گوناگون

اجرای اولین اعدام با گاز نیتروژن در آمریکا

اجرای اولین اعدام با گاز نیتروژن در آمریکا

یک قاضی آمریکایی اولین اعدام با گاز نیتروژن در این کشور را تائید کرد.

پارسینه:  یک قاضی فدرال روز چهارشنبه حکم داد: آلاباما می تواند در اواخر این ماه با اولین اعدام با خفگی گاز نیتروژن ادامه دهد و گفت زندانی محکوم بعید است معتقد باشد که این روش جدید به اندازه مجازات‌های قبلی ظالمانه یا غیرعادی است.

کنت اسمیت، که به‌خاطر قتل در سال ۱۹۸۸ محکوم شد، قرار است در ۲۵ ژانویه در آلاباما با استفاده از روشی اعدام شود که در آن مقامات، ماسکی را به صورت او می‌بندند که به یک سیلندر نیتروژن وصل است. مقامات می‌گویند او سریع و بدون ترد خواهد مرد.

درحالیکه هنوز در بسیاری از ایالات آمریکا قانون مجازات با اعدام وجود دارد، برخی ایالت‌ها از کمبود سموم مخصوص اعدام گلایه دارند. در نتیجه، برخی از ایالت ها به دنبال احیای روش های قدیمی تر مانند جوخه های تیراندازی هستند، در حالی که آلاباما، می سی سی پی و اوکلاهاما پروتکل های جدید مبتنی بر گاز را معرفی کرده اند.

کارشناسان سازمان ملل هفته گذشته هشدار دادند که اولین نمونه اعدام با استفاده از خفگی با گاز بی اثر، احتمالاً ناقض معاهده بین المللی علیه شکنجه و سایر مجازات های بی رحمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز است. شکایتی هم از سیستم قضایی آلاباما شده که این کار به دلیل تازه بودن احتمالاً باعث بازگشت اکسیژن به بدن متهم یا سکته او و یا زجر ناشی از عملکرد بد سیستم اعدام خواهد شد.

گفتنی است اسمیت، ۵۸ ساله یکی از دو نفری در ایالات متحده است که از اعدام جان سالم به در برده است. مقامات آلاباما در نوامبر ۲۰۲۲ برای وارد کردن خط داخل وریدی و اعدام او با تزریق کشنده ناکام ماندند.

 

منبع: شفقنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار