گوناگون

محمدعلی نجفی پس از «آزادی کوتاه» به زندان بازگشت

محمدعلی نجفی پس از «آزادی کوتاه» به زندان بازگشت

پارسینه: محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران که به جرم قتل همسر دومش، میترا استاد از سوی دادگاه به قصاص و زندان محکوم شده بود، تنها دو روز پس از آزادی با قرار وثیقه به زندان بازگردانده شد.

آزادی پرحاشیه چندان طول نکشید/ بازگشت محمدعلی نجفی به اوین محمدجواد حشمتی با اعلام این خبر اظهار کرد: برابر ضوابط و مقررات قانونی هرچند با گذشت اولیای دم قصاص منتفی می‌شود، ولی در مورد جنبه عمومی جرم قتل، توسط دادگاه حکم مقتضی صادر خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران افزود: ضمن اینکه محکومیت نامبرده بابت نگهداری سلاح غیرمجاز به قوت خود باقی است و سرانجام نیز مجازات اشد اجرا می‌شود.

نجفی روز چهارشنبه با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان آزاد شده بود.

در ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی آمده است: «هر کس مرتکب قتل عمد شود و شاکی نداشته یا شاکی داشته، ولی از قصاص گذشت کرده باشد و یا بهر علت قصاص نشود درصورتیکه اقدام وی موجب اخلال در نظم و صیانت و امنیت جامعه یا بیم تجری مرتکب یا دیگران گردد دادگاه مرتکب را به حبس از ۳ تا ۱۰ سال محکوم می‌کند.»

وکیل نجفی نیز پیشتر از اعتراضش به حکم شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران در خصوص قتل عمد خبر داده و گفته بود معتقدیم آنچه رخ داده قتل شبه عمد است.

ارسال نظر

  • ناشناس

    یک تبصره هم هست که سن آقای نجفی باعث می شود که قاضی جایگزین حبس و زندان برای ایشان در نظر بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار