پیشنهاد پارسینه
شبکه خبری روسی زبان روسیه ۲۴ برای برخی از بولتن‌های خبری خود یک ربات خبرخوان را معرفی کرده است.
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۴
۰
این ربات که "آلکس" نام دارد باعث واکنش‌هایی در بین مخاطبان شده است.برخی از مخاطبان از ظاهر او شاکی هستند و او را به پخش تبلیغات سیاسی متهم می‌کنند.Promobot که ربات‌های خدماتی تولید می‌کند، این ربات را در شهر پرم ساخته است.سر این ربات سیلیکونی و چهره اش براساس چهره آلکسی یوژاکف، یکی از صاحبان کمپانی تولید کننده ساخته شده است.در حال حاضر این ربات مجری تنها صورت و گردن خود را حرکت می‌دهد. اما نسخه نهایی ربات به طور کامل توانایی حرکت دارد.به گفته سازندگان این ربات، ساخت این ربات دو سال پیش آغاز و باید در سال گذشته بطور کامل عرضه می‌شد.
 
رباتی که در شبکه تلویزیونی روسیه خبرخوان شد

گفته شده که هزینه ساخت این ربات بیش از یک میلیون روبل روسیه (۱۵۶۰۰ دلار) است.سازندگان این ربات تاکنون سفارش ساخت ۱۲ ربات دیگر از این نوع را دریافت کرده‌اند.شبکه خبری روسیه ۲۴ گفته که مجری جدید این شبکه کاملا روسی است و "تمامی نرم افزار‌ها و تقریبا تمام اجزا آن در داخل کشور تولید شده است".
 
تعداد بازدید : 314


"آلکس" تاکنون چند بولتن خبری برای شبکه خبری روسیه ۲۴ اجرا کرده است.او در زمان اجرای بخشی از بولتن خبری درباره کنفرانس هوش مصنوعی در مسکو با لبخندی گفت: "باید بگویم که در نمایشگاه نوآوری‌های تکنولوژی، مهم‌ترین قهرمان من بودم: آلکس ربات".شبکه خبری روسیه ۲۴ در وبسایت خود نوشته: "برای اولین بار یک ربات در قالب مجری خبر ظاهر شده، این برعهده مخاطبان تلویزیون است که درباره نحوه اجرای او تصمیم گیری کنند. "این شبکه خبری همچنین از مخاطبانش پرسیده: "آیا ربات‌ها می‌توانند جایگزین خبرنگاران شوند؟ "
 
 
پــنــجــره
ارسال نظر
نمای روز
آخرین اخبار
سداد
شفا دارو