گوناگون

دهن کجی صهیونیستها به آمریکا؛

ادامه تهاجم وحشیانه اسرائیل به رفح/نتانیاهو: به یاری خدا پیروز می شویم!

ادامه تهاجم وحشیانه اسرائیل به رفح/نتانیاهو: به یاری خدا پیروز می شویم!

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اولین واکنش خود به تصمیم آمریکا برای تعلیق ارسال برخی تسلیحات گفت اگر لازم باشد، با «چنگ و دندان» خواهیم جنگید. اسرائیل مدعی شده بدون کمک غرب تمایل دارد رفح را باتهاجم گسترده روبرو کند.

به گزارش پارسینه، در حالیکه در چند روز گذشته امید می رفت بین حماس و اسرائیل، دست کم برای مدت موقت آتش بس اعلام شده و حتی مردم فلسطین بابت این خبر به شادی و پایکوبی پرداختند، گزارشها حاکی از آن است که ارتش رژیم صهیونیستی آتشباران خود را به مناطقی از رفح گسترش داده که باعث فرار عده بسیارزیادی از مردم تحت محاصره این منطقه شده است.

بی بی سی گزارش داده در ساعات  گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بیانیه‌ای ویدیویی به زبان عبری در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده است.

در این بیانیه وی مدعی شده: «ما در آستانه روز استقلال هستیم. در جنگ استقلال در ۷۶ سال پیش تعدادمان در برابر خیلی‌ها، کم بود. هیچ سلاحی نداشتیم، با تحریم تسلیحاتی روبرو بودیم، اما به کمک قدرت ذهن، ازخودگذشتگی و اتحاد، پیروز شدیم. امروز ما بسیار قوی‌تر هستیم. ما مصمم هستیم و برای شکست دادن دشمنانمان و کسانی که قصد آسیب رساندن به ما را دارند، متحد هستیم. اگر مجبور باشیم تنها بایستیم، تنها خواهیم ایستاد. قبلا گفته‌ام اگر لازم باشد با چنگ و دندان می‌جنگیم. اما ما خیلی بیشتر از این داریم و با همین قوای ذهنی به یاری خدا با هم پیروز می‌شویم!»

از سوی دیگر جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفته است انجام عملیات بزرگ صهیونیستها در رفح در جنوب غزه هدف اسرائیل و یا آمریکا برای شکست حماس را عملی نمی‌کند. کربی گفته است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا معتقد است که درگیری در رفح به این هدف منجر نمی‌شود. او همچنین مدعی شده که راه‌های بهتری به نسبت انجام عملیات زمینی برای دنبال کردن آن چه را که ازحماس در غزه باقی مانده است، وجود دارد.

Screenshot 2024-05-09 214531

او گفته: «ایالات متحده به ارائه تمامی ملزومات اسرائیل برای دفاع از خود ادامه خواهد داد، اما نه تسلیحات خاص برای یک ماموریت خاص. ما پیامدهای استفاده از بمب‌هایی با تخریب گسترده در مناطق پرجمعیت را با اسرائیل مطرح کرده‌ایم.» به ادعای کربی، حمله گسترده به رفح می‌تواند موجب جسور شدن» حماس در جریان مذاکرات بر سر آزادی اسرای اسرائیلی در نوار غزه شود.

همچنین به نوشته رویترز «اسرائیل میانجی‌گران مذاکرات آتش‌بس غزه را برای به اطلاع رساندن ملاحظات ما دربارهٔ پیشنهاد حماس برای توافق آزادسازی اسرا اعزام کرده و معتقد است که این دور از مذاکرات در قاهره پایان یافته است.»

این مقام افزود که «هیئت اسرائیلی در حال بازگشت از پایتخت مصر است و اسرائیل طبق برنامه، عملیات خود را در رفح و سایر بخش‌های نوار غزه ادامه خواهد داد.»

همزمان، روز پنج‌شنبه بیستم اردیبهشت، شاهدان عینی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه از حملات سخت اسرائیل با تانک و توپخانه به چندین بخش از رفح خبر دادند و گفتند که دودهای ناشی از برخورد بمب در چندین نقطه از این شهر پرجمعیت دیده می‌شد.

همچنین در این روز خبر رسید که شمار نیروهای نظامی صهیونیستی مستقر در شهر رفح در جنوب غزه رو به افزایش است. وزارت بهداشت حماس نیز در همین روز اعلام کرده است که حملات نظامی اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته در سراسر نوار غزه ۶۰ شهید و ۱۱۰ زخمی بر جای گذاشته است. این درحالی است که سازمان ملل، ساکنان غزه و گروه‌های امدادی می‌گویند که تهاجم بیشتر اسرائیل به رفح منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

از آنسوی غزه خبر می رسد سیلوین گرولکس، هماهنگ کننده خدمات اضطراری سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید ورود و خروج کارکنان به غزه غیرممکن است.او به بی‌بی‌سی گفت: «در حال حاضر آن چه که می‌شنویم بمباران‌های روزانه، انفجار بمب‌ و تیراندازی است.»

به گفته او بسیاری از مردم دررفح «دو، سه چهار یا پنج بار» تاکنون مجبور به ترک محل زندگی خود شده‌اند.

همچنین سلامه معروف، رییس دفتر رسانه‌ای حماس در نوار غزه، خواستار توقف پرتاب کمک‌های بشردوستانه بر فراز آسمان غزه شد. در اوایل هفته جاری، دو فلسطینی بر اثر اصابت محموله هوایی کمک‌های بشردوستانه به انباری در شمال غزه جان خود را از دست دادند. چتر این محموله در زمان حادثه باز نشده بود.

معروف ارسال کمک‌ها از این طریق را «ناکارآمد و اشتباه» خواند و گفت پرتاب محموله‌های هوایی خطری جدی برای زندگی ساکنان غزه به شمار می‌رود. با توجه به محدودیت‌های موجود در روند کمک‌رسانی به شمال غزه، تعدادی از کشورها، مانند آمریکا، بریتانیا و فرانسه از این شیوه برای ارسال کمک‌ها به این منطقه استفاده می‌کنند.

از سویی دیگر ارتش اسرائیل اعلام کرد چندین راکت از خاک لبنان به سوی شمال سرزمینهای اشغالی شلیک شدند. پایگاه خبری تایمز اسرائیل نوشت این حمله راکتی منجر به آتش‌سوزی در شهر شلومی در شمال اسرائیل شده است. ادعا شده جت‌های جنگنده اسرائیلی همچنین توانستند دو پهپاد مهاجم را در آسمان لبنان پیش از ورود به حریم هوایی اسرائیل سرنگون کنند.

 

 

ارسال نظر

  • شیرین صفوی

    آهای مردک دیوانه تو مگه خدا رو هم میشناسی !!!!!! فرقه صهیونیست =بهایی = وهابی = کابالیست = ضد خدا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار