزارش حکایت از افزایش شگفت انگیز ۱۰۲ درصدی حملات تروریستی در ژانویه امسال در مقایسه با آخرین ماه سال ۲۰۲۳ در پاکستان دارد که افزایش آشکار فعالیت‌های شبه نظامیان در این کشور را نشان می‌دهد.

مقامات دولت محلی ایالت بلوچستان پاکستان و همچنین کمیسیون ملی انتخابات این کشور اعلام کردند که هیچ تصمیمی برای تعلیق انتخابات به علت شرایط امنیتی اتخاذ نشده و انتخابات سراسری در تاریخ ۸ فوریه (۱۹ بهمن) برگزار خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار