گوناگون

راهکاری برای مقابله با رقابت های نادرست بیمه‌ها

پارسینه: به گفته رئیس کل بیمه مرکزی بیمه های درمان وضعیت خوبی ندارند به نحویکه در شش ماه اول ما ۲۸ درصد رشد خسارت داشتیم درحالی که حق بیمه آن ۸ درصد رشد داشته است.

تحریریه پارسینه : عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی درباره لزوم بیمه همگانی به خبرنگار پارسینه گفت: در مورد توسعه بیمه به این نتیجه رسیده ایم که اگر بخواهیم بیمه در کشورمان نفوذ پیدا کند باید برای مردم این اطمینان را ایجاد کنیم که در شرایط خاص و مشکلات، بیمه به کمکشان می آید یعنی در واقع این نکته بهترین تبلیغ برای بیمه،نحوه پرداخت خسارات از سوی شرکتهای بیمه است.

وی همچنین از قریب الوقوع بودن تعیین تکلیف نهایی صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: برنامه بیمه‌هایی مثل سیل و زلزله و بیمه حوادث طبیعی در مجلس تصویب شده و در حال حاضر در دستور شورای نگهبان است. البته شورای نگهبان نکاتی را ایراد گرفته است و قرار است این مساله در مجلس بررسی شود اگر این برنامه نهایی بشود یکی از محصولهای بیمه‌های همگانی زلزله خواهد بود.

رئیس کل بیمه مرکزی با ذکر این نکته که باید فرهنگ بیمه را در کشور افزایش دهیم اظهار داشت: بالا بردن فرهنگ بیمه باید تبدیل به ضرورت بشود. کسب رضایت مردم یکی از مهمترین راههای توسعه بیمه است و ما باید در رسانه ها و رسانه های ملی و حتی آموزش و پرورش مزایا و امکانات بیمه را به مردم معرفی کنیم.

همتی درباره میزان رشد بیمه در کشور گفت: با اینکه امسال تورم زیر ۱۰ درصد رشد داشته، رشد بیمه مان نزدیک به ۲۰ درصد بوده است این نشان می دهد که تعداد بیمه و حجم بیمه‌هایمان درحال افزایش است و امیدواریم روزی باشد که شاهد نفوذ جدی بیمه هم در احاد مردم و هم در نظام کشور باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بیمه ها در حال حاضر به سوددهی رسیده اند بیان داشت: برخی شرکتها خوب عمل نکردند و زیان یا سوددهی کم داشتند اما درمقابل برخی شرکتها خوب عمل کرده و سوددهی داشته اند. اما در مجموع بیمه ها سودده بوده اند.

همتی افزود: گاهی رقابتهای نادرست بین برخی شرکتهای بیمه وجود دارد. همانطور که می دانید بیمه فروش یک کاغذ است یعنی شما یک تعهد را می فروشید اگر موقع فروش این تعهد نرخ غیرقانونی ارائه بدهید فردا نمی توانید به تعهدتان عمل نمایید. اگر واقعا نرخها فنی و رقابت برای ارائه سرویس بهتر باشد به نظر من مشکلی برای بیمه ها پیش نمی آید.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه افزایش شدید تعرفه های بهداشت و درمان، یکی از چالشهای مهم امسال و سال آینده بیمه‌ها، درمورد بیمه های تکمیلی و درمان است گفت: بیمه های درمان الان وضعیت خوبی ندارند رشد هزینه های بیمه درمان خیلی بالاست همان شش ماه اول ما ۲۸ درصد رشد خسارت داشتیم درحالی که حق بیمه آن ۸ درصد رشد داشته است.

همتی درباره نحوه نظارت بیمه‌های مرکزی بیان داشت: ما بر وظیفه اصلی بیمه مرکزی که نظارت است حتما تاکید بیشتری خواهیم داشت. در حال حاضر یک اداره کل جدید در بیمه مرکزی درست کردیم که انشا ا... از اول آذر ماه فعالیتش شروع خواهد شد. از سوی دیگر نظارتهای آنلاین بر روی سایتها را بیشتر خواهیم کرد و همچنین همکاران ما به شرکتها رفته و از نزدیک نظارت خواهند کرد.

وی هدف از تاسیس این اداره جدید را نظارت بر جریان سرویس دهی وضعیت شرکتهای بیمه عنوان کرد و افزود: در این راستا اداره نظارتها و شکایتهای بیمه ای را هم فعال کرده ایم و الان حجم مواردی که مردم از طریق سایت وارد می شوند و شکایتهایشان را مطرح می کنند به طور جدی افزایش پیدا کرده است. همکاران ما نیز به طور فعالانه پیگیر بررسی و شکایت مردم از شرکتهای بیمه هستند و امیدواریم که با بهبود عملکرد شرکتها، کمتر نیاز به بررسی شکایتها داشته باشیم.



ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار