گوناگون

بمب جدید بازار با ورود تیگارد جدید به بازار خودرو

بمب جدید بازار با ورود تیگارد جدید به بازار خودرو

پیکاپ جدیدی قرار است توسط برند تیگارد در اسفند سال جاری روانه بازار خودرو شود تا تنور بازار پیکاپ ها را گرمتر از گذشته کند.

به گزارش اکو ایران، تیگارد L7 پلاس اسفند روانه بازار خودرو می شود تا این بازار و متقاضیان را سوپرایط کند. تیگارد L7 پلاس بعد از تیگارد X35 دومین محصول این برند خودرویی است که در بازار حضور پیدا می کند.

البته تیگارد L7 پلاس در واقع یک پیکاپ چینی است و محصول شرکت ZX Auto است. پیکاپ های دیگر این خودروساز چینی پیش تر توسط بهمن موتور وارد بازار خودروی کشور شده بود.

پیکاپ های کاپرا، کاپرا 2، کاپرا نیوفیس و همچنین پیکاپ G9 چهار محصولی است که پیش تر توسط بهمن موتوری ها وارد کشور شده اما در حال حاضر شاهد حضور خانواده کاپرا در بازار خودرو هستیم و هنوز بهمن موتوری ها G9 را به صورت گسترده در خطوط تولید خود تکمیل و به بازار عرضه نکردند.

البته به نظر می رسد برنامه ریزی های بهمن موتور نیز به گونه ای پیش برود تا پیکاپ G9 نیز امسال در دسترس متقاضیان قرار گیرد.

پیش بینی می شد تا این پیکاپ ZX Auto چین نیز توسط بهمن موتوری ها وارد بازار خودرو شود. نکته قابل توجه اینکه این خودروساز خصوصی در سال 96 یک بار تلاش کرد تا این محصول چینی را وارد بازار خودروی کشور کند اما در نهایت این اتفاق رقم نخورد.

حال سانیار موتور که محصولاتش را ذیل برند تیگارد روانه بازار خودرو می کند توانسته تا مدیران این خودروساز چینی را مجاب کند تا این پیکاپ از مسیر آنها وارد بازار خودروی کشور شود.

بررسی تیگارد L7 پلاس نشان می دهد این نام برای بازار خودروی ایران تدارک دیده شده و ZX Auto این محصول خود را در بازار چین و اکثر بازارهای بین المللی با نام Terro lord عرضه می کند.

هنوز قیمت نهایی این خودرو برای بازار ایران مشخص نشده اما گمانه زنی ها گویای این مساله است که این پیکاپ چینی می تواند با قیمتی حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای مشتریان در مبدا فاکتور شود.

این محصول در بازار چین و همچنین بازارهای صادراتی این خودروساز چینی با موتور 2.5 لیتری توربو شارژ دیزلی یا 2.4 لیتری توربو شارژ بنزینی به مشتریان عرضه می شود اما برای بازار خودروی ایران قرار است تیگارد L7 پلاس با موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی بنزینی در دسترس مشتریان بازار خودروی کشور قرار گیرد.

تیگارد L7 پلاس در گام اول با گیربکس پنج سرعته دستی به مشتریان عرضه می شود اما احتمال این وجود دارد تا در ادامه این پیکاپ چینی به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک مجهز شود.

این پیکاپ به محض ورودش به بازار خودرو باید با پیکاپ های T8 محصول کرمان موتور، کلوت مکث موتور، کاپرا نیوفیس، کینگ لینگ تاگا و فوتون تونلند فیس لیفت رقابت کند.

بازار خودرو منتظر است تا این پیکاپ جدید روانه بازار شود تا ببینیم متقاضیان چگونه از آن استقبال می کنند؟

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار