گوناگون

راز قتل مرد بلال‌فروش پس از ۱۲ سال فاش شد

راز قتل مرد بلال‌فروش پس از ۱۲ سال فاش شد

پارسینه: جوان موتورسواری که از ۱۲ سال قبل به اتهام قتل مرد بلال فروش در مشهد تحت تعقیب پلیس قرار داشت با صدور دستورات ویژه قضایی و درحالی دستگیر شد که مدعی است خانواده مقتول از خونخواهی فرزندشان گذشت کرده اند!

حدود ساعت ۳ بامداد بیست و سوم مرداد سال ۸۸ بود که زنگ تلفن قاضی ویژه قتل عمد به صدا درآمد و ماموران انتظامی از وقوع یک جنایت هولناک در جاده منطقه تفریحی جاغرق خبر دادند. در آن ساعت بامداد که قاضی حسین امام وردی (بازپرس ویژه قتل عمد در زمان حادثه) مشغول انجام تحقیقات میدانی درباره نزاع دسته جمعی منجر به قتل تعدادی جوان در اطراف میدان جمهوری اسلامی (تلویزیون) بود، ادامه بررسی‌ها را به ضابطان دستگاه قضایی سپرد و خود به همراه گروهی دیگر از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی عازم منطقه ییلاقی جاغرق شد.

بررسی‌های مقدماتی بازپرس وقت شعبه ۸۰۴ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بیانگر آن بود که دو جوان موتورسوار به همراه یک جوان پراید سوار برای خرید بلال پخته (ذرت) در حاشیه جاده ییلاقی توقف کرده اند، اما ناگهان با یکی از بلال فروشان آن منطقه درگیر شده اند. گزارش خراسان حاکی است، این درگیری که با مشاجره لفظی ادامه داشت در یک لحظه به چاقوکشی انجامید.

برق تیغه چاقو در تاریکی جاده و زیر نور زغال‌های منقل درخشید و بر پیکر جوان بلال فروش فرود آمد. این جوان ۳۰ ساله که غلامعلی نام داشت با وارد آمدن ۵ ضربه چاقو نقش بر زمین شد و جان خود را از دست داد. این در حالی بود که نوجوانی نیز در این حادثه مصدوم شده بود، اما مهاجمان بعد از وقوع این جنایت هولناک سوار بر موتورسیکلت و خودرو از صحنه حادثه گریخته بودند.

با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا، قاضی امام وردی براساس تجربیات قضایی، بی درنگ دستور اجرای طرح مهار در مبادی ورودی و خروجی منطقه تفریحی جاغرق را صادر کرد و بدین ترتیب گروهی از نیرو‌های انتظامی شبانه جاده‌های عبوری را زیر نظر گرفتند و به بازرسی وسایل نقلیه پرداختند. در همین حال ماموران انتظامی با توجه به مشخصاتی که شاهدان صحنه جنایت از حضور یک جوان پراید سوار در صحنه حادثه داده بودند، او را در حالی شناسایی و دستگیر کردند که پشت ترافیک سنگین جاده منتظر بازگشایی مسیر برای فرار از محل بود.

با انتقال این جوان ۱۹ ساله به مقر انتظامی، تحقیقات از وی در حضور قاضی ویژه قتل عمد آغاز شد، اما این جوان با بیان این که در جنایت نقشی نداشته و دو برادر موتورسوار با بلال فروش درگیر شده اند، گفت: آن دو برادر که در باشگاه ورزشی فعالیت می‌کنند از دوستان من هستند. چندین ساعت قبل از این حادثه با من تماس گرفتند تا همدیگر را ملاقات کنیم.

من به آن‌ها گفتم در محدوده جاغرق هستم که آن‌ها گفتند ما هم در مسیر هستیم. این جوان متهم به شرکت در نزاع دسته جمعی منجر به قتل ادامه داد: آن‌ها با موتورسیکلت از راه رسیدند و ما در مسیر جاده همدیگر را ملاقات کردیم و در آن منطقه دور زدیم. سپس در مسیر جاده تصمیم گرفتیم با هم بلال بخوریم، اما در یک لحظه مشاجره‌ای بین دو برادر و مرد بلال فروش شروع شد که در نهایت به چاقوکشی انجامید و یکی از آن‌ها با ضربات چاقو جوان بلال فروش را زخمی کرد و بعد از آن هم از ترس حضور اهالی روستا، بلافاصله از آن منطقه گریختیم.

در پی اعترافات این جوان ۱۹ ساله، بی درنگ قاضی امام وردی، دستور دستگیری ضاربان فراری را صادر کرد و جوان ۱۹ ساله نیز برای تکمیل مراحل تحقیقات روانه زندان شد.

اما کارآگاهان اداره جنایی در حالی منزل مهاجمان موتورسوار را در مشهد شناسایی کردند که آن‌ها در منزل حضور نداشتند. به همین دلیل تحقیقات گسترده‌ای برای ردیابی متهمان آغاز شد. هیچ سرنخی از مخفیگاه آنان که به شهر‌های دیگر کشور گریخته بودند به دست نیامد تا این که بعد از گذشت ۱۲ سال از این ماجرا، کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد متهمان در تهران حضور دارند و اکنون متاهل و دارای فرزند هستند. چرا که چند سال قبل خانواده متهمان به جنایت اسباب و اثاثیه خود را جمع کردند و عازم تهران شدند.

همین موضوع ظن کارآگاهان را برانگیخت و آن‌ها بعد از چند سال رصد‌های اطلاعاتی بالاخره، مخفیگاه یکی از متهمان را در خیابان نبرد جنوبی شناسایی کردند.

در همین حال و با صدور دستوری ویژه از سوی قاضی زرگر (قاضی شعبه اول اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) گروهی از کارآگاهان با نظارت و هدایت مستقیم سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) عازم تهران شدند و به مجتمع مسکونی رفتند که محمدرضا (متهم) در آن جا حضور داشت. وقتی کارآگاهان در واحد آپارتمانی را به صدا درآوردند او بی خیال در منزل را گشود، اما زمانی که کارآگاهان را مقابل خود دید با مقاومت در برابر دستگیری سعی کرد از چنگ آن‌ها بگریزد او هرچه فریاد زد «به کرونا مبتلا هستم!» هیچ فایده‌ای نداشت و کارآگاهان حلقه‌های قانون را بر دستان وی گره زدند.

این جوان که اکنون حدود ۳۴ سال دارد در همان بازجویی‌های مقدماتی ادعا کرد: به صورت غیابی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک خراسان رضوی محاکمه شده، اما از خانواده مقتول رضایت گرفته است و آن‌ها از خونخواهی فرزندشان گذشته اند و ...

براساس گزارش، این درحالی است که پرونده متهمان به جنایت هنوز در شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد باز است و حکم جلب عامل جنایت صادر شده بود.

تحقیقات بیشتر درباره ادعا‌های متهم زیرنظر سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) درحالی ادامه دارد که عامل این نزاع مرگبار تحویل پلیس آگاهی تهران شده است تا مراحل قانونی انتقال وی به مشهد طی شود.
منبع: خراسان

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار