گوناگون

کالا‌های ایرانی توان رقابت با محصولات کشور‌های منطقه را دارد

پارسینه: نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخزر و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: قدرت تولید کالا‌های با کیفیت در ایران زیاد است و اغلب تولیدات داخلی توان رقابت با محصولات مطرح منطقه را دارد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در آستانه برپایی نخستین نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید در نمایشگاه بین المللی تهران اظهارداشت: بازار‌های خوبی برای فروش کالا‌های ایرانی در این کشور‌ها وجود دارد و به همین دلیل صادرات این کالا‌ها با فروش خوبی روبرو خواهد شد.
وی گفت: در زمان حاضر باتوجه به افزایش قیمت دلار و انواع ارز در بازار‌های داخلی، بهترین فرصت برای تولیدکنندگان ایرانی فراهم شده که کالا‌های با کیفیت خود را صادر کنند، چون در این شرایط ارزی هیچ کالای خارجی به لحاظ قیمت، توانایی رقابت با کالا‌های داخلی را ندارد.
رحیمی توضیح داد برای مثال اکنون یک خمیردندان خارجی اگر با ۲ دلار به کشور وارد شود قیمت آن برای مصرف کننده داخلی ۲۴ تا ۲۵ هزارتومان خواهد بود در حالی که اگر همین خمیردندان با کیفیت عالی و بسته بندی مناسب در کشور تولید شود یک پنجم این قیمت را ندارد.
این نماینده مجلس تاکید کرد با توجه به افزایش نرخ ارز باید تولیدات با کیفیت خود را افزایش دهیم و بازار‌های صادرات را تقویت کنیم تا با صدور این کالاها، تولیدکنندگان بتوانند به درآمد‌های مناسب برسند.
نماینده مردم تربت جام گفت: صادرات در زمان رشد نرخ ارز، یک فرصت طلایی برای رشد اقتصادی جامعه فراهم می‌کند و وقتی با تولیدکنندگان نیز صحبت می‌کنیم آنان بر این نکته تاکید می‌کنند که درآمد‌های صادراتی کالا‌ها در این زمان خیلی زیاد شده است.
وی به برخی از موانع صادرات محصولات داخلی اشاره کرد و گفت: در صادرات محصولات داخلی موانعی وجود دارد که باید برطرف گردد و قوانین دست و پاگیر نیز حذف شود.
نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید ۲۷ تا ۳۰ تیرماه جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.
در این نمایشگاه ۴ روزه، فعالان بخش‌های مختلف لوازم خانگی، صنایع دریایی، نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع معدنی (فلزی و غیرفلزی)، خودرو و قطعات و همچنین مخابرات مشارکت دارند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار