گوناگون

قیمت دلار ۱۰ دی ۱۴۰۲

قیمت دلار ۱۰ دی ۱۴۰۲

قیمت دلار روز گذشته در بازار آزاد رشد ۵۰۰ تومانی داشت، اما در مرکز مبادله ارز و طلای ایران این اسکناس با قدم‌های یکی دو تومانی در حال عقب‌نشینی است. روز گذشته با وجود رشد ارزش اسکناس دلار در بازار آزاد، روند عرضه و تقاضا در تعادل قرار داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار روز گذشته افزایش ۵۰۰ تومانی داشت و از کف کریدور ۵۰ هزار تومانی کمی فاصله گرفت. این اسکناس در آخرین معامله روز گذشته با رقم ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

 

تحلیلگران بازار، کف قیمت دلار را محدوده ۴۹ هزار و ۶۰۰ هزار تومانی می‌دانند. آنها معتقدند با وجود اینکه نهاد سیاست‌گذار تلاش می‌کند قیمت دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی برگردد اما رشد تقاضا همزمان با افت قیمت، مانع ماندن دلار در محدوده پایین قیمتی می‌شود.

کارشناسان اقتصادی دلیل اصلی ثبات فعلی بازار ارز را افزایش فروش نفت کشور می‌دانند. آنها می‌گویند در حال حاضر ایران حدود دو و نیم میلیون بشکه نفت می‌فروشد و این عملکرد باعث شده است وضعیت موازنه پرداخت‌های کشور نسبت به گذشته بهبود پیدا کند و ثبات نسبی در بازار ارز رقم بخورد.

به اعتقاد تحلیلگران بازارهای مالی در بازه بلند‌مدت با وجود تورم، افزایش فروش نفت قابلیت مهار قیمت دلار را ندارد و قطعا قیمت این اسکناس صعودی است.

گفتنی است روز گذشته قیمت دلار در بازارهای همسایه افزایش داشت. دلار هرات به کریدور ۵۰ هزار تومانی برگشت و افزایش ۲۰۰ تومانی داشت. در بازار هرات دلار با قیمت ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه هم قیمت ۵۰ هزار و ۵۸۰ تومان معامله شد و رشد ۲۰۰ تومانی داشت.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته ۹ دی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۹۳۲ تومانی عرضه شد و کاهش یک تومانی داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار کاهش با قیمت ۳۹ هزار و ۳۰ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

 

قیمت ارزهای موثر

روز شنبه اسکناس یورو  با رقم ۵۵ هزار و ۸۷۴ تومان معامله شد و کاهش قیمت ۵۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با کاهش ۲۲۶ تومانی با رقم ۴۷ هزار و ۴۸۰ تومان عرضه شد. قیمت یوروی حواله نیز افت ۲۰۶ تومانی داشت و با قیمت ۴۳ هزار و ۱۶۵ تومان قیمت‌گذاری شد.

روز گذشته درهم امارات با ۸۰ تومان افزایش روی قیمت ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومانی ایستاد. در مرکز مبادله ارز و طلای ایران حواله درهم کاهش چهار تومانی داشت و با رقم ۱۰ هزار و ۶۲۷ تومان عرضه شد، اسکناس درهم نیز بدون تغییر و با قیمت ۱۱ هزار و ۶۹۰ تومان عرضه شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار