گوناگون

حضور یک ایرانی دیگر در جمع فضانوردان ناسا!+ عکس

حضور یک ایرانی دیگر در جمع فضانوردان ناسا!+ عکس

سازمان فضایی آمریکا ناسا گروه انتخاب شده برای شرکت در یک سفر شبیه‌سازی شده به مریخ، در یک زیستگاه در مرکز فضایی جانسون در هیوستون را معرفی کرد؛ کامک عبادی دانشمند و فضانورد ایرانی یکی از چهار عضو این گروه است.

به گزارش پارسینه و به نقل از خبر آنلاین؛ کامک عبادی در کنار آبیشک باگات، سوزان هیلبیگ و آریانا لوتسیچ روز جمعه ۲۶ ژانویه وارد تاسیسات زمینی خواهند شد تا در طول ماموریت شبیه‌سازی شده به سیاره سرخ، به مدت ۴۵ روز مانند فضانوردان مریخ، زندگی و کار کنند. این نفرات در ۱۱ مارس از تاسیسات خارج خواهند شد.

دانشمندان در این مدت قرار است چگونگی سازگاری خدمه با انزوا، محصور شدن و شرایط کاری را که فضانوردان در طول ماموریت‌های آینده فضایی تجربه خواهند کرد، مطالعه کنند.

کامک عبادی درباره این ماموریت و موفقیت خودش برای حضور در این رخداد علمی گفت: «من از ۲۶ ژانویه، با سه خدمه دیگر در یک فضاپیما زندگی و کار می کنیم و سناریوهای اکتشاف مریخ را شبیه‌سازی می‌کنیم. مسئولیت‌های ما شامل طیف وسیعی از وظایف علمی، نمایش فناوری، عملیات فضاپیما، تعمیر و نگهداری و رسیدگی به ناهنجاری‌های غیرمنتظره در طول سفر رفت و برگشت به مریخ است.»

حضور یک ایرانی دیگر در جمع فضانوردان ناسا!+ عکس

او اضافه کرد:«این ماموریت، شرایط ماموریت‌های فضایی طولانی، شامل تاخیرهای ارتباطی، عدم دسترسی به غذای تازه، فقدان حریم خصوصی، عدم دسترسی به تلفن و اینترنت و انزوای کامل از دنیای خارج را به دقت بررسی می‌کند.»

این پژوهشگر ایرانی همچنین خاطرنشان کرد: «هدف اصلی این ماموریت توسعه و تایید اقدامات متقابل با هدف به حداقل رساندن اثرات نامطلوب انزوا، حبس و کار در محیط‌های پر استرس است و این تلاش‌ها در جهت افزایش رفاه و ایمنی فضانوردان و موفقیت در پروازهای فضایی عمیق آینده انجام می‌شود.»

‌این ماموریت نخستین مورد از چهار ماموریت شبیه‌سازی شده به مریخ است که در سال ۲۰۲۴ انجام خواهد شد. هر ماموریت شامل خدمه متفاوتی متشکل از چهار داوطلب تحقیقاتی است و ماموریت نهایی قرار است در ۱۶ دسامبر امسال به پایان برسد.

مرکز فضایی محمد بن راشد امارات متحده عربی و آژانس فضایی اروپا در این مطالعه با سازمان فضایی آمریکا همکاری می‌کنند.

منبع: nasa

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار