گوناگون

رسانه چینی: دانشمندان غربی برای جعل واقعیات کرونا تحت فشار قرار دارند

رسانه چینی: دانشمندان غربی برای جعل واقعیات کرونا تحت فشار قرار دارند

پارسینه: یک رسانه چینی از اعمال فشار و تهدید به قتل شماری از دانشمندان از سوی برخی دولت‌های غربی برای بیان روایت جعلی و ضد چین در زمینه منشا کرونا خبر داد.

یک رسانه چینی گزارشی از کارزار دولتی سرکوب و تهدید به قتل برخی دانشمندان آمریکایی و استرالیایی که در حال تحقیق درباره منشا کرونا هستند منتشر کرده است.

به نوشته روزنامه انگلیسی زبان «گلوبال تایمز» یک منبع مطلع گفت که «پیتر دازاک» دانشمند آمریکایی و رئیس «اتحادیه اکو» توسط ایمیل، تماس تلفنی و پیام در شبکه‌های اجتماعی تهدید می‌شود و افرادی که به او حمله کرده‌اند عموماً دارای گرایش‌های راست افراطی و سفیدبرترپنداری هستند.

این منبع مطلع گفت، یک کارزار سیاسی هماهنگ برای تضعیف اشخاص مخالف با روایت نشت آزمایشگاهی کرونا وجود دارد و این کارزار عمدتا از محافل جناح راست در ایالات متحده، استرالیا و اروپا، به ویژه انگلیس نشات می‌گیرد.

این رسانه چینی به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه به این موضوع اشاره کرد. «وانگ ون بین» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، بسیاری از دانشمندان که روح علم را حفظ می‌کنند توسط برخی دولت‌ها و افراط گرایان مورد حمله قرار گرفته یا حتی تهدید به مرگ شده‌اند.

«ادوارد هولمز» زیست شناس تکاملی شاغل در دانشگاه سیدنی دیگر دانشمندی است که برای عدم افشای حقایق درباره منشا کرونا تحت فشار دولت سیدنی قرار دارد. او در نامه‌ای سرگشاده که در آوریل گذشته منتشر کرد گفت که هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند کرونا در یک آزمایشگاه در «ووهان» در چین ایجاد شده است. ادوارد هولمز نیز از جمله دانشمندانی است که یک محموله پستی محتوی گلوله‌های جنگی دریافت کرده است.

یک منبع مطلع در این باره گفت که هولمز تهدید شده که اگر همچنان به بیان عقاید در مورد ریشه ویروس ادامه دهد، ممکن است حتی با سرکوب بیشتری روبرو شود. این منبع آگاه افزود که به دلیل فشار فوق العاده‌ای که هولمز با آن روبرو است، وی تحت روان درمانی است و قادر به انجام کار‌های علمی و تحقیقاتی عادی نیست.

گلوبال تایمز در خاتمه نوشت، گرچه دولت و سیاستمداران ایالات متحده برنامه سیاسی خود را با فرضیه نشت آزمایشگاهی کرونا، با هدف قرار دادن شماری از دانشمندان جهانی و موسسه پیش بردند، اما اکثر دانشمندان این نظریه را رد کرده‌اند.

«دانیل آندرسون» از دانشمندان خارجی که در آزمایشگاه در ووهان کارمی‌کرد، گفت که تا پایان سال ۲۰۱۹ متوجه بیماری شخصی دراین آزمایشگاه نشده بود. این در حالی است که روزنامه «وال استریت ژورنال» به تازگی ادعا کرد سه محقق این آزمایشگاه با علائم شبیه آنفولانزا در نوامبر ۲۰۱۹ در بیمارستان بستری شدند. دانیل آندرسون همچنین آزمایشگاه ووهان را دارای بالاترین سطح ایمنی و زیستی با روش‌های بسیار سختگیرانه توصیف کرد.
منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

  • شیرین صفوی

    ساکت چینی ویروس زاها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار