گوناگون

رئیس قوه قضائیه درگذشت آیت‌الله امینی را تسلیت گفت

رئیس قوه قضائیه درگذشت آیت‌الله امینی را تسلیت گفت

پارسینه: رئیس قوه قضائیه در پیامی، درگذشت آیت‌الله ابراهیم امینی، از علمای پیشتاز انقلاب اسلامی و از یاران صدیق حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری را تسلیت گفت.

به گزارش روز شنبه مرکز رسانه قوه قضائیه، در پیام تسلیت سید ابراهیم رئیسی آمده است: این فقیه گرانقدر عمر با برکتش را در خدمت به فقه جعفری، حوزه های علمیه و انقلاب شکوهمند اسلامی سپری کرد به نحوی که در زمان مبارزات دوران ستمشاهی و در کسوت شاگرد و نماینده حضرت امام (ره)، در دوران پیروزی انقلاب و نمایندگی ایشان در مسئولیت‌‎های مختلف، در قامت نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری و نیابت ریاست این مجلس، در مقام امامت جمعه شهر مقدس قم و به عنوان یکی از اعضای برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پشتیبان و در خدمت انقلاب اسلامی، حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بود و از هیچ تلاش علمی و عملی در دفاع از اصل مترقی ولایت فقیه دریغ نکرد.

رئیس قوه قضائیه افزود: اینجانب این ضایعه را به محضر بقیه الله الاعظم، ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب، حوزه علمیه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شاگردان و خانواده محترم ایشان و مردم شریف نجف آباد تسلیت می گویم و برای آن فقید سعید علو درجات و بهره‎مندی از دریای رحمت ماه مبارک رمضان و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.»

آیت الله ابراهیم امینی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته(جمعه) در سن ۹۵ سالگی دارفانی را وداع گفت.

وی در ماه های اخیر چند بار به دلیل بیماری در بیمارستان بستری و مرخص شده بود و در روزهای اخیر در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود.

آیت الله ابراهیم امینی نجف‌آبادی (متولد ۱۳۰۴ش) نایب رییس پیشین مجلس خبرگان رهبری، عضو برجسته جامعه مدرسین قم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امام جمعه قم تا سال ۱۳۸۴ و از شاگردان برجسته آیت الله بروجردی، امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی بوده است.

وی همچنین عضو شورای بازنگری قانون اساسی بود و اوایل انقلاب به عنوان نماینده امام خمینی(ره) به شهرهای نهاوند، هرمزگان، مازندران، همدان و ملایر رفته است. وی در سال ۱۳۵۸ به مأموریت از جانب امام راحل به ترکمن‌ صحرا رفت و به اختلافی که بین مردم و مالکان و اربابان توسط گروهک منافقین ایجاد شده بود، پایان داد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار