گوناگون

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران در فروردین ۱۴۰۳ اعلام شد.

پارسینه: نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز ۷ بهمن ۱۴۰۲ با افزایش ۲۰ درصدی حقوق  صندوق‌های بازنشستگی  کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی برای سال ۱۴۰۳ موافقت کردند.

در حال حاضر دغدغه  بازنشستگان این است که آیا افزایش حقوق در فروردین ماه اعمال خواهد شد یا خیر. اما اگر این افزایش حقوق اعمال نشود، فیش حقوقی آنها مشابه فیش حقوقی سال ۱۴۰۲ خواهد بود.یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق بازنشستگان ، سابقه کاری آنهاست که به عنوان یک شاخص مهم برای محاسبه استفاده می‌شود. در ایران، برای محاسبه حقوق بازنشستگان از یک فرمول استاندارد استفاده می‌شود. نرخی از حقوق ماهانه و سابقه کار را در نظر می‌گیرد.

در سال ۱۴۰۲ میانگین حقوق بازنشستگان از ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به حدود ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. در این سال بسیاری از حداقلی بگیران تأمین اجتماعی حدود ۷ میلیون تومان حقوق گرفتند که این انتظار وجود که حقوق آنها در سال جاری به حداقل ۱۰ میلیون تومان برسد.

 

اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین

وزیر کار از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین خبر داد. گفت :طبق آنچه قانون تصویب کرده است باید در فروردین ماه افزایش حقوق بازنشستگان اعمال شود. کام بازنشستگان عزیزمان هم ان‌شا‌الله شیرین شود.

وی در پاسخ به این سوال که در رابطه با بازنشستگان کشوری و لشکری وضعیت پرداخت‌ها چگونه است، گفت: در نورد بازنشستگان کشوری هم به همین شکل است و افزایش حقوق‌ها در فروردین اعمال می شود. اما در مورد بازنشستگان لشکری موضوع دست ما نیست. قطعا هر چه قانون باشد اجرا می‌شود.

همانطور که اشاره شد باید منتظر ماند و دید آیا افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین ماه اعمال خواهد شد یا خیر، اما اگر این افزایش حقوق اعمال نشود. فیش حقوقی آنها مشابه فیش حقوقی سال ۱۴۰۲ خواهد بود. معوقه حقوق فروردین ماه معمولاً در یک یا چند ماه پس از فروردین به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

  • ناشناس

    کلی گویی شده است.
    در فروردین هیچگاه افزایش حقوقها اعمال نمی شود.
    در بیستم فروردین افزایش در احکام صادر و مابه التفاوت در اردیبهست واریز نی شود.
    شما با توجه به تیتر انتخابی باید مشخص میکردید که ایا افزایش ٢٢ درصد تصویبی شورای عالی کار بعلاوه افزایش ۴٠ درصدی متناسب سازی مصوب مجلس باهم افزایش میبابد و درصد کلی این افزایش چه میزان خواهد بود. نوشته شما تکرار حرفهای قبل است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار