گوناگون

لزوم ورود فوری قوه قضائیه و تنویرافکار عمومی توسط سازمان بهزیستی؛

طرح ادعاهای هولناک درباره تعرض و تجاوز به معلولان در کرج

طرح ادعاهای هولناک درباره تعرض و تجاوز به معلولان در کرج

کمپین معلولان با انتشار ویدیویی در شبکه اجتماعی ایکس از موارد تعرض، تجاوز، ضرب و جرح و گرفتن شهریه‌های نامتعارف در مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان مردان در یک مرکز نگهداری معلولان در کرج خبر داده است.

به گزارش پارسینه به نقل از برخی منابع خبری و رسانه های اجتماعی؛ کمپین معلولان با انتشار ویدیویی در شبکه اجتماعی ایکس، از بروز فاجعه‌ای انسانی در یک مرکز تحت نظارت سازمان بهزیستی خبر داد. بهروز مروتی، مدیر کمپین معلولان، در این ویدیو با طرح ادعایی مبنی بر افشای موارد تعرض، تجاوز، ضرب و جرح و اخذ شهریه‌های نامتعارف در مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان مردان موسسه ای در کرج خواستار پاسخگویی سازمان بهزیستی شده است.

بهروز مروتی در ویدئویی که حساب کمپین معلولان روز گذشته در شبکه ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرده است، مدعی شده این اتفاق‌ها در مرکز «مهرآفرین» که مخصوص بیماران مرد اعصاب و روان است، رخ داده و توسط خانواده‌های بیماران افشا شده است. به گفته او،‌ پس از آن که خانواده‌ها این موارد را گزارش دادند، سازمان بهزیستی و دادستانی برای رسیدگی اقدام کرده است.

مدیر کمپین معلولان خبر داده است که این مرکز در مواردی «شهریه‌های ۲۰ تا ۵۰ میلیونی» دریافت کرده است و از سوی دیگر مشخص نیست چند نفر در این مرکز آسیب دیده‌اند و در چه وضعیت جسمی و روانی هستند. او همچنین از نامشخص بودن روند قانونی رسیدگی به این پرونده انتقاد کرده و خواستار پاسخگویی سازمان بهزیستی درباره موارد ادعا شده بدرفتاری در مراکز زیرنظرش شده است.

در این ویدئوی تصاویری دیده می‌شود که وضعیت نابسامان نگهداری بیماران را نشان می‌دهد. پارسینه به شکل مستقل نمی‌تواند صحت این تصاویر را تأیید کند.

کمپین معلولان در پاسخ به یکی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس که نسبت به وضعیت خانواده‌های این افراد پس از اطلاع آن‌ها از این موضوع ابراز نگرانی کرده، نوشت که بسیاری از مددجویان این مرکز فاقد سرپرست هستند و هیچ کس را ندارند.

در تیر ماه امسال خبرگزاری دولتی ایرنا در گزارشی نوشت کارکنان مرکز توانبخشی حضرت «فاطمه الزهرا» در جهرم چند شهروند دارای معلولیت را از طریق سوزاندن آنان با فندک مورد آزاد قرار دادند.

علی‌همت محمودنژاد، مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران، پیش از این و در آذر ماه امسال، هم‌زمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت، با انتقاد از وضعیت اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در کشور گفت: «تصویب قوانین برای معلولان در کشور به پُزی سیاسی تبدیل شده است.»

وی با بیان اینکه بیش از نیم دهه از تصویب این قانون در کشور می‌گذرد، گفت که به باور کارشناسان برای این قانون ضمانت اجرایی وجود ندارد.

آبان ماه امسال نیز سازمان آتش‌نشان تهران اعلام کرد دست‌کم دو نفر در آتش‌سوزی در یک «مرکز نگهداری افراد کم‌توان» در تهران که تحت نظر سازمان بهزیستی اداره می‌شد، به «شدت دچار سوختگی» شدند.

بنظر می رسد درباره ادعای مطرح شده درباره تجاوز وتعرض به معلولان، هم دادستانی و هم سازمان بهزیستی میبایست جهت تنویر افکار عمومی، ضمن شرح دقیق و صحیح جزئیات واقعه و موضوع ادعا شده، نسبت به پیگیری و پیشگیری از چنین رخدادهای تلخی اقدام شایسته و فوری به عمل آورند.

 

حجم ویدیو: 5.44M | مدت زمان ویدیو: 00:01:27 دانلود ویدیو

ارسال نظر

  • خلیج فارس

    در سال ۹۸ سیل خوزستان ، با یک فراخوان و تعهد و مسئولیت پذیری مدیریتی چون قاسم سلیمانی ، بدون هیاهو و تنش رفع شد . مسئله تعهد و مسئولیت پذیری در بین مدیران ، مسئله ای بی اهمیت هست و متاسفانه انتخاب مدیران بر اساس ، پارتی ، روابط و باندی هست و گزینه های شایسته سالاری و تعهد و مسئولیت کاملاً فراموش شده است .مدیران کل بهزیستی ، پزشک و معلم و نظامی و امنیتی ......‌‌‌ نیستند که از صبح شروع کاری تا اتمام ساعت کاری درگیر باشند ، چند مرکز نگهداری از معلولان ، یا آسایشگاه ، شیرخوارگاه هست که تحت نظارت بهزیستی است ، این مدیران کل، در طول یکسال با تقسیم ساعت کاری می توانند ، از زیر مجموعه اشان بازدید کنند ، چنان به صندلی چسبیده اند ، فکر می کنند اگر ثانیه ای صندلی اشان خالی شود ، کسی جایشان را می گیردو متاسفانه مردم ما به خاطر شرایط کاری و یه همان عدم تعهد و عدم مسئولیت پذیری حتی اگر ببیند ، سکوت می کنند و صحبت کردن تاوان بسیار سختی دارد . از........... قلکی برای کمک گرفته بودیم که بیش از ۱۵ سال به این مرکز کمک می کردیم ، متاسفانه مسئول دریافت کمکها ، گاهی با کارهای عجیبی که می کرد مثل شماره ملی خانواده برای مرکز ، یا کمکهای که بعدا معلوم شد به مرکز مربوط نمی شود باعث تعجب می شد و این رفتار مامور باعث شد که قلک را تحویل بدهیم ، زمانی که به فلان مرکز مراجعه کردم و با مسئول آنجا می خواستم صحبت کنم ، دقت کنید (( بزرگواری با ریش و انگشتر به دست و پیراهن روی شلوار و یقه بسته ، با یک سینی چای وارد اتاق شد و من داشتم با مسئول صحبت می کرد که این مرد مومن !!! شروع کرد ، نلبعکی را کف سینی زدن و دید حریف مسئول نمی شود شروع کرد پایه گل میز را روی می کوبید و متاسفانه مسئول آنجا حریف طرف نمی شد ، گفت بیا برویم پیش مدیریت ، مرد مومن !! اینبار روی درب اتاق مدیریت ضرب گرفت !!! قلک را تحویل دادم و برگشتم و به مسئول آنجا گفتم تا اطلاع ثانوی مواظب خودت باش !!! )) کسانی که بیش از ۳۰ سال هست ندای اصلاحات و تغییرات را در ایران سر داده اند ، به خاطر این مسائل هست ، مناصب و مدیریتها را به کسانی سپرده ایم که شوربختانه ،تعهد و مسئولیت پذیری و تخصص و دانش سررشته ندارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار