پیشنهاد پارسینه
'جرمی کوربین' رهبر حزب کارگر انگلیس از همکاری سابق خود با یک شبکه تلویزیونی ایران دفاع کرد.
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
۰

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس در گفتگو با کانال چهار انگلیس چندین بار از سوی مجری این شبکه، درباره همکاری‌اش با 'پرس تی وی' مورد پرسش قرار گرفت و او هر بار پاسخ می‌داد که در یک مقطع زمانی با این شبکه همکاری داشته و دیگر ندارد.

مجری کانال چهار با بیان این ادعا که او با شبکه‌ای همکاری داشته که در ماجرای خبرنگار مخالف ایرانی متهم است؛ پرسید که آیا او مشخصاً از این همکاری متأسف است، کوربین پاسخ داد 'خیر' و افزود در هر برنامه‌ای که شرکت کرده درباره برقراری عدالت و حقوق بشر سخن گفته است.

ماجرای خبرنگار ایرانی تبار، یک اتهام ساختگی است که در جریان آن پرس تی وی به انجام مصاحبه اجباری با وی متهم شد.
درواقع این شبکه تلویزیونی ژوئیه سال ۲۰۰۹ برنامه‌ای ۱۰ ثانیه‌ای از مصاحبه با مازیار بهاری پخش کرد که بهاری پس از آزادی به بهانه این‌که شبکه پرس تی‌وی مصاحبه‌ای اجباری با وی انجام داده است علیه این شبکه شکایت کرد.

در پی این شکایت، سازمان نظارت بر رسانه‌های انگلیس (آفکام) در اکتبر ۲۰۱۱ ادعا کرد پرس تی‌وی با پخش این مصاحبه، قوانین پخش این سازمان را نقض کرده است.

آفکام به این بهانه ۱۰۰ هزار پوند پرس تی‌وی را جریمه کرد، دفتر این شبکه در لندن را بست و پخش برنامه‌های پرس تی‌وی از ماهواره اسکای را ممنوع کرد.

کمتر از سه هفته پیش 'پرس تی وی' به دلیل انتشار خبری درباره رأی عدم اعتماد اعضاء حزب کارگر انگلیس به خانم ژوان ریان نماینده این حزب که ریاست گروه موسوم به دوستان اسرائیل را بر عهده دارد در کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

ریان که از منتقدین سرسخت کوربین و گرایش‌های ضد سامی گری او به شمار می‌رود در نشست سه هفته پیش اعضاء این حزب رأی اعتماد نیاورد و برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود، پرس تی وی را به نفوذ در این نشست و نقض قوانین حزبی متهم کرد.

هم‌زمان، لابی صهیونیسم به بهانه لغو مجوز 'پرس تی وی' از سوی آفکام و اشاره به این مساله که نشست یادشده مختص اعضای حزب کارگر بوده، خواستار انجام تحقیق دراین‌باره شده است. 'پرس تی وی' هرگونه اتهام در این رابطه را رد کرده است.

پــنــجــره
ارسال نظر
نمای روز
آخرین اخبار
شفا دارو
آسیا تک داخلی
شاتل 2