پیشنهاد پارسینه
یک رسانه سعودی تلویحا با متهم کردن داشتن پادشاهی عمان به دست داشتن در آنچه به زعم خود قاچاق رهبران حوثی به خارج خواند، به این کشور حمله کرد.
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
۰
روزنامه الشرق الاوسط به مخالفت ائتلاف سعودی اماراتی با میانجی‌گری سلطان‌نشین عمان برای آزادی برخی پسران و نزدیکان عبدالله صالح رئیس جمهور سابق اشاره کرد و آن را به تردید‌ها درباره پیشنهاد انصارالله مرتبط دانست.

این روزنامه که دیدگاه سعودی را به شکل تقریبا رسمی منعکس می‌کند، نوشت: شرط حوثی‌ها (انصارالله) برای تامین هواپیمای عمانی با هدف انتقال افراد آزاد شده به مسقط شک و تردید‌هایی را مطرح می‌کند و به زعم رسانه سعودی این احتمال را مطرح می‌کند که این گروه (انصارالله) به دنبال قاچاق برخی رهبران برجسته خود به خارج است.

این رسانه سعودی بدون هرگونه سند و مدرکی مدعی شده است که احتمال وجود شخصیت‌های ایرانی و حزب الله هم در میان این افراد بعید نیست.

بر اساس این گزارش، عمان موفق شد موافقت حوثی‌ها (انصارالله) را برای آزادی صلاح و مدین دو پسر عبدالله صالح، محمد عبدالله صالح و عفاش طارق محمد عبدالله صالح و انتقال آن‌ها به مسقط به دست آورد.

به نوشته این روزنامه، ائتلاف سعودی اماراتی در ابتدا با این پیشنهاد موافقت کرد، ولی بدون بدون هیچ گونه توضیحی درباره دلایل و پس زمینه آن از این پیشنهاد عقب نشینی کردند، الشرق ا. لاوسط علت این عقب نشینی به تردید‌ها و نگرانی‌ها درباره اقدام هواپیمای عمانی به قاچاق برخی فرماندهان حوثی و لبنانی به زعم این روزنامه برمی‌گردد.

با وجودی که این روزنامه سعودی به صورت ضمنی اتهاماتی را به سلطان‌نشین عمان نسبت می‌دهد، اما در عین حال به درستی گفتگو‌ها و موفقیت عمان در متقاعد کردن انصارالله برای آزاد کردن پسران عبدالله صالح و دو نفر از نزدیکانش که در ماه دسامبر بازداشت شده بودند، اعتراف کرده است.
پــنــجــره
ارسال نظر
نمای روز
آخرین اخبار
شفا دارو
آسیا تک داخلی
شاتل 2