گوناگون

از ادعای بررسی حمله ایران به صهیونیستها توسط رهبری تاوعده بایدن درباره سیلی قریب الوقوع تهران بر پیکر اسرائیل

از ادعای بررسی حمله ایران به صهیونیستها توسط رهبری تاوعده بایدن درباره سیلی قریب الوقوع تهران بر پیکر اسرائیل

روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال مدعی شده رهبر جهوری اسلامی ایران در حال بررسی جوانب سیاسی حمله به اسرائیل است.از سوی دیگر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در سخنان کوتاهی در جمع خبرنگاران گفت تصور می‌کند ایران «به‌زودی» به اسرائیل حمله کند.

به گزارش پارسینه، همزمان با افزایش گمانه‌زنی رسانه‌های بین‌المللی مبنی بر احتمال عملی‌شدن پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی طی یکی دو روز آینده، رئیس‌جمهور آمریکا نیز مدعی شده انتظار دارد این اتفاق «به زودی» رخ دهد.

جو بایدن در جمع خبرنگاران گفت نمی‌خواهد وارد جزئیات اطلاعات امنیتی درباره زمان پاسخ احتمالی نظامی ایران علیه اسرائیل شود، اما جمهوری اسلامی «به زودی» و «نه چندان دیر» به اسرائیل حمله خواهد کرد. او به جمهوری اسلامی هشدار داد دست به این اقدام نزند، و در عین حال بر تعهد آمریکا به دفاع و حمایت از اسرائیل تأکید کرد و گفت: «ایران موفق نخواهد شد.»

از سوی دیگر شرکت هواپیمایی استرالیایی کانتاس اعلام کرد به دلیل تشدید تنش‌های ایران و اسرائیل، پروازهای مستقیم خود از پرت به مقصد لندن را متوقف می‌کند و این پروازها از این پس، با یک توقف در سنگاپور صورت خواهد گرفت.

همچنین سی‌ان‌ان به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد آمریکا مشاهده کرده که ایران در حال جابجایی پهپادها و موشک‌های کروز در داخل کشور است که این امر احتمال آماده شدن ایران برای حمله به اسرائیل از خاک خود را نشان می‌دهد. یکی از این منابع گفت آمریکا آماده‌سازی حدود ۱۰۰ موشک کروز را در ایران رصد کرده است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز به خبرنگاران گفته: «ما هنوز تهدید بالقوه ایران در این مورد را واقعی و قابل اجرا می‌دانیم.»کربی افزود که ایالات متحده با توجه به تهدید تهران به وضعیت نیروهای خود در منطقه توجه داشته و اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارد.

او با این حال به این پرسش‌ها که آیا حمله ایران «قریب‌الوقوع» است یا آمریکا به اسرائیل در پاسخ به این حملات کمک می‌کند یا خیر، پاسخی نداد.

روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال در ادعایی در خصوص احتمال عملی شدن پاسخ نظامی ایران به اسرائیل «در ۴۸ ساعت آتی» نوشت که رهبر جهوری اسلامی هنوز در حال بررسی جوانب سیاسی چنین حمله‌ای است، ولی نیروهای نظامی ایران پیشاپیش پهپادها را از آشیانه بیرون آورده‌اند.

همزمان وزیر دفاع اسرائیل به همتای آمریکایی خود گفت هر حمله مستقیم ایران، مستلزم پاسخ مناسب اسرائیل علیه ایران خواهد بود. وال استریت جورنال بامداد جمعه، ۲۴ فروردین، به نقل از یک منبع آگاه در تل‌آویو نوشت اسرائیل برای حمله مستقیم ایران به جنوب یا شمال اسرائیل که ممکن است «در ۲۴ تا ۴۸ ساعت آتی رخ دهد»، آماده شده است.

اما این روزنامه در ادامه ادعاهایش، به نقل از یک منبع نزدیک به دفتر رهبر انقلاب مدعی شده که طرح‌های حمله هنوز در دست بررسی است و تصمیم نهایی گرفته نشده است.

رهبر انقلاب در خطبه های نماز عید سعید فطر این هفته گفته بودند حمله هوایی رژیم صهیونیستی در دمشق به دلیل هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری ایران، حمله به خاک ایران محسوب می شود و یقینأ از آن انتقام گرفته خواهد شد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان و خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام نظامی آمریکا، که هویتش ذکر نشده، گزارش کرده‌اند که پنتاگون برای «تقویت بازدارندگی در منطقه و افزایش توان محافظت از نیروهای آمریکا، قوای کمکی بیشتری به منطقه اعزام می‌کند.»

مقام‌های اسرائیل اعلام کرده‌اند توصیه امنیتی جدیدی برای شهروندان‌شان ندارند و تنها از آنها می‌خواهند که هوشیاری به خرج بدهند.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، در پیامی تلویزیونی گفت: «به دنبال گزارش‌ها و موضعگیری‌ها درباره حمله از طرف ایران، ارتش اسرائیل، دیروز موقعیت را ارزیابی کرده و مجموعه‌ای از طرح‌ها را برای سناریوهای گوناگون آماده و تایید کرده است.»

رویترز می‌گوید وزارت خارجه اسرائیل حاضر به اظهارنظر درباره گزارش‌ها از تخلیه بعضی سفارتخانه و کنسولگری‌های اسرائیل نشده است.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار