کاهش ارتفاع و فرود اضطراری هواپیمای «ماهان» در پی تهدید جنگنده های متخاصم + اعتراض ایران به دبیر کل سازمان ملل
در حریم هوایی سوریه اتفاق افتاد / این خبر به روزرسانی می شود؛
پارسینه: ارتش روسیه دولت اسرائیل را متهم کرد که در حملات روز پنجشنبه خود به یک پایگاه نظامی در حومۀ دمشق از یک هواپیمای غیرنظامی ایران به عنوان سپر در مقابل پدافند هوایی سوریه استفاده کرده و به این ترتیب جان ١٧٢ سرنشین این هواپیما را به خطر انداخته است.
۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷
کاهش ارتفاع و فرود اضطراری هواپیمای «ماهان» در پی تهدید جنگنده های متخاصم
به گزارش پارسینه؛ خبرگزاری رویترز پنجشنبه‌شب گزارش داد که یک فروند جنگنده اسراییل با نزدیک شدن به هواپیمای مسافربری ایران در آیمان سوریه، برای آن ایجاد مزاحمت کرده است. از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای گفتۀ ارتش اسرائیل جان سرنشینان یک هواپیمای ایرانی را همزمان با بمباران اطراف فرودگاه دمشق به خطر انداخته است.همین منبع افزوده است که همزمان با حملۀ هواپیما‌های اسرائیلی یک هواپیمای ایرباس ۳۲۰ متعلق به ایران در حال فروآمدن بود و به همین خاطر در تیررس پدافند هوایی و توپخانۀ ارتش سوریه قرار گرفت.
 
کاهش ارتفاع و فرود اضطراری هواپیمای «ماهان» در پی تهدید جنگنده های متخاصم

بیانیۀ وزارت دفاع روسیه تصریح کرده است که واکنش سریع برج مراقبت فرودگاه دمشق باعث شد که هواپیمای ایرباس ایرانی و سرنشینان آن از منطقۀ درگیری و از تیررس پدافند هوایی ارتش سوریه خارج شده و اندکی بعد در پایگاه هوایی روسیه در لاذقیه به زمین بنشیند. اما از سوی دیگر ، یک منبع در هواپیمایی لبنان به شبکه خبری المیادین لبنان گفت به نظر می‌رسد جنگنده‌ای که برای هواپیمای مسافربری ایران در حریم هوایی سوریه مزاحمت ایجاد کرده آمریکایی بوده است.
کاهش ارتفاع و فرود اضطراری هواپیمای «ماهان» در پی تهدید جنگنده های متخاصم
تصویری از جنگنده ارتش اسرائیل در نزدیک هواپیمایی ماهان
واکنش آمریکا به مزاحمت جنگنده‌های این کشور برای هواپیمای مسافربری ایرانی
۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۰۵:۴۹

یک مقام آمریکایی بامداد جمعه به خبرگزاری رویترز گفت که یک جنگنده آمریکایی از نوع اف۱۵ در حوزه دید یک هواپیمای مسافربری ایرانی قرار گرفت اما این موضوع در فاصله امن صورت گرفته است.

بر اساس ادعای «بیل اوربان» سخنگوی سازمان تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، دو جنگنده آمریکایی اقدام به پرواز قانونی و همیشگی خود در حریم پایگاه نظامی التنف (در خاک سوریه) همزمان با عبور هواپیمای مسافربری ایرانی بر فراز منطقه کردند.

«بیل اوربان» سخنگوی سازمان تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا در این باره به صدای آمریکا گفت: «جنگنده اف-۱۵ در ماموریت هوایی روتین خود در مجاورت پایگاه التنف در سوریه اقدام به بازرسی بصری هواپیمای مسافربری ماهان ایران و در فاصله‌ای ایمن در حدود ۱۰۰۰ متری از این هواپیما پرداخت.»

وی در ادامه گفت که بازرسی بصری با هدف اطمینان یافتن از امنیت پرسنل نیروهای ائتلاف در پایگاه التنف صورت گرفت و زمانی که خلبان اف-۱۵ هواپیما را به عنوان هواپیمای مسافربری ماهان ایر شناسایی کرد، اف -۱۵ به صورت امن اقدام به فاصله گرفتن از هواپیما کرد.

سخنگوی سنتکام مدعی شد که مزاحمت جنگنده‌های این کشور برای هواپیمای مسافربری ایرانی حرفه‌ای بوده و بر اساس معیارهای بین‌المللی صورت گرفته است.

هواپیمای ماهان در فرودگاه امام(ره) به زمین نشست
۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۰۳:۲۰

هواپیمای ایرباس A۳۱۰ خطوط هوایی ماهان که در ساعات پایانی پنجشنبه دوم مرداد مورد تهدید جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفته بود، پس از تخلیه مسافرانش در فرودگاه بیروت، عازم ایران شد و لحظاتی قبل در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست.

این ایرباس A۳۱۰ که متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان است در آسمان سوریه از سوی دو جنگنده آمریکایی مورد تعرض و تهدید قرار گرفت. 

خلبان پرواز پس از تهدید این جنگنده‌های آمریکایی با کاهش ارتفاع به سمت فرودگاه بیروت حرکت کرد و به سلامت در فرودگاه بیروت هواپیما به زمین نشست.

این در حالی است که به دلیل کاهش ارتفاع سریع هواپیما و تصمیم خلبان برای گریز از هواپیماهای جنگنده، چند نفر از مسافران این پرواز مصدوم شده‌اند که با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند و حال بقیه مسافران خوب است.

بنابراین گزارش این هواپیما پس از تخلیه مسافران خود در فرودگاه بیروت سوختگیری کرده و با شماره پرواز ۵۱۱۵۳ به سمت کشورمان بازگشت.

روابط عمومی شرکت هواپیمایی ماهان به فارس گفته است که طی امروز در این باره بیانیه رسمی خواهد داد.

 

 

حرکت هواپیمای مسافربری ماهان به مقصد تهران
۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۰۱:۳۰

هواپیمای مسافربری ماهان، پس از اینکه دو جت جنگنده برای آن ایجاد مزاحمت کردند، دقایقی پیش فرودگاه بیروت را به مقصد تهران ترک کرد.

این هواپیما در حال عبور از آسمان سوریه است.

کاهش ارتفاع و فرود اضطراری هواپیمای «ماهان» در پی تهدید جنگنده های متخاصم + اعتراض ایران به دبیر کل سازمان ملل
 
واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با مزاحمت دو جت جنگنده برای هواپیمای ماهان
۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۰۱:۱۹

سخنگوی وزارت امور خارجه به حادثه امشب برای هواپیمای ماهان که عازم بیروت بود واکنش نشان داد.

سید عباس موسوی در رابطه با حادثه امشب برای هواپیمای ماهان که عازم بیروت بود اظهار داشت: جزئیات این حادثه در دست بررسی است و پس از تکمیل اطلاعات اقدامات لازم سیاسی و حقوقی به عمل خواهد آمد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در عین حال در تماس مجید روانچی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد با آقای گوترش دبیرکل آن سازمان صراحتا تاکید شده است که چنانچه هر حادثه‌ای در مسیر برگشت برای این هواپیما اتفاق افتد جمهوری اسلامی ایران آمریکا را مسئول آن خواهد شناخت. این پیام همچنین به سفیر سویس در تهران نیز داده شده است.

خلبان هواپیمای ماهان: جنگنده‌ها آمریکایی بودند
۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۰۰:۴۴

 نورنیوز نوشت: در گفت‌وگویی که خلبان هواپیمای ماهان  با خلبانان دو جنگنده برای اعلام هشدار جهت رعایت فاصله ایمن داشته است آنها خود را آمریکایی معرفی کرده اند.

در صورت تایید نهایی انجام این اقدام از سوی جنگنده های امریکایی انتظار می‌رود در اولین گام، اقدامات دیپلماتیک و حقوقی به منظور اعلام اعتراض رسمی جمهوری اسلامی نسبت به راهزنی هوایی جنگنده های ارتش آمریکا و تهدید جان مسافران پرواز مسافری انجام شد

گفتگو با حسن عظیم زاده خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در بیروت
۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۰۰:۴۱
توضیح المیادین و شرح واقعه / اعلام سه مجروح در حادثه
۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۰۰:۳۵

منابع لبنانی از تعرض دو جنگنده اسراییلیبه هواپیمای مسافربری ماهان بر فراز آسمان دمشق خبر دادند که عازم بیروت بود.

نزدیک شدن این دو جنگنده اسرائیلی به این هواپیمای مسافربری باعث کاهش ناگهانی ارتفاع و زخمی شدن چندتن از سرنشینان آن شد.

براساس این گزارش این هواپیما در فرودگاه بیروت به زمین نشست.

در اثر این تهاجم، هواپیمای مسافربری ماهان مجبور به کاهش ارتفاع سریع شد که در پی آن سه مسافر لبنانی مصدوم شدند که حال یکی از مصدومان وخیم است. تعدادی از خدمه پروازی نیز آسیب دیدند.

در حالیکه گفته شده این جنگنده‌ها اسرائیلی بودند، برخی منابع از آمریکایی بودن آن خبر دادند. منابع اگاه به نقل از برج مراقبت فرودگاه دمشق اعلام کردنداین دوهواپیما، دو فروند جنگنده آمریکایی بودند که به فاصله صدمتری هواپیمای ماهان نزدیک شدند.

شبکه المیادین به نقل از یک منبع خبری گزارش داد که «جنگنده‌های اسرائیلی» تعمداً اقدام به پرواز در نزدیکی هواپیمای مسافربری ایران کرده‌اند تا پدافند هوایی سوریه هواپیما را ساقط کند.

منابع خبری در خبر تکمیلی خود به نقل از کاپیتان پرواز اعلام کرده‌اند که هواپیماهای متخاصم، آمریکایی بوده‌اند. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی، اسراییلی‌بودن جنگنده‌های مزاحم را رد کرده است.

تصاویر از هواپیمای مورد تعرض قرار گرفته ماهان
۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۰۰:۱۵

اولین تصاویر از هواپیمای مورد تعرض قرار گرفته ایرانی توسط جنگنده‌های صهیونیستی که تعدادی از مسافران زخمی شده‌اند!

 
نظرات
سبحان شاهمرادی اصولگرا
اسرائيل موشی دارد با دم شیر بازی میکند
ناشناس
خنده امد خلق را!
ناشناس
برعکس گفتی
چی میزنی؟
ناشناس
سبحان چرا همش حرف میزنی اسلام و حکومت مسلمین جهان در خطر است کاری بکن
سروش
سبحانف چی شد قبلا میگفتی رژیم اشغالگر قدس حالا اسم دیگه بکار میبری؟
ناشناس
سبحان شاهمرادی اصولگرا شما تا مردم ایران را به کشتن ندی آروم نمیگیری
همش داری کری میخونی چرا خودت بلند نمیشی بری سوریه بشی مدافع حرم بشار اسد جانت؟؟؟؟
سبحان شاهمرادی اصولگرا
بحمد الله
خبر خوشی از عراق امروز رسیده است
و
چهار موشک به پایگاه اشغالی بسمایه در جنوب بغداد
که تحت اشغال ارتش شرور آمریکا است اصابت کرده است
و شماری از آشیانه های جنگنده های آمریکایی را با خاک
یکسان کرده است!
این تازه اول ماجرای است منتظر ضربات بعدی هم باشند
حکومت اسلامی ایران از حق مردم ایران جلوی قلدری
رژیم طاغوتی آمریکا کنار نمی آید
ناشناس
فکر کنم کم کم مجبور میشید روزشمار 25 سال رو بکنید 250 سال!!!!!
ناشناس
سبحان جون خبرنگار20و30 هستی نه؟ یا ازعوامل دیکتاتورسوریه؟
ناشناس
تهران بیروت چه ربطی به سوریه داره!
ناشناس
جنگ نشه صلوات
خدايا خودت به ما جوانا رحم كن
ناشناس
داداش به نظرت الان دنیا توی دوران صلح به سر میبره؟ خوابی؟! نصف جنگ گذشته داره نتیجه معلوم میشه تو میگی خدایا جنگ نشه؟!
سبحان شاهمرادی اصولگرا
ای ترسوی بزدل
امثال تو مایه ننگ و شرم برای ملک اسلامی ایران هستید!

نصرت خدا با مومنین هست که شجاع اند و زیر بار ظلم نمیروند
و شوق جنگ و قتال در راه اسلام را دارند!

خدایا نصرت و پیروزی را برای اسلام و مسلمین علیه
اشرار جهانی تقدیر بفرما
ناشناس
این چه مدل جنگیه 1500سال ادامه داره تمام بشو هم نیست
ناشناس
سبحان جون خداشفات بده.مایه ننگ بشریت هستی.مومنین ازنظرتوظالمین هستند
ناشناس
هواپیمای مسافربری حامل تسلیحات !!
ناشناس
سخنگوی اسرائیل هستی شما؟!
ناشناس
نه عزیزم از انفجار ناوشون خیلی ناراحت بودن به هواپیمای مسافربری گیر دادن
ناشناس
ساندیسی ۳۱۸.
خلبان ماهان خودش گفت با مسافربری سلاح حمل می کنند و یکبار هم رشوه داده
حمید
بالاخره هواپیماهای جنگنده اسراییلی بودند یا امریکایی؟
ناشناس
مگه میخوای بخری؟ از من میشنوی نخر، دور رنگه!
سبحان شاهمرادی اصولگرا
سگ زرد برادر شغال هست
سروش
شما که همه جور سلاح با این طیاره میبرید دو تا موشک هم ببندید زیر دلش جنگنده متخاصم اومد بزنه رد بشه
ناشناس
1.57 گوله نمک تو این همه بامزگی رو چه جوری بدست آوردی . ادامه بده کاربران گاهی هم به دلقک و خنده نیاز دارن .
ناشناس
وقتی صبح تا شب شعار نابودی اسرائیل میدهید، اسرائیل هم مثل برگ چغندر منتظر نابود شدن نمی ماند و هر کاری میکند. این هواپیما و آدمهای داخلش و محموله اش هم عادی نبودند. آدم معمولی در این دوران کرونایی دور و بر سوریه و لبنان چکار دارد؟