گوناگون

قیمت نفت به ۷۲.۵ دلار کاهش یافت

قیمت نفت به ۷۲.۵ دلار کاهش یافت

پارسینه: قیمت نفت امروز با کاهش همراه بود، هرچند که تحریم های امریکا علیه ایران همچنان عرضه نفت کافی به بازار را تهدید می کند.

در حالی که افزایش تنش‌های تجاری به چشم انداز رشد تقاضا برای نفت به ویژه در بازار آسیا آسیب زده است، قیمت نفت امروز با کاهش همراه بود، هرچند که تحریم‌های امریکا علیه ایران همچنان عرضه نفت کافی به بازار را تهدید می‌کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۱ سنت، معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۷۲ دلار و ۶۰ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۵ سنت افت به ۶۷ دلار و ۵۸ سنت رسید.

بروز نشانه‌هایی از کند شدن رشد اقتصادی و کاهش تقاضا برای انرژی به ویژه در اقتصاد‌های نوظهور بزرگ آسیا در حال پدیدار شدن است و این مسئله بر بازار‌های نفت سایه افکنده است.

اوله هانسن، رئیس بخش استراتژی کالایی ساکسو بانک دانمارک در یادداشتی نوشت: «رشد تقاضا از جانب آسیا به طور کلی زیر سوال رفته است. این به دلیل تاثیرات جنگ تجاری، تقویت ارزش دلار و افزایش هزینه‌های استقراض بوده است.»

به رغم چشم انداز تیره و تار تجارت و کاهش احتمالی رشد اقتصادی، با توجه به تحریم‌های نفتی امریکا علیه ایران همچنان انتظار می‌رود شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار کم باشد.

دولت آمریکا اخیرا اجرای تحریم‌های جدید علیه ایران را آغاز کرده و در ماه نوامبر قرار است تحریم‌ها به بخش نفت ایران نیز تسری یابد. ایران سومین تولید کننده بزرگ عضو اوپک است.

بانک‌ای ان زد در یادداشتی نوشت: «با توجه به اینکه تحریم‌های امریکا علیه ایران بازگشته است... تداوم عرضه کافی نفت به بازار می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد... آمریکا در حال ایفای سهم خود در زمینه افزایش تولید است و آمار‌ها نشان دهنده ادامه افزایش تعداد سکو‌های حفاری نفتی در این کشور است.»
منبع: خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار