گوناگون

پیش بینی بورس امروز ۶ خرداد ۱۴۰۳

پیش بینی بورس امروز 6 خرداد 1403

دیروز شاخص به کانال پایین‌تر ریزش کرد. سقوط شاخص به کانال 2 میلیونی در شرایطی رخ داد که برای دومین روز معاملاتی متوالی نوسان قیمت سهام به منفی و مثبت 2 درصد محدود شده بود. بنابراین این محدودیت موجب طویل شدن صف‌های فروش سهام شد.

به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص‌های بورس تهران سقوط کردند. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 6 خرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل 16 هزار و 968 واحد سقوط کرد و شاخص کل هم‌وزن 4 هزار و 302 واحد پایین آمد. همچنین شاخص کل فرابورس  205 واحد افت کرد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش هزار و 193 واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد (وتوکا)، شرکت داروسازی کوثر (دکوثر) و شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند (واتی) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت کشت و دامداری فکا (زفکا)، شرکت کشاورزی و دامپروی فجر اصفهان (زفجر) و شرکت صنعتی مینو (غصینو) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای قصفها (شرکت قند اصفهان)، شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) و شتران (شرکت پالایش نفت تهران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت پتروشیمی تندگویان (شگویا)، شرکت پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و شرکت صنایع مادیران (مادیرا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 25 نماد صف خرید داشتند و 449 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 57 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 49 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 264 درصدی به 962 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز 

روز شنبه شاخص کل بورس تهران ریزش کرد و کانال 2 میلیون و 100 هزار واحد را از دست داد. نمادهای فولاد، فملی، شپنا، فارس، شستا و شبندر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

اما دیروز 90 درصد نمادهای بازار سهام قرمزپوش شدند و شاخص هم وزن نیز بیش از 4 هزار واحد پایین آمد.

به علاوه، روز شنبه برای سومین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی به بازار بودیم. 610  میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به روز معاملاتی قبل بیش از 3 برابر -معادل 211 درصد- افزایش یافته است.  دیروز نمادهای شستا، خودرو، شبندر، فملی، وبملت، خساپا، فولاد، شگستر، شپنا، خاور، شگویا، شتران و شبریز بیشترین خروج سرمایه را داشتند. 

همچنین ارزش معاملات خرد سهام با رشد 13 درصدی به رقم 2 هزار و 599 میلیارد تومان رسید اما همچنان در سطح پایینی قرار دارد. ریزش شاخص به کانال پایین‌تر در شرایطی رخ داد که برای دومین روز معاملاتی متوالی نوسان قیمت سهام به منفی و مثبت 2 درصد محدود شده بود. 

بنابراین این محدودیت موجب طویل شدن صف‌های فروش سهام شد. به نظر می‌رسد دست کم بخشی از این عرضه به معاملات امروز سرریز کند و موجب ریزش بیشتر شاخص شود. به ویژه آنکه شاخص مرز مهم 2 میلیون و 100 هزار واحد را از دست داد، اتفاقی که سیگنال منفی برای معاملات امروز است.

 

ارسال نظر

  • ناصر

    سرمایه داران وبانکها دارند سهام ها راجمع می کنند وسهام داران عجول را خارج می کنند الان بهترین زمان خرید است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار