گوناگون

واکنش لندن به تنش‌های دریای سرخ/ این آخرین هشدار است

واکنش لندن به تنش‌های دریای سرخ/ این آخرین هشدار است

وزیر دفاع انگلیس مدعی شد که کشورش آماده انجام اقدامات مستقیم برای جلوگیری از تهدیدهای کشتیرانی در دریای سرخ است.

«گرنت شاپس» وزیر دفاع انگلیس می‌گوید که لندن آماده است تا اقدامات مستقیمی برای جلوگیری از تهدید کشتیرانی در دریای سرخ انجام دهد.

وی مدعی شد: از آنجا که حوثیهای یمن به تهدید تجارت دریایی ادامه می‌دهند، ما مجبور خواهیم شد اقدامات لازم و مناسب را انجام دهیم.

وزیر دفاع انگلیس با تروریست خواندن نیروهای یمنی گفت: آنهایی که تجارت در دریای سرخ را مختل می‌کنند بدانند که این آخرین هشدار است.

روز یک شنبه نشریه انگلیسی «تایمز» گزارش داد، ارتش انگلیس در حال تدارک یک طرح تحریک آمیز برای دست زدن به موجی از حملات هوایی علیه مواضع نیروهای یمنی در دریای سرخ بوده که چشم‌انداز تشدید چشمگیر تنش‌ها در منطقه را مطرح می‌کند.

به نوشته تایمز، بر مبنای این برنامه، نیروهای بریتانیا به نیروهای آمریکایی و احتمالا نیروهای یک کشور اروپایی دیگر ملحق شده تا حملات موشکی علیه اهداف از پیش برنامه‌ریزی شده متعلق به نیروهای مسلح یمن در دریا یا در داخل خود یمن اجرا کنند.

یک منبع وابسته به دولت انگلیس گفت، لندن برای اجرای این حملات هماهنگ از جنگنده‌های نیروی هوایی خود برای نخستین بار یا ناو جنگی اچ.ام.اس دیاموند بهره خواهد گرفت.

حملات ارتش یمن در دریای سرخ از روز ۱۹ نوامبر آغاز شد و جنبش انصارالله اعلام کرده تا زمان توقف حملات اسرائیل در غزه تداوم خواهد داشت. نیروهای دریایی آمریکا، انگلیس و فرانسه هر کدام مدعی شده‌اند که پهپادها یا موشک‌های شلیک‌شده از یمن را ساقط کرده‌اند.

شبکه خبری المسیره به نقل از این مقام یمنی گزارش داد، سایر کشورها نباید در مسیر خطرناک آمریکا حرکت کنند؛ زیرا این اقدامات پیامدهای منفی برای همه به همراه خواهد داشت.

 

منبع: فارس

 

ارسال نظر

  • کارمند ساده

    1- قدیمیا پدربزرگ ها که تجربه زیادی داشتند ؛ میگفتند که وقتی دست به شوروی ها یا روسیه کنونی می دهید ببینید که انگشتانتان سرجایش هست یا نه و انگلیسی ها هر چه می گویند برعکس کنید یعنی اگر می گویند آخرین هشدار است ؛ آخرین هشدار نیست ؛ بلوف است و اینکه 2- سنگ بزرگ نشانه ی نینداختن است.....

  • ضد انگل

    آیا کسانی که در مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طراح و حامی بازگشائی فتنه خانه بودند را نباید مسئول دانست؟ کسانی که با سفیر شلوار خیس در مجلس نشستند و چای صرف کردند!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار