گوناگون

پیش بینی جدید از روند بازار سرمایه امروز ۵ اسفند

پیش بینی جدید از روند بازار سرمایه امروز ۵ اسفند

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران اندکی ریزش کرد.

به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 5 اسفند- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل افت 573 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 156 واحد پایین آمد. شاخص کل فرابورس  12 واحد افت کرد و شاخص هم وزن فرابورس 402 واحد کاهش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت سیمان دشتستان (سدشت)، شرکت شیشه همدان (کهمدا) و شرکت لنت ترمز ایران (خلنت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت پگاه گلپایگان (غگلپا)، شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) و شرکت پگاه گیلان (غگیلا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای ثشرق (شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق)، ثنوسا (شرکت نوسازی و ساختمان تهران) و شکلر (شرکت نیرو کلر) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت آ س پ (آ.س.پ)، شرکت ذوب روی اصفهان (فروی) و شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران (ثتران) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، 58 نماد صف خرید داشتند و 47 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 6 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 343 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 68 درصدی به 239 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

روز چهار‌شنبه شاخص‌ کل بورس تهران پس از سه روز ریزش کرد اما همچنان دامنه نوسان کوتاهی داشت.

 در این روز نمادهای وپاسار، خودرو و پارسان بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. همچنین برای سیزدهمین روز متوالی، شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم.

نماد خساپا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از خساپا، نمادهای وبملت، خودرو، حفارس و وشهر در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای آردینه، کسرام، حشکوه، خزامیا و زشگزا بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 9 درصدی نسبت به روز قبل به 3 هزار و 132 میلیارد تومان رسید.

بنابراین، بازار در هفته اخیر نه تنها شاهد ریزش شاخص بود بلکه با تداوم خروج سرمایه مواجه بود. بنابراین بطور کلی بازار نشانه‌ای از رشد ندارد و چشم انداز بازار تیره‌تر شده است.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار