گوناگون

هشدار علم الهدی درباره حمله نظامی دشمن

هشدار علم الهدی درباره حمله نظامی دشمن

امام جمعه مشهد: وحشت دشمن از حضور مردم بیش از تأثیر توانمندی های دفاعی کشور است. برادران و خواهران، عزیزان من، بنده این را به صراحت بگویم که اگر امروزه توانمندی های دفاعی و تسلیحات نیروهای مسلح ما به این درجه رسیده است، هنوز هم آن چیزی که دشمن را می ترساند، حضور مردم ماست. حتی اگر سلاح های ما ده برابر شرایط کنونی هم باشد، اگر دشمن یقین کند مردم با این نظام نیستند، در حمله نظامی و تجاوز به خاک این کشور حتی صبح را تا ظهر معطل نمی کند.

سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در نماز جمعه این هفته مشهد گفت: همه ائمه(ع) در طول زندگی خود برای جهاد فی سبیل‎ الله و تشکیل حکومت دینی تلاش کردند تا مردم را از ذلت طواغیت نجات دهند اما به این دلیل وارد عرصه قیام نظامی و مسلحانه نمی شدند که مردم همراه نبودند.

به گزارش Alamolhoda.com، بخش هایی از اظهارات علم الهدی را در ادامه می خوانید:

  • برادران و خواهران، این میراث امام(ره) است که به ما یاد داد هرجا مردم باشد، همه چیز پیش می رود و ترقی می کند اما هرجا مردم کم گذاشتند، در آن جا شاهد عقب ماندگی هستیم.
  • امام خمینی(ره) در خرداد سال 1342 در مسجد اعظم قم سخنرانی کرد و هر دو ویژگی برای هدایت که عرض شد، در آن سخنرانی موجود بود. یعنی هم رهنمود و هم توانبخشی معرفتی. دو روز بعد از این سخنرانی هم بود که در حادثه 15 خرداد، مردم با سینه خشک در برابر گلوله داغ ایستادند، به شهادت رسیدند اما دست برنداشتند زیرا آگاه شده بودند از ظرفیت‎های خودشان و برنامه دشمنانشان. انقلاب امام(ع) نیز از همین تاریخ آغاز شد و همین مردم بودند که با نهضت خود، دشمنشان را ذلیل کردند و با خفت، او را از کشور بیرون انداختند.
  • وجود مقدس امیرالمومنین(ع) در عهدنامه مالک اشتر می فرماید «و إنّما عِمادُ الدِّینِ و جِماعُ المسلمینَ و العُدَّةُ للأعداءِ العامَّةُ مِنَ الاُمَّةِ» یعنی ای مالک، ستون دین و عامل پیش‎برد جماعت مسلمانان و شکست‎دادن دشمنان، حضور مردمی امت است.
  • وحشت دشمن از حضور مردم بیش از تأثیر توانمندی های دفاعی کشور است. برادران و خواهران، عزیزان من، بنده این را به صراحت بگویم که اگر امروزه توانمندی های دفاعی و تسلیحات نیروهای مسلح ما به این درجه رسیده است، هنوز هم آن چیزی که دشمن را می ترساند، حضور مردم ماست.
  • به همین دلیل هم دشمن می خواهد با ناامید کردن و تبلیغات سوء، کاری کند که شما بروید در خانه هایتان بنشینید، در مغازه ها کاسبی کنید و هر جا هستید، همان جا بمانید اما در انتخابات شرکت نکنید.
  • اینجاست که می گوییم حتی اگر سلاح های ما ده برابر شرایط کنونی هم باشد، اگر دشمن یقین کند مردم با این نظام نیستند، در حمله نظامی و تجاوز به خاک این کشور حتی صبح را تا ظهر معطل نمی کند.
  • معنای انتخابات، شریک شدن مردم در نظام است تا ثابت کنند خودشان به عنوان مباشر در صحنه دخالت دارد. نظامی هم که 80 میلیون مباشر و همکار داشته باشد، هیچ قدرتی در عالم توان مقابله با آن را نخواهد داشت.
  • در این هنگام است که رهبر معظم انقلاب، شرکت در انتخابات را واجب شرعی دانستند. هرکس هم که واجب شرعی را عمداً ترک کند، مسئول است. خدا و پیامبرش هم با کسی که واجب شرعی را عمداً ترک کند، کاری ندارند. همه آن هایی هم که در راه تبیین القائات ناامیدکننده دشمن فعالیت می کنند، بدانند که سرباز آمریکا و صهیونیست ها هستند.
  • عزیزان من، اسرائیل که خود را یک ارتش مستقل و قدرتمند می دانست، در سه ماه گذشته هنوز نتوانسته یک گروه چریکی و یک قوم کوچک را به زانو دربیاورد. چرا؟ چون مردم خودشان ایستاده اند و نمی خواهند سر خم کنند. در ایران اسلامی نیز همینطور است. این دشمن که با همه توان خود در فلسطین به میدان آمد اما حریف یک قوم 2ونیم میلیونی در باریکه غزه نشد، این دشمن می خواهد حریف 80 میلیون ایرانی باشند؟
  • از بامداد شب گذشته، آمریکا به صورت مستقیم در یمن به میدان آمده و مناطقی از این کشور را بمباران کرده است. در مقابل، یمنی ها می خندند و این حمله را به تمسخر می گیرند. چرا؟ چون سال ها توسط ائتلاف مزدوران آمریکا بمباران شدند و در محاصره بودند. اکنون ارباب آن نوکرها به میدان آمده است با این حال، در این میدان، این ملت همان کسانی هستند که مرد و مردانه ایستاده اند و ناوگان اسرائیلی را وسط دریا به آتش می کشند.
  • عظمت این نظام، به این است که مردم در همه عرصه ها به میدان بیایند. اینجاست که شما مرد و زن نمازجمعه ‎خوان و مومن و انقلابی به میدان بیایید و در مقام جهاد تبیین، عزیزان و اطرافیان خود را آگاه کنید که فایده حضور در انتخابات چیست. رأی دادن که یک واجب شرعی است، مثل دو رکعت نماز صبح است اما فراگیرسازی این انتخابات، فراتر از واجب شرعی شخصی، تکلیف همه ماست تا ناامیدی در این عرصه نیز بر ناامیدی های قبلی دشمن افزوده شود.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار