گوناگون

دوحه خبر داد؛ موافقت اسرائیل با طرح آتش بس با حماس

دوحه خبر داد؛ موافقت اسرائیل با طرح آتش بس با حماس

«ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر خبر داد که در نشست پاریس پیشنهادی مطرح شد که به اسرائیل و حماس ارائه شد و «ما در حال حاضر، منتظر پاسخ حماس هستیم».

به گزارش پارسینه و به نقل از فارس، مذاکره‌کنندگان اسرائیلی، آمریکایی، مصر و قطر روز یکشنبه در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای اسرائیلی نزد حماس به توافق رسیدند. «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود در واشنگتن آن را «قوی و قانع کننده» توصیف کرد.

«محمد بن عبدالرحمن بن جاسم» وزیر خارجه قطر نیز شنبه هفته جاری با اشاره به اینکه مذاکرات درباره اسرای فلسطینی و اسرائیلی، نسبت به هفته‌های گذشته، بهتر شده است، گفت: «مرحله کنونی مذاکرات می‌تواند به آتش‌بس دائمی در آینده منجر شود».

الانصاری در ادامه با اشاره به اینکه اساس این پیشنهاد، ماهیت آتش‌بس انسانی است، گفت: در حال کار بر روی جزئیات هستیم. ما باید با قدرت به سمت پایان جنگ در نوار غزه حرکت کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه قطر همچنین گفت که «اسرائیل با پیشنهاد آتش‌بس موافقت کرده و حماس هم به صورت اولیه، این توافق را تأیید کرده است». این در حالی است که هنوز حماس به صورت رسمی این مسئله را تأیید نکرده است، بلکه سران آن بار‌ها تأکید کرده‌اند که در حال بررسی این طرح هستند.

یک مقام ارشد در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سه‌شنبه هفته جاری اعلام کرد که ابتکار پاریس برای آتش‌بس در غزه شامل سه مرحله است. مرحله نخست این طرح شامل آزادی غیرنظامیان نظیر زنان، کودکان، کهنسالان و بیماران است.

مرحله دوم شامل آزادی تمام نظامیان زن و مرد است. مرحله سوم پیشنهاد پاریس برای آتش بس در غزه شامل تحویل پیکر کشته شدگان می‌باشد. این مقام ارشد حماس گفت تمام عملیات نظامی در طول سه مرحله متوقف خواهد بود.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار