گوناگون

سکه دومیلیون تومان ریزش داشت!

سکه دومیلیون تومان ریزش داشت!

قیمت سکه که در ابتدای معاملات دیروز به کانال ۳۴ میلیون تومان رسیده بود، یک خبر باعث شد که سقوط کند و حالا صحبت از ادامه ریزش قیمت سکه در بازار است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رییس کل بانک مرکزی دیروز از آغاز ضرب و عرضه سکه جدید و بدون تاریخ بانک مرکزی خبر داد و گفت: سکه جدید به صورت تمام بهار آزادی در بازار عرضه می‌شود.

محمدرضا فرزین، رئیس بانک مرکزی در این‌باره اعلام کرد:‌ سکه‌های جدید بانک مرکزی‌ با سکه‌های قبلی ضرب‌شده تفاوت‌هایی دارد، سکه‌های جدید بدون تاریخ و به‌صورت تمام‌بهار آزادی با طرح جدید ضرب شده است.

به گفته وی، از امروز عرضه طلا به بازار افزایش می‌یابد و این افزایش عرضه از طریق ضرب سکه‌های جدید و عرضه سکه‌های قبلی انجام می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: توان ضرب روزانه ۲۰ هزار سکه را داریم اما فعلا با ضرب سکه تمام کار را شروع می‌کنیم.

همزمان با انتشار خبر آغاز ضرب سکه، قیمت سکه در بازار ریزشی شد؛ به طوری که تا نزدیک کانال ۳۰ میلیون تومان پایین آمد.

در حال حاضر هر قطعه سکه امامی در بازار ۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پایین آمد که نشان از کاهش ۲ میلیون تومانی قیمت سکه است. سکه بهار آزادی نیز ۲۸ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۸ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۱ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

طبق اذعان فعالان بازار سکه، بعد از اعلام خبر آغاز ضرب سکه، قیمت سکه ۲ میلیون تومان ریخت و احتمالا با اعلام جزئیات بیشتر درباره سکه های جدید، در روزهای آینده باید شاهد کاهش بیشتر قیمت ها هم باشیم.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار