گوناگون

رتبه ایران در مصرف طلا چندم است؟

رتبه ایران در مصرف طلا چندم است؟

​ایران همچنین جزو ۱۰ کشور مصرف کننده مصنوعات طلا محسوب می‌شود. ضمن اینکه دارای ۱۷ درصد از معادن سنگ های قیمتی است هرچند هنوز از نظر فناوری در این عرصه نتوانسته است آنگونه که باید و شاید عمل کند.

به گزارش خبرآنلاین؛ رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا،‌ جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران در نشست خبری برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، سنگ‌های قیمتی و صنایع وابسته، ‌ایران را جزو ۷کشور تولیدکننده مصنوعات طلا عنوان کرد و گفت: این ۷ کشور شامل ایتالیا،‌ هند، ترکیه، هنک کنگ، ‌کره‌جنوبی، ‌تایلند و ایران هستند.

سید حجت شفائی ادامه داد: ایران همچنین جزو ۱۰ کشور مصرف کننده مصنوعات طلا محسوب می‌شود. ضمن اینکه دارای ۱۷ درصد از معادن سنگ های قیمتی است هرچند هنوز از نظر فناوری در این عرصه نتوانسته است آنگونه که باید و شاید عمل کند.

وی ادامه داد: به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه صنعت طلا و فلزات گرانبها با مشکلات زیادی برای صادرات و همچنین حضور در نمایشگاه‌های خارجی و همچنین حضور خارجی‌ها در نمایشگاه‌های خود مواجه هستیم با این حال به تلاش خود در این عرصه ادامه داده‌ایم.

شفائی ادامه داد: متاسفانه به این دلایل امسال حدود ۸۰۰ کیلوگرم مصنوعات طلا به کشورهای اوراسیا،‌ عراق، ترکیه و دبی صادر کردیم آن هم درحالی که بعضا مجبوریم با نام شرکت‌های خارجی صادر کنیم. درحالی که از سال ۸۹ تا ۹۹ تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا،‌ جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار صادرات داشتند.

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار