گوناگون

جهش بیت‌کوین به کانال ۵۰ هزار دلار

جهش بیت‌کوین به کانال 50 هزار دلار

بیت‌کوین توانست در روز دوشنبه به بالاترین سطح قیمتی خود در بیش از دو سال گذشته دست پیدا کند و آماده رکوردشکنی‌های بیشتر شود.

به گزارش اکوایران، بیت‌کوین توانست در روز دوشنبه (23 بهمن) با رشد حدود 5 درصدی قیمت، برای نخستین‌بار در بیش از دو سال گذشته به کانال 50 هزار دلار وارد شود. البته این ارز دیجیتال نتوانست در کانال 50 هزار دلار باقی بماند و اکنون در نزدیکی این سطح معامله می‌شود.

به نوشته رویترز، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در سال جاری میلادی بیش از 16 درصد رشد قیمت داشته که این افزایش به تأیید صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای (ETF بیت‌کوین) از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و پیش‌بینی‌ها از کاهش نرخ بهره در ایالات متحده نسبت داده می‌شود. بیت‌کوین توانست در این روز به بالاترین قیمت خود از 27 دسامبر 2021 دست پیدا کرد.

«آنتونی ترنچف» - یکی از بنیان‌گذاران پلتفرم وام‌دهی کریپتو موسوم به نِکسو - اعلام کرده: «پس از آنکه صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین حدود یک ماه پیش فعالیت خود را آغاز کردند، این اتفاق نه تنها باعث رشد قیمت بیت‌کوین نشد بلکه قیمت این ارز دیجیتال با افت 20 درصدی همراه بود و قیمت آن به کمتر از 40 هزار دلار سقوط کرد. اکنون که بیت‌کوین توانسته یک بار دیگر به کانال 50 هزار دلار وارد شود، این یک اتفاق چشمگیر برای این ارز دیجیتال است.»

در این میان، سهام‌های کریپتو نیز در روز دوشنبه با رشد قابل توجهی همراه شدند و سهام کوین‌بِیس، یک شرکت صرافی کریپتو، با رشد 4/9 درصدی همراه شد. همچنین سهام دو شرکت استخراج‌کننده بیت‌کوین موسوم به «رایِت پلتفرمز» و «ماراتن دیجیتال» به ترتیب با رشد 10/8 درصد و 11/9 درصد روبه‌رو شد. همچنین ارزش سهام شرکت نرم‌افزاری مایکرواستراتژی که یکی از خریداران اصلی بیت‌کوین محسوب می‌شود، 10/2 درصد رشد داشت.

با رشد چشمگیر قیمت بیت‌کوین، اتریوم نیز از غافله جا نماند و توانست از سطح 2 هزار و 600 دلار عبور کند. قیمت اتریوم طی امروز بیش از 4 درصد افزایش یافت.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (23 بهمن) از 47 هزار و 729 دلار تا 50 هزار و 260 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، حدود 49 هزار و 800 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود هزار و 500 دلار بیشتر شده است. ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 31/81 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته نزدیک به 17 درصد بیشتر شده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 473 دلار تا 2 هزار و 623 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، 2 هزار و 623 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از 110 دلار بیشتر شده است. حجم معاملات اتریوم در 24 ساعت گذشته 10/54 میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به یک هفته گذشته حدود 14 درصد افزایش یافته است.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار