گوناگون

نحوه بستن چمدان برای سفر

نحوه بستن چمدان برای سفر

آماده شدن برای یک سفر، چه یک سفر کوتاه یا یک تعطیلات طولانی‌تر، همیشه یک رویداد مهم و هیجان‌انگیز است.

 بااین‌حال، در فرایند آمادگی برای سفر، یک چالش بزرگ وجود دارد و آن چیزی نیست به‌جز چیدن و بستن چمدان. سازمان‌دهی کارآمد چمدان نه‌تنها فضای بیشتری را برای وسایلی که می‌خواهید با خود ببرید ایجاد می‌کند، بلکه بی‌نظمی وسایل را پس از رسیدن به مقصد به حداقل می‌رساند. در ادامه قصد داریم در مورد نحوه بستن چمدان برای سفر به‌طور کارآمد توضیح بدهیم.

 

Picture1

بگذارید سفرتان نحوه بستن چمدان را مشخص کند

بعد از برنامه‌ریزی سفر و خرید بلیط هواپیما، قطار یا هر نوع وسیله نقلیه‌ای که می‌خواهید با آن سفر کنید، فرآیند جمع کردن وسایل ضروری آغاز می‌شود. در ابتدا بهتر است با پرسیدن چند سؤال اساسی از خود شروع کنید؛ مثلاً از خودتان بپرسید «سفرم چه نوع سفری است؟»

درک هدف سفر خود، چه یک تعطیلات ساحلی، گردشگری در فضای شهری، سفر کاری یا طبیعت‌گردی باشد، به انتخاب لباس مناسب و همچنین تعیین مقدار وسایل موردنیاز کمک می‌کند. همچنین مهم است که شرایط آب‌وهوایی و محدودیت‌های بسته‌بندی خود، چه برای کیف‌دستی چه چمدان‌های بزرگ، در نظر بگیرید.

علاوه بر این، باید بدانید که در طول سفر شما امکان شستن لباس وجود دارد یا خیر، زیرا این امر مقدار پوشاک و وسایلی را که باید ببرید، مشخص می‌کند.

 

پوشاک ضروری در هنگام سفر

هنگام بستن چمدان برای سفر، باید برخی از پوشاک ضروری خود را حتماً در نظر بگیرید. تعداد لباس‌هایی که باید بسته‌بندی کنید تا حد زیادی به مدت‌زمان سفر و آب‌وهوا بستگی دارد. برای یک سفر هفت‌روزه، توصیه‌های زیر می‌تواند برای شما مفید باشد.

 

۱. شلوار

برای یک سفر یک هفته‌ای، بردن ۳ شلوار کافی است. سعی کنید سه شلوار مناسب با تنوع در رنگ و جنس انتخاب کنید تا در طول هفته، لباس‌های تکراری نپوشید. همچنین هنگام انتخاب شلوار برای سفر خود، تغییرات دمای روز تا شب را در نظر بگیرید. توصیه می‌کنیم از رنگ‌های خنثی لستفاده کنید تا بتوانید شلوارها را با همه‌ی لباس‌هایتان ست کنید.

 

۲. تاپ، لباس و کت

برای یک سفر هفت‌روزه هنگام بستن چمدان برای سفر، باید حدود چهار تاپ یا زیرپوش بسته‌بندی شود. پیشنهاد می‌کنیم لباس‌هایی را بیاورید که می‌توانند به‌راحتی مرتب و تا شوند و بدون نیاز به اتوکشی، دوباره پوشیده شوند. در آب‌و‌هوای گرم‌تر، لباس‌ها‌ی نازک‌تری بسته‌بندی کنید. علاوه بر این، برای مقاصد خنک‌تر، یک ژاکت یا کت برای محافظت از هوای سرد با خود ببرید. لباس‌هایی که با خود به سفر می‌برید، می‌توانند در اندازه‌ها و بافت‌های مختلف باشند. برای مثال تیشرت آستین‌بلند، تیشرت آستین‌کوتاه، شلوارک، مانتو، پیراهن ساحلی، کت، کاپشن و دیگر موارد می‌توانند اندازه‌ها و ضخامت متفاوتی داشته باشند.

 

۳. لباس زیر

وقتی صحبت از بسته‌بندی لباس زیر در چمدان می‌شود، بهتر است از این نوع پوشاک در سفر خود، کم نیاورید. برای یک سفر هفت‌روزه، هشت جفت لباس زیر، هفت جفت جوراب در چمدان قرار دهید. بااین‌حال، در مناطق گرمسیری که راه‌رفتن با صندل راحت‌تر است، جوراب کمتری به همراه داشته باشید.

 

۴. لباس راحتی یا لباس خواب

هنگام بستن چمدان برای سفر، چه ترجیح می دهید با تی‌شرت و شلوار راحتی بخوابید یا یک ست لباس خواب کامل، حدود دو جفت پیژامه برای یک تعطیلات یک هفته‌ای کافی است. بااین‌حال، کسانی که هر شب باید لباس راحتی جدیدی داشته باشند، اگر فضا کافی در چمدان خود دارند، لباس‌های راحتی بیشتری را درنظر بگیرند.

 

۵. کفش

دو تا سه جفت کفش به همراه داشته باشید که هرکدام عملکرد متفاوتی دارند. توصیه می‌کنیم کفش‌های کتانی برای طبیعت‌گردی و گشت‌وگذار، صندل‌هایی برای ساحل و لباس‌های غیررسمی و کفش‌های رسمی یا پاشنه‌بلند برای مناسبت‌های رسمی، همراه خود ببرید.

 

نکات بسته‌بندی اقلام حین بستن چمدان برای سفر

بعدازاینکه ماشین شخصی خود را برای چیدن وسایل سفر آماده کردید یا بعدازاینکه بلیط اتوبوس، هواپیما یا بلیط قطار خود را خریداری کردید، هنگام بسته‌بندی وسایل موردنیاز در سفر فرا رسیده است. هنگامی‌که در مورد وسایلی که در سفر با خود می‌آورید تصمیم گرفتید، وقت آن است که بسته‌بندی را شروع کنید. کمی وقت بگذارید و چیدمان چمدان خود را سازمان‌دهی کنید. مراقب باشید که هرکدام از وسایل را برای بهداشت و نظم بیشتر در کجا قرار می‌دهید.

 

این وسایل را در قسمت بالای چمدان قرار دهید:

- شلوار: هنگام بستن چمدان برای سفر، شلوار خود را در بالای چمدان قرار دهید. آن‌ها را روی هم در جهت‌های متناوب قرار دهید تا از انباشته شدن کمربندهای حجیم جلوگیری شود.

- تاپ یا زیرپوش: از بقیه قسمت‌های بالای چمدان، برای بسته‌بندی تاپ یا زیرپوش استفاده کنید. برای صرفه‌جویی در فضا و جلوگیری از ایجاد چین‌وچروک، آن‌ها را مرتب تا کنید.

- لباس زیر: اگر چمدان شما دارای یک محفظه جداگانه است، از قسمت میانی آن برای قرار دادن لباس زیر استفاده کنید. این قسمت برای نگهداری جوراب، لباس‌ زیر، مناسب است. از طرف دیگر، اگر از کوله‌پشتی یا یک ساک بزرگ استفاده می‌کنید، می‌توانید جوراب را در کفش خود قرار دهید. همچنین می‌توان لباس‌های زیر را در یک جعبه یا کیف کوچک بسته‌بندی کرد یا آن‌ها را درون یک کیسه، کنار سایر لباس‌های خود قرار دهید.

 

Picture2

این وسایل را در قسمت پایین چمدان قرار دهید:

- کفش: زمانی که مشغول بستن چمدان برای سفر هستید، کفش‌های خود را در قسمت پایین چمدان، نزدیک کفی آن قرار دهید تا از تماس کفی کثیف با لباس‌های تمیز خود جلوگیری کنید. اگر کفش‌هایتان کثیف است، از یک جعبه، ساک کفش یا حتی یک کیسه استفاده کنید تا آن‌ها را جدا از سایر پوشاک نگه دارید.

- لوازم جانبی: جواهرات را در کیسه‌ها، کیف‌ها یا جعبه‌های مناسب نگهداری کنید و آن‌ها را بالای کفش خود قرار دهید. برای وسایل بزرگ‌تر مانند کلاه و کمربند، می‌توانید به‌سادگی آن‌ها را در قسمت پایین چمدان قرار دهید.

- لوازم مراقب پوستی و بهداشتی آرایشی: از کیف‌های مناسب، برای مرتب نگه‌ داشتن لوازم‌آرایش خود استفاده کنید. آن‌ها را در سمت میانی چمدان قرار دهید. بهتر است فقط موارد ضروری را به خود به سفر ببرید. محصولاتی ضروری مانند مرطوب‌کننده یا کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.

- لباس‌های کثیف: مقداری فضا برای لباس‌های کثیف در سمت پایین چمدان خود بگذارید. داشتن یک ساک یا کیسه جداگانه برای تفکیک لباس‌های کثیف از لباس‌های تمیز توصیه می‌شود.

 

Picture3

کلام آخر

آماده کردن چمدان برای یک سفر می‌تواند فرایند استرس‌زایی باشد، به‌خصوص اگر مطمئن نیستید از کجا باید شروع کنید؛ اما با کمی برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی، بسته‌بندی چمدان شما به‌راحتی انجام می‌شود. در این مقاله چند نکته در مورد نحوه بستن چمدان برای سفر بیان کردیم. به یاد داشته باشید که هنگام آماده کردن چمدان برای سفر، وسایل خود را مرتب و منظم بچینید تا سفر خود را لذت‌بخش‌تر و بدون دردسر کنید.

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار