گوناگون

چطور از استانبول به کاپادوکیا برویم؟

چطور از استانبول به کاپادوکیا برویم؟

تصور کنید در دشت‌های وسیع و صخره‌ای، در میان دودکش‌های جن و پری، بالن‌های رنگارنگ در آسمان و شهرهای زیرزمینی مرموز قدم می‌زنید! این فقط گوشه‌ای از زیبایی‌های کاپادوکیا، سرزمینی شگفت‌انگیز و جادویی در قلب ترکیه است که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

اگر هنگام سفر به ترکیه، پس از بازدید از استانبول، قصد سفر به کاپادوکیا را دارید، یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی شما، انتخاب مسیر و روش مناسب برای سفر از استانبول به این منطقه است. این مطلب را دنبال کنید تا تمام اطلاعات لازم برای برنامه‌ریزی یک سفر بی‌نظیر به این سرزمین جادویی را بدانید و همچنین برای تکمیل مراحل سفرتان، با هتل سیتی سنتر تکسیم، اقامتگاهی مناسب در قلب استانبول آشنا شوید.

images_1712409107_66114a134b6ba

روش های سفر به کاپادوکیا

سریع‌ترین راه برای سفر به کاپادوکیا (حدود 1 ساعت و 10 دقیقه) و همچنین گران‌ترین روش نیز هست.

شرکت‌های هواپیمایی: Turkish Airlines، Pegasus Airlines و AnadoluJet

فرودگاه‌ها: فرودگاه بین‌المللی نواشهر کاپادوکیا (NAV)

با خرید بلیط هواپیما می توانید به راحتی و در کمتر از 2 ساعت از استانبول به کاپادوکیا سفر کنید. البته امکان سفر زمینی نیز وجود دارد. ارزان‌ترین روش ولی طولانی‌ترین راه (حدود 10 تا 12 ساعت) است. مبدأ: ترمینال اتوبوس Esenler در استانبول، مقصد: ترمینال اتوبوس نوشهیر در کاپادوکیا که باید از قبل بلیط آن را تهیه کنید.

راه دیگر سفر با قطار است. ترکیبی از سرعت مناسب (حدود 8 ساعت) و قیمتی مقرون به صرفه است اما نیاز به تعویض وسیله نقلیه در آنکارا دارد. مبدأ: ایستگاه قطار Haydarpaşa در استانبول، ‌مقصد: ایستگاه قطار Kayseri در قیصریه (سپس با اتوبوس یا تاکسی به کاپادوکیا بروید)

همچنین می‌توانید برای سفر به این شهر اتومبیلی کرایه کنید. با این روش، در مسیری (حدود 8 تا 10 ساعته) انعطاف‌پذیری و آزادی عمل بیشتری خواهید داشت اما هزینه‌ها نیز به مراتب بالاتر خواهد بود.

مسیر: از طریق بزرگراه E80 و E90

در نهایت انتخاب بهترین روش سفر به کاپادوکیا به عوامل مختلفی مانند بودجه، زمان و ترجیحات شما بستگی دارد.

images_1712409107_66114a1344e95

بهترین زمان سفر به کاپادوکیا

آب‌وهوای کاپادوکیا در فصل بهار و پاییز، ملایم و دلپذیر می‌باشد و در آن‌ها طبیعت سرسبز و رنگارنگ و قیمت ها مناسب است. تابستان شلوغ‌ترین فصل این شهر است و قیمت‌ها در این فصل افزایش می‌یابد. در فصل زمستان نیز آب و هوا سرد و برفی بوده و برخی از جاذبه‌ها و هتل‌ها تعطیل هستند. بنابراین فصل‌های بهار و پاییز بهترین زمان سفر به کاپادوکیا هستند.

جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا

  • پارک ملی گورمه: مشهورترین جاذبه کاپادوکیا با دودکش‌های جن و پری، صخره‌های عجیب و نقاشی‌های دیواری

  • شهر زیرزمینی درینکویو: بزرگترین شهر زیرزمینی کاپادوکیا با تونل‌ها، اتاق‌ها، و کلیساهای حفاری شده در دل صخره

  • شهر زیرزمینی اوزکوناک: دومین شهر زیرزمینی کاپادوکیا با طبقات متعدد

  • دره زلوه: دره‌ای زیبا با صخره‌های مخروطی، صومعه‌های باستانی و مناظر دیدنی

فعالیت های تفریحی

  • پرواز و عکاسی با بالن: محبوب‌ترین فعالیت تفریحی کاپادوکیا، تماشای طلوع خورشید از بالای دشت ها

  • سافاری با جیپ: گشت و گذار در دشت‌ها و صخره‌های کاپادوکیا

  • پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در میان دشت‌ها و صخره‌ها

  • بازدید از موزه‌ها و گالری‌های هنری

  • امتحان غذاهای محلی و خرید سوغاتی و صنایع دستی

  • اقامت در هتل‌های غاری منحصر به فرد که در دل صخره‌ها ساخته شده

 

نکاتی برای سفر از استانبول به کاپادوکیا

کاپادوکیا مقصدی جذاب و جادویی برای تمامی سلیقه هاست که در کنار بازدید از استانبول، سفر شما به ترکیه را تبدیل به تجربه‌ای رویایی می‌کند. هتل سیتی سنتر تکسیم نیز با ارائه فضایی لوکس و راحت در استانبول، اقامتی همه چیز تمام را برای شما فراهم خواهد کرد. اما قبل از آن که با این هتل آشنا شوید به چند نکته قبل از سفر توجه داشته باشید:

  • از قبل بلیط خود را رزرو کنید، به خصوص اگر در فصل شلوغی سفر می‌کنید.

  • اگر با اتوبوس یا قطار سفر می‌کنید، پیش از سفر برای حمل و نقل از فرودگاه یا ایستگاه قطار به هتل خود برنامه‌ریزی کنید.

  • در طول سفر آب و تنقلات به همراه داشته باشید.

  • از شارژ کامل تلفن و سایر دستگاه‌های الکترونیکی خود قبل از سفر اطمینان حاصل کنید.

هتل سیتی ‌سنتر تکسیم استانبول

هتل سیتی سنتر تکسیم،‌ انتخابی ایده‌آل برای اقامتی دلچسب و راحت در قلب استانبول است. این هتل 4 ستاره با موقعیت مکانی عالی در میدان تکسیم، دسترسی آسان به تمام نقاط شهر و جاذبه‌های گردشگری را فراهم می‌کند.

واحد های اقامتی این هتل نیز به زیبایی دکور شده‌اند و مجهز به امکاناتی از جمله: تلویزیون، مینی‌بار، صندوق امانات، سیستم تهویه، حمام اختصاصی با وسایل بهداشتی، سشوار و...هستند که پاسخگوی تمام نیازهای شما خواهند بود.

هتل سیتی‌سنتر تکسیم با ارائه امکانات رفاهی و خدماتی بی‌نظیر، اقامتی خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد. رستوران این هتل با انواع غذاهای بین‌المللی و دریایی و همچنین بوفه صبحانه متنوع آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد. شما می‌‌توانید هنگام صرف غذایی خوش‌طعم در بام رستورام هتل، از تماشای چشم انداز زیبای آسمان استانبول و دریای بسفروس، جزایر پرینسس، درختان سرسبز کاخ توپکاپی لذت ببرید.

هتل سیتی‌سنتر تکسیم خدمات و امکانات دیگری نیز ارائه می‌دهد از جمله:

  • مرکز اسپا و ماساژ برای یک استراحت کامل

  • کافی شاپ و رستوران با خوراکی های باکیفیت

  • سالن بدنسازی

  • سالن بازی

  • خدمات 24 ساعته

  • اینترنت رایگان

  • سرویس رفت‌وآمد رایگان و...

می‌توانید برای رزرو این هتل با کمترین قیمت از طریق فلای تودی اقدام کنید.

 

رزرو هتل با پایین‌ترین قیمت در فلای تودی

فلای تودی، بهترین گزینه برای رزرو هتل در سراسر جهان است. زیرا علاوه بر ارائه گارانتی پایین ترین قیمت رزرو هتل، با ارائه تنوع گسترده‌ای از اقامتگاه‌ها به شما کمک می‌کند تا هتل ایده‌آلتان را مناسب با سلیقه و بودجه خود پیدا کنید. بدین ترتیب به شما کمک می‌کند تا در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید و در ادامه با ارائه پشتیبانی ۲۴ ساعته نیز در تمام مراحل سفر، همراه شما خواهد بود.

فلای تودی همچنین امکان رزرو آسان هتل را تنها با چند کلیلک فراهم کرده است. با مراجعه به وبسایت فلای تودی می‌توانید اطلاعات کاملی را درباره هر هتل مشاهده کنید و پس از مقایسه قیمت ها رزرو هتل را به صورت آنلاین انجام دهید. شما می‌توانید دیگر خدمات مورد نیاز سفر مانند خرید بلیط هواپیما تهران استانبول، خرید تور، دریافت ویزا و... را به صورت یکجا و با قیمتی مناسب از طریق فلای تودی دریافت کنید.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار