گوناگون

آیت‌الله علم‌الهدی: تاسوعای حسینی متعلق به علمدار کربلا است

آیت‌الله علم‌الهدی: تاسوعای حسینی متعلق به علمدار کربلا است

پارسینه: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: روز تاسوعا را به نام روز حضرت ابوالفضل(ع) عنوان می‌کنند و از گذشته در اقامه عزای دهه محرم رسم بر این بوده که این روز متعلق به حضرت ابوالفضل(ع) است.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز در سخنرانی روز تاسوعا در حرم منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهار کرد: روز تاسوعا را به نام روز حضرت ابوالفضل (ع) عنوان می‌کنند و از گذشته در اقامه عزای دهه محرم رسم بر این بوده که این روز متعلق به حضرت ابوالفضل (ع) است.

وی با اشاره به اینکه در جریان قیام کربلا اهل بیت (ع) به شهادت رسیدند، اما در ردیف و روالی به شهادت رسیدند افزود: قمر بنی‌هاشم (ع) نیز در یک وضع خاص زمانی شهید شدند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: در روز تاسوعا عمرسعد برای اینکه این عنوان فرماندهی سپاه را از دست ندهد فرمان جنگ را صادر و لشگر را وادار به حمله کرد.

وی با بیان اینکه ۸۴ زن و بچه‌ای که جنگ و سپاه ندیده بودند ناگهان با میانگین لشگر ۳۰ هزار نفره روبه‌رو شدند افزود: مشخص است که این ۸۴ زن و بچه چه وضعیتی پیدا می‌کنند و پس از این حادثه زینب کبری (س)، امام حسین (ع) را خطاب قرار دادند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: وجود سیدالشهدا (ع) حجت بالغه الهی و خلیفه حق پیامبر است؛ پیغمبر از هوای نفس و احساسات صحبت نمی‌کند و هر چه فرمودند: وحی است و امامی که جانشین پیامبر (ص) است نیز سخنشان وحی است.

وی با اشاره به اینکه مظهر خداوند متعال، امام زمان (عج) است افزود: امام حسین (ع) به عباس فرمودند: برو مقابل لشگر و از این‌ها امشب را فرصت بگیر، زیرا امشب، شب عبادت است و حضرت ابوالفضل (ع) امشب را از لشگر مهلت گرفتند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: بزرگی ایشان در کلام و فرمایش امام حسین (ع) بارز شد و مشخص است شخصیت دوم قیام کربلا بعد از سیدالشهدا (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) است.

وی افزود: وجود مقدس حضرت ابوالفضل (ع) در عشق به حق و عشق به ولایت درست مانند آهن تف‌دیده در آتش بود که خاصیت آتش پیدا کرده بود.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اگر در درون دل انسان محبتی شکل بگیرد که براساس آن تمام اندیشه و عقل و فکر و خواسته انسان از بین برود و فقط همه چیز متوجه این محبت شود این همان عشق است.

وی افزود: ایشان به نحوی نسبت به ذات پروردگار عبودیت داشتند که ابوالفضل (ع) عاشق پروردگار بود و این عشق به خدا در مظاهر نمود پیدا می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: عشق به حق و عشق به خداوند متعال در وجود قمر بنی‌هاشم (ع) وجود داشت و علاقه ایشان به حضرت امام حسین (ع) صرفا براساس نسبت برادری نبود.

وی افزود: محور وجود انسان اگر صرفا این محبت شود این همان عشق است و اگر کسی ادعای عشق می‌کند باید چنین خواسته و محبتی در درون دلش ایجاد شود و ادعای عشق خدا از هر کسی ساخته نیست.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار