گوناگون

هشدار چینی‌ها به ناتو درباره جنگ با روسیه: نابود خواهید شد!

هشدار چینی‌ها به ناتو درباره جنگ با روسیه: نابود خواهید شد!

پارسینه: خوانندگان پورتال چینی "گوانچا" کشور‌های غربی را از وخیم کردن اوضاع در دریای سیاه بر حذر داشتند.

این نشریه مطالبی را منتشر کرد که در آن به تنش رو به رشد در منطقه پس از حادثه ناوشکن انگلیسی "دیفندر" (Defender) در سواحل کریمه به دلیل افزایش تعداد کشتی‌های جنگی کشور‌های ناتو در دریای سیاه در رابطه با رزمایش See Breeze (نسیم دریا) اشاره شده است.

خوانندگان پورتال با حرارت زیاد نسبت به وقایع فعلی دریای سیاه واکنش نشان دادند.

از یکی از کاربران پرسید: "من می‌خواهم بدانم که آیا این سه کشتی قادر به ایستادگی به مدت حداقل نیم ساعت در یک نبرد واقعی هستند؟ "

کاربر دیگری به او پاسخ داد و نوشت: "بهتر است مدت ایستادگی آن‌ها را در دقیقه بشمارید! "

کاربر سوم افزود: "نابودی در انتظار تمام آن کشتی‌های جنگی ناتو خواهد بود که به دروازه‌های روسیه برسند. "

کاربر بعدی محاسبات خود را ارائه داد: "حتی یک دقیقه در برابر یک کشتی روسی ایستادگی نخواهند کرد".

خواننده دیگری گفت: "این در کنار دروازه‌های روسیه است و بنابراین ناو‌ها مورد نیاز نیستند، موشک‌های گارد ساحلی کافی هستند. "

کاربر دیگری به غرب هشدار داده و نوشت: "ناتو واقعاً با آتش بازی می‌کند! خب، ناتو فقط یک اسباب بازی آمریکایی است. بازی را ادامه دهید، نابود خواهید شد! ".

کاربر بعدی نوشت: " گروهی از سگ‌ها به سمت یک خرس پارس کردند. او دندانهایش را نشان داد و آن‌ها دمشان را در میان پاهایشان گرفته و به سوی حامی خود فرار کردند. "

یکی دیگر از چینی‌ها توصیه کرد: "چنین فرصتی به ندرت اتفاق می‌افتد و به سرعت می‌گذرد، از فرصت استفاده کرده و نیمی از ناوگان ناتو را غرق کنید. "

یکی دیگر از کاربران دیدار اخیر پوتین و بایدن را را به یاد آورده و نوشت: "پوتین در خلال جلسه در پشت در‌های بسته در ژنو با جوی خواب آلود چه کرد؟ این باعث شد ناتو چنین تلاش‌های ناامیدانه‌ای انجام دهد تا به نوعی به روسیه آسیب برساند! "

کاربر بعدی افزود: "تا آن‌ها در دریای سیاه هستند، به سرعت غرقشان کنید! "

رزمایش بزرگ کشور‌های عضو ناتو و اوکراین تحت عنوان Sea Breeze از روز دوشنبه در قسمت شمال غربی دریای سیاه آغاز شد. پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ ژوئیه، ۵۰۰۰ نظامی، ۴۰ هواپیما و ۳۲ کشتی از ۳۲ کشور از جمله اوکراین، ایالات متحده آمریکا و دیگر اعضای ناتو دراین رزمایش شرکت کنند.

همچنین در وزارت دفاع روسیه خاطرنشان شد، نیرو‌ها و وسایل ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه "مجموعه اقدامات را برای کنترل اقدامات ناوهای" شرکت کننده در این رزمایش انجام می‌دهند.

روز ۲۳ ژوئن، ناوشکن نیروی دریایی انگلیس به نام Defender از مرز آبی روسیه عبور کرده و به اندازه سه کیلومتر وارد آب‌های روسیه در نزدیکی دماغه فیولنت (کریمه) شد. کشتی انگلیسی پس از آنکه کشتی گشت مرزبانی روسیه آتش هشدار دهنده گشود و هواپیمای روسی سوخو ۲۴ ام بمباران هشدار دهنده‌ای را انجام داده و چهار بمب اوفاب ـ ۲۵۰ (OFAB-۲۵۰) را به مسیر حرکت ناوشکن انگلیسی پرتاب کرد، آب‌های روسیه را ترک کرد.
منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار